fallback

Безплатното зареждане на електромобили пред германските хипермаркети приключи

Все повече търговски обекти искат пари за използване на станциите им

Безплатното зареждане за тези, които бяха свикнали да оставят своя електромобил на станциите на паркингите на германските хипермакети, приключи. Почти всички големи търговски вериги вече искат пари за предлаганата от тях услуга, съобщават медиите в Германия.

Lidl: от понеделник само за пари

Още следващият понеделник - 12 септември 2022 г., зареждането на електрически превозни средства на територията на магазините Lidl, вече няма да бъде безплатно. Това важи за всички 1300 електрически зарядни станции, които в момента работят през магазините на компанията. От Lidl посочват, че броят на собствениците на електрически превозни средства, които са негови клиенти, нараства всяка година. Например, през 2020 г. средно една станция на Lidl е зареждала между 4 и 9 електрически превозни средства на ден.

Този брой вече се е удвоил през 2021 г., а в най-натоварените дни на станциите пред магазините се зареждат до 20 коли. Задължително условие за използване на зарядни устройства на територията на хипермаркета е наличието на приложенията Lidl Plus или eCharge, които показват наличните „колонки“ за зареждане, както и самия процес.

Вече всеки киловатчас в стандартни зарядни пунктове с капацитет до 43 киловата ще струва 0,29 евро, а услугата в бързи зарядни станции с капацитет на зареждане до 149 киловата ще струва 0,48 евро. В някои обекти зареждането на автомобил от 150-киловатова станция ще е още по-скъпо - 0,65 евро за киловатчас.

Aldi: таксите са въведени още през юни

Основният конкурент на Lidl на германския пазар - веригата Aldi, иска пари от собствениците на електрически превозни средства още от юни тази година. Потребителите плащат 39 цента за киловатчас на станции за бързо зареждане и 29 цента на станции със стандартно натоварване. Това, според читатели на Stuttgart Zeitung, е малко по-евтино, отколкото от домашен контакт.

В момента около 1200 зарядни устройства може да бъдат използвани в близост до магазините на Aldi. От тях 200 са с бързо зареждане с капацитет до 150 киловата. Тази година се планира да бъдат пуснати в експлоатация още над 100 зарядни станции. Продължителността на зареждането, според управата на компания, не е ограничена, а зареждането е възможно и след работно време, като някои работят денонощно. Регистрация не е необходима, така че всеки може да презарежда. Зарядните точки се захранват със слънчева енергия от фотоволтаични инсталации.

Edeka се разширява, като остава безплатното зареждане

Най-голямата германска корпорация за супермаркети с пазарен дял от около 20% (данни на Wikipedia за 2017 г.) е готова да захранва машините с енергия от своите 400 станции. До 2024 г. се планира да бъдат пуснати в експлоатация още около 1000 нови зарядни устройства на общо 250 обекта - главно в югозападната част на Германия. Към момента представителите на Edeka се въздържат от изявления относно въвеждането на такси за зареждане на електрически автомобили на техните паркинги.

В Penny предпочитат да работят с EnBW

През ноември 2021 г. веригата супермаркети Penny започна да си партнира с Shell и EnBW (един от най-големите производители на електроенергия и собственици на електрическите мрежи на Германия), за да изгради „една от най-големите и модерни мрежи от станции за бързо зареждане в Германия“. Тя включват колони за зареждане от най-висок клас на мощност (High-Power Charger).

До 6 юли 2022 г. цените за зареждане във всички станции на EnBW бяха еднакви, но от тази дата енергийната компания промени цените, разбира се, в посока нагоре. В момента захранването от стандартна колона струва 0,46 евро за киловатчас, на станция с „бърз" ток - 0,55 евро.

Енергийният концерн EnBW поема всички инвестиции в създаването и експлоатацията на инфраструктурата за бързо зареждане за своите партньори. EnBW вече си сътрудничи с известни германски магазини за техника като Bauhaus, Hagebau или Toom, а голямата верига аптеки DM също е в списъка с партньори.

IKEA не взема пари Световноизвестната марка IKEA има само 220 зарядни станции в Германия. В момента клиентите на компанията имат възможност да зареждат безплатно електрическия си автомобил в работно време. Представителите на IKEA отбелязват, че търсенето на възможност за зареждане като цяло надвишава предлагането. В тази връзка е обявено разширяване на възможностите за електрическо зареждане. Все още не се казва дали компанията ще направи услугата платена в бъдеще.

