fallback

Пет причини да изберете или не BMW Серия 1 на старо

Какви са предимствата и недостатъците на този модел според собствениците му

Задно задвижване, прецизно управление, отлична ергономичност, много удоволствие от шофирането. Изглежда, че BMW Серия 1 предлага всичко това в пакет. Но наистина ли е така и не е ли твърде скъпо да плащате за емоции? От собственици на такива машини, или по-скоро събрани техни мнения в социалните мрежи, ще ви помогнат да си отговорите на този въпрос.

През 2002 г. концепцията BMW CS1 беше показана в Женева, а през 2004 г. в Париж европейската публика за първи път видя бъдещия бестселър - BMW 1 Серия. Първоначално на пазара се появиха хечбек с три врати и пет врати, през 2007 г. беше добавено купе, а през 2008 г. кабриолет. Всички коли от BMW Серия 1 са произведени само в немските заводи в Лайпциг и Регенсбург, има три поколения (2004 – 2011 г.), (2011 – 2019) и след 2019 г. Колко рационално е закупуването на BMW Серия 1, струва ли си? Вижне какви отзиви дават техните собственици:

Недостатък 5 – трудности при търсенето

Автомобилите BMW втора ръка не са малко, но всяка монета има две страни. В случая с BMW, обратната страна на монетата е трудността да намерите колата, която ви подхожда. Купувачите искат да получат максималното възможно за похарчените пари - тоест да намерят кола с кожен салон, климатроник, ксенон, спортен многофункционален волан и още и още... И за предпочитане е в добро техническо състояние на добра цена. А такива коли са малко.

В крайна сметка BMW Серия 1 се счита повече за младежка кола и предлаганите втора ръка често са карани „на ръба“, без да е отдавано нужното значение на навременното и висококачествено обслужване. Напълно възможно е да намерите добра кола, но най-вероятно няма да е точно това, което искате.

Да речем 116i с автоматик - такава кола определено няма да ви удиви с динамиката си. Опциите с високи нива на оборудване като правило са с по-мощни двигатели, но, уви, най-вероятно такива машини са били експлоатирани много сурово. Разбира се, те могат да бъдат обновени, но цената за това може да е висока и да е просто неприемлива. Но във всеки случай опитни собственици смятат, че е почти невъзможно да се намерят добри варианти по отношение на каросерията и двигателя и е по-добре да погледнете към горната ценова листа. В същото време трябва да се има предвид, че ако колата е оборудвана с автоматична скоростна кутия GM, а не ZF, тогава си струва веднага да подготвите още пари.

Ако предишните собственици са обичали да шофират екстремно, тогава бъдете готови да похарчите пари за кормилна щанга и всички консумативи и също така за „дреболии“ от самото окачване. Намерете правилния професионалист, който разбира от BMW и тогава всички проблеми с естествената възраст и пробег ще бъдат отстранени елегантно и на разумна цена.

Предимство 5 - билет за света на BMW

В много отзиви звучи една проста мисъл - BMW Серия 1 може да бъде чудесен вариант за начинаещ шофьор. Естествено, говорим за версии със скромни двигатели, преди всичко за модела 116i. Това е много добър вариант, за да опитаме да разберем - защо всъщност феновете на марката са толкова фанатични? Какво е толкова специалното в нея?

Дизайн? Казано направо, не всеки харесва дизайнерския език на баварските автомобили и има достатъчно критици, но има достатъчно ентусиазъм в отзивите. Но основното нещо в BMW Серия 1 не е външният вид, а най-добрите качества на BMW - задвижване на задните колела и управлението, което осигурява. 

И за да може начинаещият шофьор да свикне с особеностите на шофирането на баварските автомобили, е добре да потренира на 116i, но не с най-динамичния вариант. Ученете на машини с над 200 к.с. вече е доста опасно, те не прощават грешки. И както правилно отбелязва собственик на 130i с 265 конски сили: „Много е лесно да се убиеш с него, особено когато си млад“.

