fallback

Ето кои са 20-те най-продавани марки в Европа през 2022

България е пазарът с най-голям ръст на Стария континент, колкото и да не е за вярване

България има най-големия ръст в продажбите на нови автомобили в целия Европейски съюз, показва актуалната статистика на браншовата организация на производителите АСЕА. За първите осем месеца на 2022 у нас са регистрирани 19,858 леки автомобила, което е ръст от 12.9% спрямо същия период на миналата година. За август новите регистрации са 2480 - ръст от над 30%. Само още три пазара в Европа са с положителна тенденция тази година - Румъния (+5.8%), Латвия (+4.6%) и Кипър (+4.1%). Всички останали европейски пазари са със сериозен спад, като в Норвегия, Финландия, Дания и Литва той е над 20%.                Porsche е една от шепата марки със съществен пазарен ръст тази година - над 9.7%. Добри новини преди очакваното първично публично предлагане на борсата             Впрочем българският ръст не бива да ви подвежда - той просто е постигнат върху много ниска изходна база през 2021.     

НАЙ-ГОЛЕМИТЕ И НАЙ-МАЛКИТЕ
Най-големите пазари: Германия - 1,643,069 Великобритания - 983,099 Франция - 970,930 Италия - 865,044 Испания - 533,042 Полша - 280,861 Най-малките пазари: Люксембург - 28,501 БЪЛГАРИЯ - 19,858 Литва - 18,387 Естония - 14,371 Латвия - 11,162 Кипър - 7,885

България си остава един от петте най-малки пазара в ЕС в абсолютни мащаби, отстъпвайки дори на Люксембург, чието население е десет пъти по-малко. Впрочем данните на АСЕА се отличават чувствително от редовно цитираните от нас данни за регистрациите в МВР - отчасти защото някои марки (примерно Suzuki) не членуват в асоциацията, и отчасти защото подаваните към АСЕА числа обикновено не включват реекспорта.

Като цяло европейският пазар на автомобили е много далеч от нивата от 2018 - последната година, преди новите тестове за емисии, Covid-19 и недостигът на чипове да го разтърсят из основи. В традиционната си извадка на най-продаваните марки в ЕС сме добавили данни за същия период през 2018, за да видите разликата.               Най-продаваните марки автомобили в Европа (ГАЛЕРИЯ):

          

 

fallback
  • #8
    Ivaylo Popov ( преди 2 години )
    Щом Mercedes-Benz е добре и аз съм добре!
  • #7
    Xbr4wl ( преди 2 години )
    Неразбирам кой харесва , Тойота. И кой модели са красиви и най вече комфортни?Аза икономични слагам ,хибридите на последно място.Неразбирам ...
  • #6
    Xbr4wl ( преди 2 години )
    Неразбирам кой харесва , Тойота. И кой модели са красиви и най вече комфортни?Аза икономични слагам ,хибридите на последно място.Теразбирам ...
  • #5
    Rusomir Yadrenski ( преди 2 години )
    А бе, що няма руски коли?
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, Ягуар, отдавна не играе сред "премиум" брандовете. Откак индийците го взеха, разбраха, че ако не стана "масовка" им е спукана работата. Изкараха 2 модела XF, XE, посъбудиха интерес, и дотам. Дори фейслифт не им направиха. Нормално да се сринат. А заиграването с електрическите. ще ги довърши съвсем, както се очертава
  • #3
    Sveto ( преди 2 години )
    По малко коли но по скъпи и поддръжка а ягуар ще изчезне докато стане Електрическа марка
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Само като видиш кои страни са начело, и кои в дъното, става ясно, че тука нещо не е точно както трябва!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво става с Ягуар, що се срина чак толкова при положение че премиум брандовете се държат добре в кризисни времена
fallback
Последни