fallback

Как да почистите радиаторите, без да разглобявате половината кола

Вижте как лесно може да предотвратите проблеми с охлаждането и климатика

Без да искаме да плашим собствениците на автомобили с ужасните последици от запушени с мръсотия и прах радиатори, ще се опитаме да ви обясним, как без да разглобявате половината кола да почистите радиаторите. Принципно, за да ги почистите добре, експертите препоръчват един стандартен и банален метод, многократно описван, но вършещ работа. Това включва трудоемък и доста дълъг демонтаж на двата радиатора и цялостното им почистване.

Сега ви предлагаме един много по-прост и бърз (и следователно по-евтин) начин за решаване на този проблем. Основното предимство на метода за почистване на радиатори, за който говорим, е липсата на необходимост от почти пълно разглобяване на предната част на двигателното отделение.

Вместо силна водна струя в случая се нуждаем от сгъстен въздух. Тоест в домашни-гаражни условия, за съжаление, такава операция не може да се извърши - трябва ви компресор. След като споменахме сгъстен въздух, интелигентен читател най-вероятно веднага се досеща каква технология ще бъде обсъждана. Не всичко при нея обаче е толкова просто, колкото изглежда на пръв поглед.

Тъй като понякога се образува нещо като „филц“ между радиаторите за охлаждане на двигателя и този на климатика от семена и пух от растения, прах и насекоми. И всичко това е гарнирано  с битумно-маслен "сос", който излита изпод колелата на други автомобили.

Следователно, човек, който започва да „издухва“ мръсотия от пространството между радиаторите, трябва да има в ръцете си не само маркуч за сгъстен въздух, оборудван с метална тръба-дюза. Той също така трябва да бъде въоръжен с дълга и тънка, но здрава пръчка с малка кука в края - за да бъде по-удобно да се премахнат големите парчета мръсотия.

Смятаме, че си струва да напомним още веднъж, че в процеса на такова почистване рискът от повреда на пчелните пити трябва да се избягва по всякакъв възможен начин. След като успешно сте се справили с елиминирането на "филца", не трябва да завършвате процедурата по почистване. Въпреки че дори такъв междинен резултат вече ще улесни значително живота както на двигателя, така и на климатика.

Факт е, че много клетки на двата радиатора , след описаното по-горе прочистване, все още остават запушени с мръсотия. За да се справите с този проблем, ще трябва да използвате специални химикали, които можете да намерите на рафтовете на почти всеки специализиран магазин. Най-добрите са под формата на спрей и с тях обработвате двата радиатора.

Необходимо е да се пръска без пестене, „от сърце“, така че течността да тече и да капе по всички повърхности, влизайки в пчелните пити и разтваряйки остатъците от замърсители. След такава обработка е необходимо да дадете на химията 10-15 минути, за да разтвори мръсотията.

След това отново вземаме маркуча със сгъстен въздух и внимателно издухвате образуваното там полутечно вещество. След подобна процедура радиаторът за охлаждане на двигателя и изпарителят на климатика са наистина чисти. И по-интересното е, че това се прави, без да се демонтира половината двигателно отделение!

fallback
  • #8
    Механизатор ( преди 1 година )
    Измивате отново!!!!Работя с тежки машини при високо прахообразуване, тези дейности са ежемесечни за мен.Освен радиатора е добре да погледнете и филтъра, леко издуване и обратно в колата. Ако автомобилът ви няма кори под двг и го използвате по кални, индустриални и прашни пътища, както и нередовното измиване, то обърнете внимание на радиатора си.АВТОРЪТ ТРЯБВА ДА ПОЧЕРПИ, ЧЕ МУ ДОПЪЛНИХ СТАТИЯТА. ПРЕДИ ДА ПИШЕТЕ И ДА ПОДВЕЖДАТЕ ХОРАТА, УЧЕТЕ!
  • #7
    Механизатор ( преди 1 година )
    Авторът най-вероятно, само е чул това онова. След издухването, следва измиване с пароструйка, пак казвам, под ниско налягане или по отдалеч, след което се напръсква обилно с препарата. Спрей, по скоро не, но е вариант. Препаратът не трябва да изсъхва!!! Следва отново измиване, при необходимост повторно препарат. Чак след измиването се издухва и изчаква да изсъхне. Уверете се че сте измили и около радиатора, заради маркучите и кабелите. Ако по време на съхнене то забележите побеляване от препарат
  • #6
    Механизатор ( преди 1 година )
    Смятаме, че си струва да напомним още веднъж, че в процеса на такова почистване рискът от повреда на пчелните пити трябва да се избягва по всякакъв възможен начин. При леките автомобили вероятността от повреда на питата е голяма, използвайте по-ниско налягане и при въздуха и при водата. Вероятно трябва да свалите маската на колата, ако замърсяването е силно и е препоръчително действията да се извършват при охладен радиатор, както и след приключване да се остави да изсъхне естествено.
  • #5
    бачо Кольо ( преди 1 година )
    Правил съм нещо подобно,НО с демонтиране на водния радиатор,измиване с препарат и водоструика внимателно за да не изкривят ламелите му и продухване на климатичния отвътре навън-ефекта беше много добър.С химии е ала бала,както и продухването без демонтаж с азот.
  • #4
    Възмутен ( преди 2 години )
    Както казва един мой приятел аман от ***. Като няма какво да правиш пишеш тъпотии. Човек с елементарни познания по химия и физика би обяснил на автора, че е написал поредната глупост.
  • #3
    Николай ( преди 2 години )
    Не видях да пише някъде за ефекта от изкривени ламели...пак свободни съчинения
  • #2
    Непознат ( преди 2 години )
    Този метод може ли да се приложи при чистене на сушилня на дрехи
  • #1
    DukeNukem ( преди 2 години )
    Защо 'пчелни' пити? Пчелите къде са?
fallback
Последни