Германският автомобилен гигант BMW обяви за разработката на иновативни батерии, които ще направят електрическите коли по-евтини и ще увеличат пробега им с една трета. Това обаче няма да стане скоро, а новите батерии ще бъдат монтирани на масово произвежданите електромобили от 2025 г., съобщава официалният сайт на BMW.
Новата разработка е предвидена за електрически автомобили от семейството Neue Klasse, а първият модел ще бъде седанът BMW Серия 3. Неговият запас от мощност ще бъде за изминаването на около 700 км. Иновативните батерии са удебелени и с диаметър 46 мм (най-новите батерии Tesla 4680 са със същия размер).
И още нещо много важно – тези батерии са с 50% по-евтини от съществуващите, а и автомобилите с такива батерии ще имат 30% по-голям пробег, твърдят от компанията. Наред с други промени, с Neue Klasse ще се въведе и 800-волтова електрическа система, допълнително оптимизирайки захранването на DC станции за бързо зареждане. Електрическите автомобили от Neue Klasse ще могат да издържат на токове до 500 ампера, което ще намали времето за зареждане с около 30%.
Баварският производител ще промени фундаментално формата на клетките и химическия състав, преминавайки към кръгли клетки в две височини, проектирани специално за използване в превозни средства, базирани на архитектурата Neue Klasse.
Тези нови кръгли клетки ще заменят призмените, използвани в момента от BMW. Различните височини позволява да се използват в автомобили от различни класове и размери. В новите има повече никел и силиций и по-малко кобалт. Увеличеното съдържанието на силиций ще доведе до повишаване на обемната енергийна плътност с повече от 20%.
Батериите ще се произвеждат в големи нови заводи в Европа и Китай. Партньори на BMW ще бъдат САТL и EVE Energy. В Северноамериканската зона за свободна търговия се планират други два завода, но не се знае кой ще ги построи.
Компанията твърди още, че производствените разходи ще бъдат два пъти по-ниски, а тъй като клетките ще съдържат някои рециклирани материали, техният въглероден отпечатък ще бъде намален с 60 процента. Рециклирането на суровини в затворен цикъл ще помогне за допълнително намаляване на вредните емисии. Схема, която в момента се прилага от BMW в Китай.
В терминологията на BMW, Neue Klasse се отнася за отделно семейство модели, което ще се появи през 2025 г. и ще включва както конвенционални електрически автомобили, така и такива на водородни горивни клетки. На първия етап сглобяването на автомобили Neue Klasse ще бъде организирано в унгарския завод на BMW, а след това ще бъдат поставени на конвейера на най-стария завод на марката в Мюнхен.