fallback

Експерти поискаха мъжете да взимат книжка на 21 години

Ограничението е предложено на властите в австралийски щат

Експерти по пътна безопасност от австралийския щат Нов Южен Уелс обявиха, че на мъжете трябва да бъде забранено да получават шофьорска книжка, докато не навършат 21 години. Предложението е направено до правителството на щата, като в него се посочва, че това е начин за намаляване на смъртните случаи при катастрофи на пътя, чиито процент при младите мъже е много по-висок отколкото при жените.

Според почетният професор и президент на Австралийския колеж по пътна безопасност - Ан Уилямсън,шофьорите под 25-годишна възраст в Нов Южен Уелс са причина за почти 25% от катастрофите, въпреки че представляват само 15% от шофьорите в щата. Тя е категорична, че трябва да се направи повече за намаляване на произшествията чрез поставяне на повече ограничения за младите шофьори.

„Специално през първите шест месеца след получаване на шофьорска книжка хората са много уязвими към сривове. Вярно е, че има някои ограничения за неопитни и начинаещи шофьори, но очевидна те не са достатъчни. Несъмнено някои млади шофьори са и ще бъдат по-добри от други. Ако обаче успеем да идентифицираме тези, които са по-рискови и да ограничим лицензирането им, това ще бъде само от полза“, казва Уилямсън, цитирана от The Guardian.

Експертът е категоричен, че младите мъже трябва да навършат 21 или 22 години, преди да вземат шофьорска книжка. На подобно мнение е и професор Ребека Айвърс от Университета на Нов Южен Уелс. Тя е експерт по превенция и управление на нараняванията и счита, че подходът, основан на пола, трябва да повлияе на политиките и разпоредбите.

„Мъжете са много по-силно представени при наранявания и това важи също за шофирането. Причината е, че те са по-склонни да поемат рискове. Трябва да започнем да се питаме „защо е така и как да направим нещо по въпроса?“, коментира професор Айвърс.

Засега няма индикации, че правителството на Нов Южен Уелс сериозно обмисля такава значителна промяна в системата си за лицензиране на шофьори. Премиерът на щата Доминик Перотет обаче смята да въведе друго ограничение – на броя на пътниците в автомобил, управляван от млад шофьор.

fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 2 години )
    Няма полигон защото глокса ще стане 2000 лв Мин. Никой няма да има пари да го плати и ще карат без книжки
  • #7
    Цветан ( преди 2 години )
    Еееееее,сега много по лесно щесе копуват
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Експерт съм и аз, бързи и яростни има и на 22 за съжаление трябва контрол и ефективни мерки спрямо нарушението като трябва да се стига и до отнемане на книжка и конфискуване на автомобил при най-тежките случаи.
  • #5
    Ценко Десподов ( преди 2 години )
    Има и много изпълнителни деца, има и абсолютни ***, така е и при възрастните. Явно на фона на изминалото време и влошаващото се качество на образованието, което се предлага на младите, това дава отражение върху поведението им.И върху вниманието им. Принципно човек се осъзнава някъде след 21-вата си година и може би наистина трябва да се промени възрастовата граница за вземане на книжка. Отделно наркоманията сред младите е отчайващо висока на фона на младите шофьори отпреди примерно 30 години.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Синът микара кола от 17-годишна възраст. Преди това съм го учил да кара една година и е карал глокс. Има му доверие - скоро става на 21 и съм му дал моята кола вече втора година. Ясно е, че всеки случай си е отделен. Вдигането на възрастта на 21 само ще доведе до повече слуай на каране без книжка - далеч по-опасно.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    3-ти, незнам на какво ниво са но 90% завършват в болницата или в по лошия случай не дочакват следващия си рожден ден. И не за друго, а защото забравят най-вавното - на компютъра е игра и грешката се наказва да почнеш отначало. Ама в живота, няма ресет / рестарт.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    децата които си играят на симулатори са на ниво по високо от професионални шофьори излизат от детската качват се и карат
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо просто не вземат да ги научат да карат като хората? Да направят глоксовете и изпитите по трудни. Да се набляга повече на практиката. Да има изпит по майсторско шофиране. Повече маневри. Симулиране рискови ситуации на полигон. Подхлъзване, завъртане, бързо спиране, време за реакция. Тези неща трябва да се тренират. Само че не по улиците......и не след като си взел книжката.
fallback
Последни