fallback

Коли с автопилот от ниво 2: Управление без ръце, но с водач!

Обръщаме внимание на системите за автономно шофиране на американските марки

Вече ви информирахме за представянето на новия Lincoln Corsair, но сега ще наблегнем на една технология, която присъства в този модел и която все повече започва да се появява и на модели на други марки. Става дума за автопилот от ниво две, който позволява шофиране без ръце. Какво още ви дава тази технология, ви разказваме сега.

Corsair е шестият автомобил в гамата на Ford, който предлага тази технология, и едва вторият Lincoln след флагмана Navigator. В момента технологията се предлага и на пикапите Ford F-150 и F-150 Lightning, на електромобила Mustang Mach-E и на SUV-то Expedition.

Говорител на Ford Motor каза в изявление, че с разширяването на системата, която се нарича ActiveGlide за Lincoln и BlureCruise за Ford - Corsair ще бъде най-достъпният автомобил, предлагащ реална технология за шофиране без ръце. Цената на обновения Corsair започва от $40 000.

Подобна технология използва и изцяло електрическият Ford Mustang Mach-E, чиито продажби са повече от успешни. Интересно е още, че въпросният автопилот не е наличен само за високите нива на оборудване, а може да се поръча и с най-ниската екипировка на модела.

„Това беше естествено развитие, тъй като Corsair беше и продължава да бъде един от най-продаваните в своя сегмент“, казва Дан ДеРубейз, бранд мениджър в Lincoln, пред CNBC. „Мисля, че ще продължим да използваме свръхнови технологии в по-бюджетни автомобили и в бъдеще.“

Ще припомним, че Ford представи своя собствена система за подпомагане на водача, наречена BlueCruise за електрическия SUV Mustang Mach-E още миналата година. Тя позволява да махнете ръцете си от волана по време на шофиране. Разработчикът класифицира BlueCruise като система за автономно шофиране от ниво 2.

Автопилотът на Ford обаче работи съвместно със системата Ford Co-Pilot360, което означава, че не можете без адаптивен круиз контрол, без система за разпознаване на лентите и такава за разпознаване на пътни знаци. Използвайки BlueCruise, водачът може да свали ръцете си от волана само на определени участъци от магистралите – т.нар. Сини зони със свободни ръце.

В същото време автоматизираната система постоянно „гледа“ в очите на водача, следи вниманието му чрез инфрачервена камера. Ако „интелектуалният ум“ прецени, че сте се разсейвали от пътя за повече от няколко секунди, той ще издаде предупреждение да наблюдавате пътя.

Тествайки технологията BlueCruise за Mustang Mach-e, трябваше да се изминат над 200 000 километра по специално предназначени магистрали в Северна Америка, което позволи на системата да бъде тествана, както при различни пътни, така и при различни метеорологични условия.

Как работи ActiveGlide?

Технологията ActiveGlide на Lincoln е разновидност на BlureCruise на Ford, тя също използва набор от камери и сензори плюс лидар. И двете системи са подобни на технологията Super Cruise на конкурента General Motors. Те обаче имат своите „бели петна“ – например в някои от трудните завои може да се наложи управлението да се прехвърли обратно на водача.

Ако шофирате в определена „синя зона“ за свободни ръце (а Lincoln твърди, че 130 000 магистрални мили в САЩ са в тези зони), тогава адаптивният круиз автоматично ще превключи на режим ActiveGlide. Водачът в този случай не трябва да предприема допълнителни стъпки. Ако трябва да поемете контрола, това само по себе си не деактивира ActiveGlide. След като пуснете волана системата се активира отново и вие се връщате към шофирането със свободни ръце.