McDonald's предпочита бързото зареждане

Веригата за бързо хранене, заедно с компания EWE Go, разширява мрежата за бързо зареждане в Германия от края на 2020 г. McDonald's осигурява необходимото пространство, а EWE Go отговаря за поставянето и работата на колоните за зареждане. Всеки ресторант обикновено има колона за бързо зареждане, която има 2 точки за „зареждане“.

В случая всеки може да зарежда електромобили, като се предлагат различни опции за плащане – с предплатена карта, чрез сканиране на QR код, чрез Paypal или чрез кредитна карта. В зависимост от местоположението на ресторанта времето за зареждане е частично ограничено. До 2025 г. се очаква станциите за зареждане да бъдат постоянно място в приблизително 1000 места на McDrive. Очевидна е тенденцията към платена услуга.

Проучване, проведено от кьолнския институт за търговски изследвания (EHI) миналата пролет, показа, че броят на търговците, които са таксували за зареждане на електрически превозни средства, е нараснал от 29% на 42% през последната година. В същото време около 26% от търговците на дребно се опитват да предложат на клиентите определени преференциални тарифи за таксуване. 15% от продавачите позволяват на клиентите си да зареждат колите си безплатно.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Дали бъркам? Можеш сам да провериш в energy-charts.info Дял ВЕИ в Германия 2019 45,4%. През 2020 50,3%. През 2021 беше с по-малко вятър 45,8%, тази година до днес 50,7%. Статистиката е изключително прецизна и се обновява всеки ден.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    29 цента е малко по-евтино отколкото у дома! това е добра новина, щото разните вериги от зарядни гърбят по 70цента , че и по еврак на квч.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха веи и гермяния 80% от ел енергията в германия е от въглища
  • #16
    До 16 ( преди 2 години )
    В голяма степен съм съгласен но малко послъгваш или се бъркаш ВЕИ бяха 41% от микса им миналата година а първата половина на тази са 50%. АЕЦ им бяха над 20% до 2010г преди да почнат да ги спират и като се отчете че потреблението им намаля от тогава можеше почти да не зависят от вносни газ и въглища за тока
  • #15
    До долния ( преди 2 години )
    Повечето хора не могат да осъзнаят, че вече трета година от 2020 насам, перките и панелките произвеждат над 50% от електрическата енергия в германия, а атомните им централи не са си мечтали и за 20% като произведената енергия още преди да започнат да ги затварят, така че нямаше да им помогнат с нищо. Не могат да осъзнаят, че ако нямаше перките и панелките, германия нямаше да може да произвежда достатъчно ток дори за собствени нужди, да не говорим да захранва франция заради "сигурните" им АЕЦ
  • #14
    Ситуацията накратко ( преди 2 години )
    Значи Франция спря временно 32 от 56 реактора заради поддръжка, ремонти или прекалено топла вода нужна за охлаждане, въглищата и газа са в пъти по-скъпи от преди година, Русия спря износа на ток за ЕС, Германия предпочиташе руски въглища и газ пред напълно годните си АЕЦ но за всичко това според пишман експертите са виновни перките и панелите да ви имам и логиката
  • #13
    До 12 ( преди 2 години )
    То е ясно че няма как тока да е напълно безплатен инсталациите винаги искат някаква инвестиция и поддръжка дори да е в пъти по-ниска от такава за нова АЕЦ. Каква вина имат ВЕИ че газа и въглищата поскъпнаха в пъти а Франция временно спря повечето реактори. Това че немците си спряха реакторите предсрочно и в голяма степен ги замениха с газ не прави перките и панелите виновни за това глупаво решение някои трудно възприемат че преди 10 години може да са били по-скъпи но сега е обратното
  • #12
    TSLA ( преди 2 години )
    И на Кауфланд хранилката приключва - от понеделник всички 13 обекта DC-тата стават платени с приложение. Че много взеха да играят карате "баровците" :D
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблема идва от мита за безплатният ток от перки и панели защото нямало суровини следователно били безплатни.Което се оказа пълна глопуст
  • #10
    До 10 ( преди 2 години )
    Недей с тези предразсъдъци от няколко години най-изгодни са перки и панели друг е въпроса че в БГ се набълбукахме и сложихме много когато бяха супер скъпи което е голяма грешка а нов АЕЦ също е супер скъпо иначе старите съм съгласен че са важни и е ненужно да се спират. Сегашната криза с цената на тока е заради рекордната жега в голяма част от Европа която силно ограничи АЕЦ и ВЕЦ централи и заради двупосочни санкции с Русия тоест не перките и панелите са спрени както реакторите във Франция
fallback
Последни