fallback

Ferrari представи най-практичния си модел

Purosangue не е SUV, но има 4 врати, задвижване 4х4 и струва 390 000 евро

Ferrari дълго време се съпротивляваше на нарастващата лудост по кросоувърите, като бившият главен изпълнителен директор Серджо Маркионе заяви само преди шест години, че такава кола ще се появи „само през трупа му“. Маркионе напусна този свят, но още преди смъртта си промени своето мнение за такъв автомобил.

Решението за създаване на кросоувър беше взето от Ferrari още през 2017 г. и сега тази кола е пред нас. В компанията все още са сигурни, че понятията SUV (Sport Utility Vehicle) и Ferrari са несъвместими, така че внимателно избягват това добре познатото съкращение. Няма обаче как да бъде избегнат друг познат термин - „кросоувър“.

Purosangue е и първото фабрично Ferrari с четири пълноценни странични врати, като в гамата на марката заменя GTC4Lusso, което беше с 3 врата и имаше 4 пълноценни седалки. Името Purosangue се превежда от италиански като „чистокръвен” и беше одобрено за проекта F175 преди четири години.

Трябва да отдадем заслуженото на ръководителите на проекта - те не последваха модата, икономическите стандарти или китайските митнически бариери. Следователно, под капака е поставен каноничният V12 атмосферен двигател Ferrari, въпреки че бяха обмислени и други варианти. Сред тях имаше и хибриди, които ще се появят на по-късен етап.

Самият двигател F140 е същият като този на суперавтомобила Ferrari 812 Superfast – 6,5-литров, атмосферен, който има директно впръскване на горивото и система за смазване със сух картер. Мощността не е рекордна – 725 к.с. и 716 Нм, тъй като на други модели на марката този мотор развива до 840 к.с. Сред суперкросоувърите на пазара в момента обаче Purosangue е рекордьор, като превързхожда всички познати до момента модели. На свой ред, те го превъзхождат като въртящ момент, но това е нормално за турбодвигателите.

Самият мотор е разположен отпред, но е изместен в основата. А на задната ос е монтирана осемстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя. Самата трансмисия е като на суперкола, което означава, че системата за задвижване на четирите колела е различна от тази на останалите. Това е същата система 4RM, която се появи на Ferrari FF преди 11 години - няма традиционна трансферна кутия, но има отделна двускоростна скоростна кутия за предните колела, монтирана в предния край на двигателя.

Вместо диференциали има два пакета мокри съединители, които променят сцеплението на всяко от предните колела. Тази подредба направи възможно постигането на истинско разпределение на теглото на суперавтомобила от 49:51 в полза на задния мост.

За кросоувъра е разработена нова алуминиева платформа, която е с 5% по-лека от тази GTC4Lusso с три врати, но в същото време устойчивостта на усукване се е увеличила с 30%. Шасито с управление на всички колела е същото като на купето Ferrari 812 Competizione, а в допълнение Purosangue е първият модел с активно окачване, наречено FAST (Ferrari Active Suspension Technology).

Разработени в партньорство с Multimatic, електронно контролираните амортисьори помагат за контролиране на накланянето на каросерията, за да поддържат кросоувъра наравно с традиционните суперколи Ferrari.

Purosangue е значително по-малък от основния си конкурент Lamborghini Urus. Дължината - 4973 мм (минус 140 мм), ширина - 2028 мм (плюс 11 мм) и височина - 1589 мм (минус 49 мм). Но междуосието на Ferrari е по-голямо - 3018 мм срещу 3002 мм. Предните колела са 22-цолови, а задните – 23. Задните врати се отварят срещу посоката на движение и имат електрическо задвижване за лесно отваряне и затваряне.

В кабината има четири отделни места, като всички са оборудвани с електрическо задвижване. Традициите на съвременните модели на Ferrari са спазени - има превключвател за режим на шофиране на волана, управление на фаровете и мигачите и миниатюрни селектори на централния тунел.

Няма го обичайният централен екран на мултимедийната система, вместо това има отделен 10,2-инчов екран пред пътника. Освен това във Ferrari са се отказали от стандартната навигация, като за нея ще се използва смартфон, който може да бъдат свързан чрез интерфейса Apple CarPlay или Android Auto.