Във всеки случай не може без шофьор

Експертите казват, че системите на GM и Ford предлагат по-малко опции, отколкото, да речем, усъвършенстваните технологии за подпомагане на водача на Tesla. Но и последните не могат без водач. Всеки технически разбиращ човек ще ви каже, че нито една кола, продавана днес на планетата Земя, не е напълно автономна. Това означава, че колкото и да са усъвършенствани системите за подпомагане на водача, те все още изискват от водачите постоянно да обръщат внимание на процеса на шофиране.

fallback
  • #9
    Дододо долния ( преди 2 години )
    И само да ти припомня драги ми многознайко!В една друга транспорта индустрия, която акъла ти едвали може да побере като информация - авиационната - автопилота се използва от много време! В среда без трафик като на земята,в среда в която освен напред-назад, наляво-надясно, имаш и нагоре-надолу за да се справиш със ситуация!И въпреки това, тези "атопилоти" последните три години погубиха хилядина живота заради грешни показания на сензори и прекомпенсиране на софтуер ..Та по-полека с фантастиката!!!
  • #8
    Дододо долния ( преди 2 години )
    Стартери,манивели, автоматици са навици драги ми долен!"автопилота" е въпрос на безопасност и сигурност, силно компрометирана към момента!Ако мама и тати те пуснат да се разходиш малко с голфа ви по пътищата, ще забележиш постоянно променяща се среда от към пътна инфраструктура за която са необходими опит и интуиция.Второто AI никога няма да го има!Ще мине столетие, преди да има толкова разум сабран под тъблото на една кола и пътищата да са перфектна, че "автопилота" да е наистина безопасен!!!
  • #7
    до 5 ( преди 2 години )
    Къде колата ти е 2ро ниво и си пиеш каквото искаш и си говориш на дълг път, бе дечко! Дори в Германия няма толкова добра пътна маркировка, че такава технология да предложи комфорта който описваш!Да не говорим за безкрайните ремонти с криволичещи и разлепени жълти ленти!Той ми обяснява за БГ за автоматичен режим на движение и "си пише, каквото си пиеш"! Айде излезете от телевизора и ги покарайте малко в реалния живот тия коли с 2-3 поколение "автопилот" да видите в какъв филм се вкарвате!
  • #6
    Ал ( преди 2 години )
    Крайно време е да спрем да дърдорим за неквфи измишльотини дето ги наричат АВТОПИЛОТИ ! Това са дивотии и поне следващите 50г. няма да има такива! А когато има - ще са тип тръба на метро - без насрещно движение и без съседни ленти ! Всичко друго са глупусти! Точка!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Колата ми е с 2-ро ниво автономно управление, но трябва от време на време да държа волана, защото се включва звукова сигнализация, а на по-късен етап се изключва автоматично автоматичния режим на движение. До колкото знам Тесла са на 3-то ниво автономия, но и там трябва да държиш волана. За дълъг път е супер екстра. Наистина е много готино да си пиеш каквото пиеш, да говориш и гледаш спокойно пътниците и да си сигурен, че няма опасност да се разсееш и да направиш беля.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    3-ти, за автоматите си е точно така. Отделно, че ги налагат, защото на ръчка няма как да качат повече от 6 скорости, а на автомата слагат 8-9 (с цел икономия). Дори ги корейците представиха 10степенен автомат, но не се наложи (логично). А колкото до автопилот - абсолютно ненужно. Ако не искасш да караш - взимаш си щофьор, автобус, влак - нямаш място на пътя. И няма място за сравнение с авиация, корабоплаане там "автопилота" поддържа само глокса - нито излита, нито каца, нито пристава.
  • #3
    До долните ( преди 2 години )
    Едно време и дядо ми така разправяше. Стартерите били за женчовци, истинските мъже палили колите си с манивелата. Баща ми и досега разправя, че автоматичните скоростни кутии били за хора, които не могат да сменят сами скоростите, сега вие приказвате същите неща за автопилота.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Крайно време е да ги забранят тия автопилоти.
  • #1
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Това което не мога да разбера е, защо трябва да седя зад волана, да гледам втрещен напред и в същото време да си държа ръцете на коленете...
fallback
Последни