Недостатък 4 – бедничко, семпло, тесничко

В много от мненията се изразява разочарование от салона. Естествено, това се отнася предимно за сравнително евтините конфигурации. Най-често срещаната критика е за тази с автоматични скорости, наричана дори „инвалид“, що се отнася до динамиката. Според рецензиите интериорът е твърде прост, спартански и лаконичен, предимно по отношение на използваните материали.

Дори отчитайки, че все пак е бюджетно оборудване, собствениците не харесват, че всичко това по някакъв начин не съответства на премиум статуса на марката. И че те са лишени от много от предимствата на колата, които днес са включени в основното оборудване на много модели от масовия сегмент. 

В същото време собствениците признават, че няма оплаквания относно качеството на сглобяването, удобството на водача и пътника отпред, освен че няма къде да постави смартфона си. Но те откровено не харесват капацитета на задната част на купето – иначе казано при високи хора на предните седалки има малко място за пътниците отзад. Така че въз основа на рецензиите, BMW 1 Серия може да се счита за кола с формула за местата 2+2. 

Що се отнася до багажника, различните модели са оценени по различен начин. Зависи от индивидуалните потребности – на едни им стига пространството, а на други - не. Обобщено мненията звучат така: „За ежедневието и кратки пътувания става. Но ако ще пътувате дълго, потърсете по-просторна кола”.

Предимство 4 – ергономичност, комфорт, шумоизолация

Като цяло собствениците хвалят удобството и ергономичността на мястото на водача. Естествено, по всеки въпрос на удобството, по дефиниция не може да има пълно единодушие. Споменава се неудобство от самото регулиране на височината на седалката. Индикаторът на сензора за дъжд не се вижда зад волана, блокът за управление на електрическите стъкла на вратата на водача е разположен така, че ръката трябва да се свие много силно, за да се използва (въпреки че не всички са съгласни с това твърдение). Самото спортно сядане в полулегнало положение се смята от някои хора за предимство, докато от други за недостатък. 

Няма единодушие в оценката на седалките, особено след като различните версии бяха оборудвани с доста различни видове. Почти всички рецензенти оценяват положително звукоизолацията. В най-лошия случай те отбелязват, че нивото на шума в кабината е малко по-високо, отколкото в по-старите модели на марката, но във всеки случай по-ниско, отколкото в салоните на конкурентите. 

Недостатък 3 – твърдост на окачването, проблеми през зимата, малък просвет

Доста негативизъм се изразява от собствениците по отношение на окачването на автомобила, което се характеризира като твърдо. Диапазонът на оценките е на крайностите. От друга страна, авторите на мненията намират положителни страни в тази твърдост на окачването. Първо, те са наясно, че тя влияе на управлението. И второ, собствениците се успокояват от факта, че на пътниците не им прилошава.

Друг проблем е свързан с размера на пътния просвет. За повечето нива на оборудване той е 140-147 мм, докато за мощния 135i е 132 и дори 121 мм. Но най-големите проблеми очакват собствениците на BMW Серия 1 през зимата. Малък просвет в комбинация със задвижване на задните колела се превръща във взривоопасна смес. Особено при по-неопитни шофьори. 

Ако водачът е компетентен и колата е с висококачествени зимни гуми, тогава задвижването на задните колела се превръща от проблем в източник на радост. Въпреки това в редица отзиви собствениците пишат, че е по-добре да не карате BMW Серия 1 по магистралата през зимата. Но особеностите на шофирането на кола със задно задвижване в трудни пътни условия не са всички зимни проблеми, с които се сблъскват собствениците на тези автомобили. 

Поне в няколко отзива авторите се оплакват, че при много ниски температури 1,6-литровите двигатели могат да откажат да стартират, а автоматичните трансмисии могат да преминат в авариен режим. Второ, собствениците масово се оплакват от чудовищно бързата консумация на течност за миене. 

Предимство 3 – идеална кола за града

Авторите на много ревюта отбелязват, че BMW Серия 1 е преди всичко градска кола и, че в условията на града нейният потенциал се разкрива напълно. В такива условия компактността на BMW Серия 1 също има положителен ефект - малък размер, удобно е да паркирате.Накратко - тези които пишат, че BMW Серия 1 е идеална кола за града (и те са много), имат всички основания да го направят.

