Преди броени дни на възроденото автомобилно изложение в Детройт американската компания Ford показа за първи път седмото поколение на легендарния Ford Mustang. И както се очакваше, гамата двигатели не е променена сериозно - 2,3-литров EcoBoost с турбо и 4 цилиндъра, и 5,0-литров Coyote V8, но са модернизирани.
От компанията посочват, че атмосферният V8 мотор на новия Mustang GT е най-мощният, поставян някога на този модел. В САЩ новият Ford Mustang ще бъде пуснат в продажба следващото лято като модел от 2024 година. Както и досега, ще се произвежда в завода във Флат Рок (Мичиган).
На събитието в Детройт малко и почти небрежно се говореше за електрически автомобили – шоуто бе придружено от рев на двигатели, скърцане на гуми и бурни аплодисменти. Присъстващите отбелязаха рязък контраст с други скорошни събития в живота на главния изпълнителен директор на Ford Motor - Джим Фарли, както и на компанията, които рекламират електрификацията и обещават екологични цели в обозримо бъдеще. И всичко това, защото въпреки широко налагания масов преход към електрически превозни средства, Mustang от новата моделна година ще бъде оборудван с обичайните бензинови двигатели.
Днес това се възприема, меко казано неочаквано, предвид плановете на Ford да инвестира 50 милиарда долара през следващите години в разработването и производството на нови електрически превозни средства. Както и предвид плановете на конкурентите, които обявиха предстоящите поколения на Dodge Challenger и Chevrolet Camaro като електрически.
Възниква разумен и логичен въпрос - защо в ерата на масовата електрификация Ford остава ангажиран с бензиновите двигатели за нов автомобил? Джим Фарли отговаря, че според тях „това има бизнес смисъл в обозримо бъдеще“. Какво има предвид? Най-вероятно, както пише CNBC, Ford Mustang може да бъде в своя сегмент „единственият оцелял“ автомобил, който ще привлече тези потенциални клиенти, които все още гравитират към американския мощен автомобил. Това включва купувачи извън САЩ, които правят около 20% от покупките на Ford Mustang.
„Хората започват да напускат сегмента, какъвто е случаят с Dodge Challenger, така че имаме страхотен шанс да представим традиционния бензинов Mustang, но с ново съдържание - каза Джим Фарли на представянето - Сигурен съм, че ще ни даде голямо предимство, защото много хора все още обичат тези коли.“
Той добавя, че американският сегмент на т.нар. масълкарс се е свил, но търсенето на такива автомобили все още е налице и това, според него, може да привлече нови клиенти. Да, казва Фарли, компанията възнамерява да инвестира сериозно в електрически превозни средства, но същевременно продължава да инвестира и в бизнеса с традиционни автомобили.
В същото време Джим Фарли отказа да каже дали се очаква седмото поколение на Mustang да бъде последната бензинова версия на легендарния модел: „Ако хората внезапно не искат кола с обичайния вид гориво, тогава за мен лично този ден ще дойде със сълзи на очи.“