fallback

BMW представи своя супер SUV

Първият самостоятелен M-модел от десетилетия се оказа „мек хибрид“ с 645 к.с.

BMW изненада всички през ноември 2021 г. с разкриването на своя агресивен Concept XM. Сега идва ред и на производствената му версия с до голяма степен същия дизайн, който раздели феновете на марката на две най-вече заради предната си част.

Елегантният SUV, предлаган изключително с plug-in хибридно задвижване, е първият самостоятелен продукт на M-подразделението на марката, откакто оригиналното M1 беше спряно от производство през 1981 г. Както се вижда, той съвсем не е директен наследник на купето със средно разположен двигател, тъй като в BMW явно искат да спечелят от манията по SUV-автомобилите.

Новият модел е позициониран над X5 M/X6 M Competition и X7 M60i, като същевременно не прилича на тези модели - за добро или за лошо. При него всичко е голямо, включително 23-цоловите джанти с гуми 275/35 R23 отпред и 315/30 R23 отзад, които са част от стандартно оборудване.

Приликите с легендарното M1 се изчерпват с леко заоблената задна част. Както при всички пълноценни M-автомобили, XM има четворна изпускателна система. Впечатляващо широките задни светлини допълват мускулестото тяло и ограждат изпъкваща XM емблема със златен контур, за да повторят други екстериорни детайли.

Първият M продукт с хибридна (PHEV) задвижваща система разполага с порт за зареждане на предния ляв калник, който ще бъде същата като следващото поколение M5. Под предния капак BMW инсталира новия си двигател S68, 4,4-литров V8 с двойно турбо и мека хибридна технология. Самият двигател с вътрешно горене развива 490 к.с. и 650 Нм, достъпни при 1600 об/мин. В 8-степенната автоматична трансмисия е интегриран електромотор със 195 к.с. и 280 Нм.

Съвкупната мощност на задвижващата система достига 645 к.с. и 800 Вм, които осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, но при добавяне на M Driver’s Package ограничителят се мести на 270 км:/ч. Електромоторът се захранва от батерията с използваем капацитет 25,7 кВт/ч, като само в електрически режим XM ще измине 48 км при максимална скорост от 140 км/ч.

Новият супер SUV на BMW тежи 2750 кг, които са идеално разпределени между двете оси – 50:50. Това е най-тежкият автомобил в историята на марката, което не е изненада с оглед на факта, че под капака му има голям V8 двигател, електрически мотор и пакет батерии. Размерите на XM са дължина 5110 мм, широчина – 2005 мм, височина – 1755 мм и разстояние между двете оси 3105 мм.

По последния показател XM е идентичен с триредовия X7, но в салона се побират само 5 души. Той няма пищния интериор на Concept XM, но клиентът получава двуцветна тема, която ни напомня за миналогодишния изложбен автомобил, като включва Vintage Coffee Merino кожа, комбинирана с кожа Soft Nappa. Таванът включва не по-малко от 100 светодиода за фантастични светлинни ефекти, базирани на избрания режим на шофиране.

Големият SUV използва най-новата информационна система iDrive 8 и с head-up дисплей в стандартното оборудване, като същевременно предлага най-широкия набор от системи за подпомагане на водача, монтирани някога в BMW.

Производство на BMW XM ще започне преди края на тази година във фабриката в Спартанбърг в Южна Каролина. Цените стартират от 160 000 долара, като в началото на следващата година ще излезе специална версия XM Label Red. При нея задвижващата система ще развива 735 к.с. и 1000 Нм, като ще се предлага със специални боя, джанти и интериор. Цените при нея вече ще стартират от 185 000 долара.

Още снимки на BMW XM - вижте в галерията:

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха 4.4 до 100 в 21 век говори за много лоша работа
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    А ти няма да си го купиш заради мудните 4,4 сек 0-100 и че е стилизиран за арабите .... не че годишната ти заплата е колкото едната му джанта
  • #8
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Агресивен, да, но елегантен, категорично не...
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    2,8 тона без багаж...мудните 4,4 сек 0-100...този модел не показва върха на едно спортно подразделение на една марка, а зенита на една остаряла технология. Но арабите ще се радват. И без това очевидно е стилизиран за тях. В Западна Европа я продадат 5 бройки, я не, и то на натурализирани руснаци.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато представиха прототипа изрично посочиха, че са лицензирали името от Ситроен.
  • #5
    Хахахаха ( преди 1 година )
    "Елегантния"!?! Всичко друго ама елегантен с предница дялкана с брадва, едва ли :)
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Грух-грух.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Съчетанието може да не е запазаено ексклузивно за Ситроен. А и дори да е запазено има начини да се разберат, особено когато единия производител отдавна не го ползва.
  • #2
    Лудория ( преди 1 година )
    Ситроен как им е дал да ползват името XM?!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    дано да направят скоро нещо близко до дизайна им от преди 10-15 години, че тука имам чувството , че някое дете от детската градина го е рисувало
fallback
Последни