Недостатък 2 – болести по рождение

Всъщност BMW Серия 1 е доста сложен и взискателен автомобил, което означава, че има достатъчно характерни рани от проблеми, свързани с двигатели и скоростни кутии. В същото време далеч не всички собственици изпитват неизправности в двигателя, но проблемите, свързани със скоростната кутия на задния мост, са възможни при много мощни 120d и 130i.

Проблеми с електрическата система се споменават често. Най-често са неизправности, свързани с акумулатора, намиращ се в багажника и главната захранваща верига, както и основния захранващ кабел „+“, който се извежда под дъното, което причинява корозия и разрушаване. 

Лошо разположените мотори на парното редовно изгарят, защото се мокрят, стартерите се повреждат. Има и други незначителни, но не по-малко неприятни неизправности - дренажът често се запушва, което може да причини локва под подовите постелки, тръбите на климатика изгниват, ключалката на капака се окислява и засяда... Но това са дреболии.

Предимство 2 – надеждност, умерен разход и относителна евтина поддръжка

В масата от рецензии авторите пишат, че колата е надеждна и има умерен разход на гориво. Всичко това, разбира се, не означава, че колите от BMW Серия 1 не се чупят. Но разходите за текущи ремонти и честотата на необходимостта от тях се оценяват от повечето хора като „доста приемливи“. Цялата работа, която не е свързана с електричество, може да се извърши и от неофициални сервизи, колата не е толкова сложна. Що се отнася до поддръжката, никой от авторите на рецензиите не пише, че поддръжката струва „почти нищо“, но разходите също рядко се записват като значителни недостатъци. 

Що се отнася до размера на харчовете, тогава картината изглежда малко по-сложна. Първо, засяга голям набор от двигатели, чиято мощност варира значително. Ясно е, че кола с 300 к. с. не може да има същия разход като малка кола със 115 к. с. В същото време доста високият разход на гориво при 135i и 125i изобщо не притеснява собствениците, защото те знаят какво купуват и смятат потреблението за адекватна цена за търсената динамика. 

Недостатък 1 – RunFlat и липса на резервна гума

Вместо резервно колело в багажника на BMW Серия 1 има батерия и кутия с уплътнител поради използването на гуми RunFlat. Такива гуми имат особено здрава странична стена и широк пръстен на борда с допълнителна армировка. В случай на пробиване на протектора, той не позволява на гумата да се огъне под тежестта на автомобила и я държи в движение достатъчно време, което ви позволява да стигнете до сервиза за гуми дори в случай на сериозна повреда.

Отношението на собствениците към гумите RunFlat е също на крайностите. Някои не харесват твърдостта им, която съчетана с твърдостта на самото окачване, кара колата да се чувства като „трошач на кости“. Други, признавайки твърдостта като такава, смятат, че това е приемлива цена в името на управлението. Много хора са объркани и от самата идея да шофират без резервно колело. 

Предимство 1 – удоволствие от шофирането

Забавление и шофиране, шофиране и забавление... За това говорят авторите на по-голямата част от ревютата. Разбира се, не всички са възхитени от динамиката на „единицата“, дори и със „средни“ двигатели с мощност 136-156 к.с. Собствениците на 116i пишат, че „динамиката е приятна изненада“, но след това изясняват, е това е само в началото. Но дори по-скромните динамични възможности не пречат да изпитате най-истинските емоции от шофирането.

Както във всички оценки и тук има различни и крайни виждания. Но едно мнение на собственик обобщава в най-голяма степен голямото предимство на BMW Серия 1  - удоволствието от шофирането - „Колкото повече караш, толкова по-малко искаш да излезеш от колата. Само адреналин, наслада и желание”.

fallback
  • #1
    Карах БМВ 1 серия ( преди 2 години )
    В продължение на година. Общо взето автомобил за млади хора без деца. Много приятна за каране но никаква практичност. Понеже е ниска закача навсякъде а пък падне ли сняг не може да отлепи. Откъм качество в салона има какво да се желае. Задните седалки са доста тесни.
fallback
Последни