fallback

Учени от Харвард разработват революционна батерия

Специалистите твърдят, че зареждането е за 3 минути и има 20 години живот

Компанията Adden Energy, основана от учени от Харвардския университет, разработва батерия, която може да направи революция в индустрията на електрическите автомобили, ако бъде реализирана с характеристиките, които са анонсирани сега. Американската стартираща компания обещава пробив в технологиите, който позволява батерията да се зарежда за… три минути, съобщава Carsguide.

 

 

Информации за подобни разработки се появяват непрекъснато. Тази батерия, уверяват специалистите, е от нов тип твърдотелна литиево-метална. И освен супер бързо зареждане, може да се направи 10 000 пъти, което означава около 20 години живот.

Ако това откритие е реалистично и се приложи на практика, то ще бъде решен един от най-сериозните проблеми пред електромобилите – времето за зареждане на батериите. В момента зареждането от празно до пълно може да отнеме часове в зависимост от технологията на автомобила и захранването. Времето и капацитетът на зареждане също зависят от вида на батерията. Всички електрически превозни средства използват литиево-йонни батерии, но се разработват нови видове в търсене на по-бързо зареждане и по-дълга работа.

Екипът на Adden Energy допълва, че в литиевите батерии йоните се движат през течен или гелообразен електролит, докато тези в твърдо състояние използват твърд материал за транспортиране на тези частици. Съоснователят и член на борда на Adden Energy - Ксин Ли казва, че новият тип батерия е идеален за електрически автомобили: 

„Ние се заехме да комерсиализираме тази технология, защото я виждаме като уникална в сравнение с други твърдотелни батерии. Постигнахме в лабораторията от 5000 до 10 000 цикъла на зареждане през живота на батерията в сравнение с 2000 до 3000 цикъла на зареждане дори за най-добрите в класа сега. Това може да промени играта“, посочва Ли.

Батериите, с които Ли и екипът му работят, са в лабораторен мащаб с размерите на монета, но Adden Energy се надява да има батерия в пълен размер в рамките на три до пет години.

Изпълнителният директор на Adden Energy - Уилям Фицхю каза: „Значителен брой хора в САЩ нямат къде да заредят електрическа кола в дома си. Например 37 процента от американците нямат гаражи, така че зареждането през нощта у дома не е възможно. Електромобилите трябва да се презареждат в сравнимо време с превозните средства с вътрешно горене, тоест колкото бихте прекарали на бензиностанция.“

 

В момента Ioniq 5 е един от най-бързо зареждащите се електрически автомобили на пазара, благодарение на своята съвместимост със зарядно устройство от 800 V и това означава, че може да зарежда от 10-80 процента за около 18 минути с помощта на супер бързо зарядно устройство с 350kW DC. Използвайки зарядно устройство от 50kW, Ioniq 5 може да премине от 10-80 процента за около един час. Домашен стенен модул често е 11kW и с него за Ioniq 5 ще са нужни шест часа за зареждане от 10-80 процента.

 

 

fallback
  • #16
    Муахаха ( преди 1 година )
    Логиката ви куца!В момента в Европа,а и в България има бензиностанция през макс 20км по основните пътища.Защо колите се правят с резервоари да се минат поне 700-800км с едно зареждане!Защото нищо не може да ти гарантира,че на следващата бензиностанция ще можеш да заредиш веднага,или няма да е в ремонт или няма да има катастрофа и пътя да се отбие през маршрут където ще заредиш на след 10, а след 50км!Така,че кола с пробег 200км,дето се зареждала за 3мин,ще ви върши работа отново само в града!
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    Ако ти се налага да минаваш 250-300км на ден, един, два пъти в годината - първо - не коментирай изобщо автомобили!Второ - ползвай градски и междуградски транспорт!Нали се сещаш като има няколко хиляди по пътя по който си решил да караш и са с твоята логика, как ще има свободни зарядни да си заредиш за 5мин!Колкото лятото има свободни колконки веднага да си напълниш таралясника по магистрала тракия!Ей такива дето идея си нямат от пътуване,като почанат да раздават акъл .....
  • #14
    Чакайте чичо Гошо да ( преди 1 година )
    Абе тия електромобили са много афиф бе. Истината е в 20 годишният премиум. Чичо Ви Гоше кара от 5000 до 10 000 км. на година. Ама времето за зареждане много му пречи, щото е бизнесмен и много бърза. Къде има време да чака два пъти по 15 минути на месец. А и бай Иван майстора му е намерил такъв ауспух, че вечеркато се прибира пред панелата, всички да знаят и да се будят. Кеф голям, няма неразбрали че е играч с пачка. А с тия електромобили, кой те знае кой си, какъв си.
  • #13
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Безсмислен спор водите. Светът е тръгнал в тая посока и няма връщане. Има забавяне заради ковида и ***, но пак като процент електричките се вдигат супер много. А за колко време се зарежда е безсмислено, ако 10-80% ти е до половин час.Последния път на Тракия с жената пикaхме 25 минути (първо тя да се дореди на опашката за тоалетната, докато аз държа кучето отвънка, после докато аз се доредя). А някои хора хапват / пушат. Други пък съвсем рядко пътуват разстояния над 200-250 км в посока с кол ...
  • #12
    До 7 ( преди 1 година )
    Тези неща може да ги провериш. Има си международен стандарт за колонките предназначени за леки коли. Те работят на дебит от 15 до 50 литра в минута. Повечето бензиностанции в ЕС са настроени към горната граница 40-50 литра в минута. На някой бензиностанции има и помпи предназначени за зареждане на камиони. На тях горния лимит на дебита е около 130-150 литра в минута. A както казах при формула 1 зареждането става за 5-6 секунди. Резервоара на болид от формула 1 може да побере до 136 литра.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Tata Motors пуска електрическа кола на стойност $10 000 в Индия, за да продължи лидерството сиReuters!Въпреки това Tata Motors твърди, че Tiago.ev с 19 kWh батерия получава 250 км (155 мили) пробег, но това е според модифицирания индийски цикъл на шофиране (MIDC). Бихме очаквали обхватът в реалния свят да е по-кратък. Изминаването на 100 мили по магистрала може да е оптимистично.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    В Китай електрички и хибриди вече са около 25%, а в ЕС - около 20%. Па какви дивотии ще си пишете, ама никой не го интересува. А в НОрвегия са над 90%. Ваш проблем си е щом нямате 3 бона за нов климатик/кола. А,да, Тата пускат електричка за 10 хиляди долара. Но това е невъзможна сума за повечето от вас, нали?
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви сте разбирачи! Хубаво е , че тук има толкова много инженери. Това химия, физика, математика, бизнес- модел? Лелей! Труден урок е да не пишете, ако не знаете нищо, нали? ЧУкчи с чукчите.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    А бързото зареждане очевидно поврежда батерията и само след 5 000 до 10 000 цикъла тя се прецаква както са направили изследването.Изкарват много повече, нали? Ти колко километра си минал през живота си? 5000 цикъла по 500 км, са 2,5 милиона километра. Не сте минали толкова заедно с баща ти и дядо ти заедно. Автомобилът ще се скапе преди батерията.
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    Очевидно не си зареждал резервоар догоре или въобще нямаш чувство за време. Хайде *** зареди за обичайните 10-20 лв които зареждаш и засечи времето, а после виж за колко време зареждаш литър и го умножи по обема на резервоара ти.50 литров резервоар се пълни за около трите минути описани в статията. После за още три минути не можеш да отидеш до касата да си платиш, да си изчакаш касовата бележка или не дай боже фактурата и да се върнеш до автомобила. Засечи!
fallback
Последни