fallback

Pagani представи нова хиперкола - Utopia

Третият модел на марката излиза в тираж от 99 бройки, като всяка ще струва поне 2 150 000 евро (ВИДЕО)

Италианската компания Pagani Automobili представи своя трети модел, наречен Utopia. За четвърт век от своето съществуване Pagani Automobili пусна само два модела - легендарната Zonda и по-новата Huayra. Третият модел е кръстен не на вятъра, както първите два, а в чест на едноименната книга на английския философ Томас Мор, публикувана за първи път през 1516 г. и поставила основите на цял литературен жанр. От тогава думата утопия се отнася за нещо недостижимо и съвършено.

 

 

Хиперколата Pagani Utopia изглежда именно такъв – съвършен, но за разлика от измислената държава, 99 късметлии вече са успели да станат собственици на утопията на Pagani. Толкова бройки са предвидени в първата партида и всички вече са продадени. Цените започват от 2 150 000 евро.

Подобно на своите предшественици, Pagani Utopia е двуместен автомобил със средно разположен двигател и съчетава ретро дизайн с авангардни технологии. Суперавтомобилът бе представен в Миланската консерватория, а подробности за колата бяха разкрити на официалния сайт на Pagani.

Както и Huayra, Pagani Utopia се задвижва от Mercedes-AMG 6,0-литров V12 двигател с турбокомпресор. Мощността му е увеличена до 864 к.с. при 6000 об/мин, а пиковият въртящ момент достига впечатляващите 1100 Нм при 2800 об/мин. В същото време моторът отговаря на всички съвременни екологични стандарти. 

В началото на продажбите в средата на 2023 г. двигателят ще бъде комбиниран със седемстепенна автоматична трансмисия Xtrac, но до края на годината ще бъде предложена алтернатива - седемстепенна механична от същия производител. Задвижването е изключително задно с електронен самоблокиращ диференциал. До 100 км/ч колата ускорява за по-малко от 3 секунди, а максималната скорост е 370 км/ч.

Още снимки на третия модел на Pagani - вижте в галерията:

Задните колела са с диаметър 22 инча, а гумите Pirelli са с ширина 325 мм. Предните са с диаметър 21 инча и гуми с ширина 265 мм. Окачването се поддържа от носачи от кован алуминий, комбинирани с магнитни амортисьори. Спирачките са карбон-керамични с шестбутални апарати отпред и четирибутални отзад. Шасито е класическо Pagani - монокок от въглеродни влакна с тръбни стоманени подрамки. Общото тегло на машината е 1280 кг.

Дизайнът на Pagani Utopia се оказа еволюционен - колата запази ретро стила на своя предшественик с елегантни контури и кабина, изместена напред. Кръглите фарове и характерните четири дюзи на изпускателната система също са отличителни белези на Pagani. Вратите на купето се вдигат, а в покрива се появиха две прозрачни вложки.

Салонът на Pagani Utopia е направен в стила на steampunk. Кожената облицовка е комбинирана с полиран алуминий. Традиционно за Pagani механизмът на скоростния лост е отворен. В ръчно завършения бароков интериор аналоговите инструменти са забележимо повече от „цифрите“, но дизайнът не изглежда старомоден, а по-скоро вечен.

 

 

fallback
  • #11
    Ентусиаст ( преди 1 година )
    От супер-хипер-дупер колите Ламботата и Фераритата наистина не ме кефят така както Паганитата i McLaren например ! Имат жестоки модели разбира се , 250 GTO, 456gt, Enzo.. Countach, Diablo.... Особено прави впечетление звука, кара те да изтръпваш.
  • #10
    Jay ( преди 2 години )
    Били с АМГ двигатели, казвате го все едно са с такива от Лада. Пагани са по-качествено сглобени от прехвалените ви Ферарита и Ламбота и за мен са по-висок клас автомобили! Немският инженеринг винаги е бил на по-високо ниво от италианците! Аре лайте!
  • #9
    Пропов ( преди 2 години )
    От години не бях виждал такава изящна кола. Направо онемях. Съчетанието на класическо , даже ретро усещане, с много финно и вкус вмъкнати модерни елементи , прави този дизайн тотално извън времето , извън модата. Някак сочен и секси като Мерлин Монро, не като съвремениите манекенки - сухи и жилести. Особено интериора, кожа, алуминии, хром и всичко някак солидно и изящно. Не като сегашните фантасмагории - с преплитане на повърхности и геометрични фигури от всякакъв вид и размер.
  • #8
    Порше ( преди 2 години )
    още 2010 изкараха gt2rs с близки показатели , а гумите 325 не са нищо ново ...... Преди години , американски кофтори , поставяха 355 на задната ос, както и италианци , като Ламбо и Ферари!
  • #7
    А.В.Торът ( преди 2 години )
    Тия докога мислят да пеят стари песни на нов глас? Че и с АМГ-мотори, както казват колегите по-долу. Истински бутиков производител е Кьонигсег, Пагани са за парвенюта. Че и цените им парвенюшки.
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    Астън Мартин сами си правеха двигателите преди немците да ги купят за да си пласират дараците.Феррари сами си правят двигателите затова са и Феррари Ламбо преди ауди ерата също.Каквя е тая компания за спортни коли която няма двигатели и ако има такива да запопнат да правят луксозни карети.Щото колата без двг се нарича карета
  • #5
    До долния и 1 ( преди 2 години )
    Личи че си лаик. Вземи да провериш, колко от супер спортните автомобили са със собствени двигатели. Повечето ползват двигатели на Мерцедес, БМВ, Косуърт и Ферари. Явно нямаш идея колко струва разработката на мощен двигател от такъв тип, както и други ресурси които няма никоя малка, бутикова компания. Дори Астън Мартин ползва двигателите на АМГ, нищо че не е толкова малък. Пагани и не искат да се издигат до шир потреба, за това колите им струват милиони. Карай си гоуфо, по-убав е.
  • #4
    //// ( преди 2 години )
    Отпред прилича на Maserati MC 12
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Тия винаги са ми били съмнителни не правят сами двигателите си а разчитат на амг-та.Каква е тази автомобилна компания която не прави двигателите си.
  • #2
    Стиви ( преди 2 години )
    По добре не коментирай,защото българина освен троен чушкопек друго не е измислил!
fallback
Последни