Капацитетът на багажника - преди това недостижим за автомобили от Маранело, е 487 литра. Облегалките на задните седалки могат да се сгъват ( те са електрически) за превоз на дълги предмети.

Освен всичко друго, Ferrari Purosangue се оказа тежък – дори чистото тегло достига 2033 кг. С пълно оборудване то е 2173 кг, като бензиновият резервоар побира 100 литра. За сравнени, Urus с 4,0-литров битурбо V8 тежи 2197 г.

Що се касае до динамиката, новият модел от Маранело е рекордьор по максимална скорост в този клас – 313 км/ч. Зад него се нареждат Aston Martin DBX707 (310 км/ч) и Lamborghini Urus Performante (306 км/ч) са зад него. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 3,3 секунди – същото, колкото и на Porsche Cayenne Turbo GT.

Ferrari Purosangue ще бъде пуснат в продажба следващата пролет и ще струва приблизително 390 000 евро. Интересът към модел е огромен, като във Ferrari очакват именно на него да се падат около 20% от продажбите. Въпреки това, във Ferrari няма да гонят рекорди, като ще произвеждат не повече от 2200 бройки на година. Както и досега, първите ще бъдат за най-лоялните клиенти на марката.

Още снимки на първия кросоувър на Ferrari - вижте в галерията:

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Мечта! Просто........ Ферари!!!!
  • #11
    Радев ( преди 1 година )
    Както казваше незабравимия Петър Вучков - защо не ръкопляскате?
  • #10
    До 10 ( преди 1 година )
    Предполагат такива като теб / дето нямат пари за такава кола /. То и аз нямам ама поне знам как цената на едно нещо се формира не само от себестойност а и от понятия като екслузивитет, престиж, brand awareness и т.н.Поне знаеш че има такова нещо като одобрение от страна на Ферари на желанието ти да им дадеш пари. Когато една стока е дефицитна цената и може да скочи в пъти - без значение колко е себестойността.
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Предполага се че цената трябва да има покритие дори за Ферари поне в сравнение с Ламбо и другите марки за коли за по 200+ хил евро. Х Плайд като е масов колкото може да е масова кола за 140 хил евро това не значи че няма значение колко по-бързо ускорява особено когато е много. Нормално да е привилегия да имаш такава щото все пак имаш и привилегия да платиш 400 хил евро ако Ферари те одобри и как я получаваш с хеликоптер ли
  • #8
    Гост ( преди 1 година )
    Страхотен дизайн - на снимките изглежда много компактен и като прочетох, че е почти 5м се изненадах.
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    Как може да сравняваш масов автомобил / Тесла / с Ферари. Такива като теб дето четат описанието по сайтове и се впечатляват от цифри идея си нямат каква привилегия е да притежаваш подобен тип автомобил - как се купува изобщо подобна машина в сравнение с онлайн кликането за Тесла за което ти трябват само компютър и кредитна карта и накрая получаваш колата едва ли не по Еконт.
  • #6
    Супер дизайн ама ( преди 1 година )
    В интерес на истината цената от към 400 хил евро е изненадващо висока, двойна на Кайен Турбо ГТ и почти тройна на Х Плайд, ускорението до 100 почти секунда зад Тесла Х та добре че е теглото (благодарение и на сравнително по-малки размери) и цели 7 км/ч повече макс скорост от Урус. Ясно че е Ферари но това значи ли че няма значение какво предлага за цената си понеже е красиво и ще е само по 2 200 бройки годишно щото по тая логика и за половин милион евро можеше да пробват да го пуснат
  • #5
    APP ( преди 1 година )
    Безспорно красив и атлетичен автомобил в стила на Ферари, но за каква практичност говорят с такъв малък багажник и цена 390хЕвро. За този който може да си позволи тази цена, последното нещо за което ще се сети че бил най практичния и ще може да ходи на пазар с него и да си сложи багажник на тавана за ски... хаха
  • #4
    VAYK ( преди 1 година )
    Е нищо не мога да кажа! Скандално е! Но другия път напълно електрическо!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    В интерес на истината, изглежда по-добре, отколкото очаквах.
fallback
Последни