Най-важната част от стартера е този бендикс или наречен още изпреварващ съединител. Необходимо е да се изравнят скоростите на зацепените валове. Когато ключът се завърти в положение "старт", релето изхвърля бендикса напред, той се зацепва със зъбното колело на маховика, завърта коляновия вал и стартира двигателя. Каква може да е причината, ако стартерът не си върши работата, ви разказваме сега.
1. Мълчание
Вариант първи - пълна тишина изпод капака на колата при опит за запалване. Най-често се придружава и от липсата на светване на лампите на таблото. Ако случаят е такъв, най-вероятно проблемът е в акумулатора на автомобила. Всичко, което трябва да направите, е да заредите батерията или в краен случай да използвате така наречения "бустер".
2. Слабо бръмчене
Вариант две. При завъртане на ключа на "старт" под капака на колата започва да се чува слабо жужене. Коляновия вал не се върти, въпреки че всички светлини на таблото светят. В този случай проблемът най-вероятно е свързан с неизправност на релето на стартера. Бендиксът не се изхвърля, което означава, че въртящото се зъбно колело не може да зацепи маховика. В този случай ще трябва да смените електрическото реле.
3. Силно дрънчене
Третият вариант е неизправност на стартера. Силно скърцане или силен шум от жужене под капака може да означава проблеми с конструкцията на лагера на стартера. Заслужава да се отбележи, че това е най-честата повреда на стартерите в съвременните автомобили. Механизмът не фиксира вала, което кара съединителя да се върти, издавайки силни звуци. Преди повреда шумът от стартера започва да се появява предварително. Затова е по-добре да не отлагате проверката и ремонта.
4. Щракане
Вариант четири. Ако под капака чуете не дрънкане или бръмчене, а характерни щракания и двигателят не реагира по никакъв начин на опита за стартиране, тогава най-вероятно проблемът е в късо съединение на един от захранващите проводници. Най-често това се случва поради изгорели контакти или проникване на влага. В допълнение към подмяната на окабеляването се препоръчва основно почистване на клемите на акумулатора от оксиди.