Пазите ли си бележките за смяна на маслото на автомобила? Пазете ги, защото някой ден може и да ви потрябват. Най-вече за кола в гаранция, защото ако липсват, може да плащате от джоба си. За такава история съобщи американското издание NJ, но подобно нещо може да се случи на всеки и навсякъде.
Героиня на поучителната история е Ребека Уокър, собственичка на Hyundai Genesis от 2015 г. Тя е станала жертва на „малките букви“ в договорите, каквито има във всяко взимане-даване при покупката на техника. Заровен дълбоко в ръководството за експлоатация на някои автомобили има ред, който гласи „Услугата по поддръжката и запазването на записи са отговорност на собственика“.
В края на юли тази година автомобилът на Ребека Уокър започва да издава странен шум. Когато напуснала магистралата колата „издъхнала“. За щастие успява да запали отново и да стигне до къщата на сина си, откъдето звъни на местния дилър на Hyundai. След проверка я информират, че колата се нуждае от нов двигател, но тъй като е изминала 146 450 км, ремонтът може да бъде покрит от 10-годишната (или 160 934 км) гаранция на Hyundai и това може да е повече късмет за нея, отколкото катастрофа. Но ще почака седмица.
До тук добре, но следва ново обаждане, което усложнява нещата – искат от Ребека да предостави квитанциите за смяната на маслото на двигателя. Но такива липсват, защото както обяснява собственичката, тя не живее на едно място, а и от покупката са изминали 7 години, но маслото е сменяно и колата е обслужвана. Но само голите думи без документи не трогват Hyundai.
След обстоен преглед от компанията твърдят, че двигателят на автомобила явно не е поддържан добре, защото има много утайка, което предполага, че маслото не може да е сменяно достатъчно редовно. И отказват смяна на агрегата.
Не помагат и опитите на Уокър за разследване в базата СARFAX, която предоставя на физически лица и фирми доклади за историята на превозните средства на употребявани автомобили и леки камиони за американски и канадски потребители. А също така без резултат е и намесата на медията. Така, сега ако Уокър иска да използва колата си отново, ще трябва да плати за двигателя от джоба си. А дори втора употреба за този автомобил там струва 8000 долара...
В заключение разочарованата Ребека казва: „Купихме Hyundai заради тяхната разумна цена и гаранцията и е факт, че рядко сме имали проблеми. Но никога няма да си купя друг Hyundai.“