fallback

Pagani представи нова хиперкола - Utopia

Третият модел на марката излиза в тираж от 99 бройки, като всяка ще струва поне 2 150 000 евро (ВИДЕО)

Италианската компания Pagani Automobili представи своя трети модел, наречен Utopia. За четвърт век от своето съществуване Pagani Automobili пусна само два модела - легендарната Zonda и по-новата Huayra. Третият модел е кръстен не на вятъра, както първите два, а в чест на едноименната книга на английския философ Томас Мор, публикувана за първи път през 1516 г. и поставила основите на цял литературен жанр. От тогава думата утопия се отнася за нещо недостижимо и съвършено.

 

 

Хиперколата Pagani Utopia изглежда именно такъв – съвършен, но за разлика от измислената държава, 99 късметлии вече са успели да станат собственици на утопията на Pagani. Толкова бройки са предвидени в първата партида и всички вече са продадени. Цените започват от 2 150 000 евро.

Подобно на своите предшественици, Pagani Utopia е двуместен автомобил със средно разположен двигател и съчетава ретро дизайн с авангардни технологии. Суперавтомобилът бе представен в Миланската консерватория, а подробности за колата бяха разкрити на официалния сайт на Pagani.

Както и Huayra, Pagani Utopia се задвижва от Mercedes-AMG 6,0-литров V12 двигател с турбокомпресор. Мощността му е увеличена до 864 к.с. при 6000 об/мин, а пиковият въртящ момент достига впечатляващите 1100 Нм при 2800 об/мин. В същото време моторът отговаря на всички съвременни екологични стандарти. 

В началото на продажбите в средата на 2023 г. двигателят ще бъде комбиниран със седемстепенна автоматична трансмисия Xtrac, но до края на годината ще бъде предложена алтернатива - седемстепенна механична от същия производител. Задвижването е изключително задно с електронен самоблокиращ диференциал. До 100 км/ч колата ускорява за по-малко от 3 секунди, а максималната скорост е 370 км/ч.

Още снимки на третия модел на Pagani - вижте в галерията:

Задните колела са с диаметър 22 инча, а гумите Pirelli са с ширина 325 мм. Предните са с диаметър 21 инча и гуми с ширина 265 мм. Окачването се поддържа от носачи от кован алуминий, комбинирани с магнитни амортисьори. Спирачките са карбон-керамични с шестбутални апарати отпред и четирибутални отзад. Шасито е класическо Pagani - монокок от въглеродни влакна с тръбни стоманени подрамки. Общото тегло на машината е 1280 кг.

Дизайнът на Pagani Utopia се оказа еволюционен - колата запази ретро стила на своя предшественик с елегантни контури и кабина, изместена напред. Кръглите фарове и характерните четири дюзи на изпускателната система също са отличителни белези на Pagani. Вратите на купето се вдигат, а в покрива се появиха две прозрачни вложки.

Салонът на Pagani Utopia е направен в стила на steampunk. Кожената облицовка е комбинирана с полиран алуминий. Традиционно за Pagani механизмът на скоростния лост е отворен. В ръчно завършения бароков интериор аналоговите инструменти са забележимо повече от „цифрите“, но дизайнът не изглежда старомоден, а по-скоро вечен.

 

 

fallback
  • #1
    Живанши ( преди 2 години )
    Ужас. Прилича на онази японската. Орочи ли беше кво беше. Пагани няма да се издигнат от сянката на гараже производител с такъв кофти дизайн.
fallback
Последни