Популярността на електрическите автомобили продължава да расте, като разходите за покупка постепенно започват да се изравняват с тези на превозните средства с вътрешно горене. Това важи най-вече за Европа, където в някои случаи електрическите автомобили дори са значително по-евтини от техните алтернативи с вътрешно горене.
Porsche Taycan в Норвегия, например, струва приблизително половината от Panamera. Във Франция BMW i4 M50 е с 35% по-евтино от по-малко мощните M3 или M4. Това обаче са изключения, тъй като електромобилите все още са много по-скъпи от еквивалентните бензинови автомобили. В Германия Volkswagen ID.3 струва най-малко 38 000, докато добре оборудван Golf се предлага с 8000 по-малко.
Има още редица подобни примери, като според някои шефове в автомобилната индустрия, разликата ще се запази, докато електромобилите са оборудвани с литиево-йонни батерии. На това мнение е вицепрезидентът на Honda USA – Дейв Гарднър, който в интервю за The Drive заяви: „Сегашната литиево-йонна технология не може да бъде дългосрочно решение. Факторът, който ще направи разликата, са твърдотелните батерии“.
Според Гарднър, именно новият тип батерии ще позволят на електромобилите от начално ниво да бъдат „около цената на хубаво превозно средство с вътрешно горене. Шефът в Honda обаче признава, че твърдотелните акумулатори са още далеч и няма да бъдат използвани в новия кросоувър на марката - Prologue.
Въпреки това, Honda се е ангажирала с разработването на твърдотелни батерии и наскоро обяви инвестиция от 310 млн долара в тази област. Японската компания обаче все още изостава сериозна в електрификацията, като нейният градски модел на ток – Е, така и не се превърна в хит на продажбите. Малката кола има впечатляващ дизайн и технологии, но с пробег от 200 км и цена над 30 000 евро не успява да привлече клиенти.