fallback

ADAC доказа „лудостта“ на цените на новите коли

В един от сегментите поскъпването за 5 години е с цели 44%

Почти всичко поскъпва значително в наши дни. Независимо дали разглеждате сметката си за комунални услуги или последната касова бележка от супермаркета, цените изглежда вървят само в една посока - рязко нагоре. И автомобилите няма как да направят изключение, като при тях поскъпването спокойно може да бъде определено като „шоково“, твърдят от Германския автомобилен клуб (ADAC).

Проучване на експертите от организацията сравни цените на новите автомобили през 2017 г. с тези през 2022 г. и установи, че за този период поскъпването в един от сегментите е достигнало 44%. Преди 5 години средната цена на предлаганите на пазара в Германия нова кола е била 44 908 евро, а през юли 2022 г. тя вече е 53 525 евро, което е около 19%. В същото време инфлацията за Германия за същия този период е 8%.

Според ADAC, най-голямо процентно увеличение има в ниските класове. При тях цените на новите автомобили са се повишили с 44% за малките коли. За средните класове поскъпването е около 30%, като това се дължи на въвеждането на нови задължителни стандарти за асистиращи системи. Това не влияе кой знае колко върху моделите от среден и висок клас, защото при тях повече от тези системи от години са част от серийното оборудване.

Има и други причини за поскъпването - като проблеми с доставките на оборудване, липсата на полупроводници и поскъпването на материалите. Това, което се отчита от ADAC, е че производителите премахват от гамата си най-евтините варианти на модели с малко оборудване и слаби двигатели. Посочва се, че само преди година Volkswagen Golf с 90 к.с. е можело да бъде поръчан като базов модел на цена от 20 700 евро. Сега се предлага само със 130 к.с. за 29 560 евро.

При Fiat Tipo разликата е още по-сериозна. През май 2021 г той е бил наличен със 100 к.с. на цена от 17 490 евро. Вече се предлага само в хибридна версия със 130 к.с. на базова цена от 28 490 евро.

Друга причина за поскъпването на новите коли е преминаването към изцяло електрическо задвижване. Експертите на ADAC забелязват, че цената на електрическите превозни средства се увеличава след въвеждането на държавни бонуси при тяхната покупка. Сега се стига дотам, че електрическото Renault Twing струва два пъти повече от варианта с двигател с вътрешно горене.

Като пример се дава и случващото се по-високия ценови сегмент. Там, например, електрическият Ford Mustang Mach-E в рамките само на една година е поскъпнал с около 10 000 евро - с непроменено оборудване от 46 900 евро до 56 500 евро.

fallback
  • #13
    nikoi ( преди 2 години )
    После пак ще ревнат няма продажби, ще фалираме, спасявайте ни с държавни пари...
  • #12
    Тони ( преди 2 години )
    Не е само до системите. Януари 2020 купих Шкода Супърб. Абсолютно същия, след отстъпка, е с 10к нагоре. Това са почти 20%, като колата не е мръднала като оборудване и екстри.Колкото и всичко да е поскъпнало, разликата е доста сериозна.
  • #11
    Ггг ( преди 2 години )
    Мазда сх30
  • #10
    Бай Пешо ( преди 2 години )
    А колко могат да издържат без клиенти.Ако замре търговията и не смъкнат цените са обречени на фалит. Китайците само това чакат. Неизбежно е!
  • #9
    Гошко ( преди 2 години )
    Карам си колицата на 26 годинки и к'во да ми пука за нови такива по 50к лева пласмасарии?!??? Щом има кой да им ги купува новите коли на тия цени, да се оправят, няма да ги мисля...
  • #8
    AБЕ ( преди 2 години )
    Плащайте и не се обяснявайте!Нали си вдигнахме и нашите цени!И двойни да станат, я пак че си ги купувам по две!
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрическите коли не са по-скъпи а напротив по-евтини от реципрочните им варианти с ДВГ. не броя Рено Но примерно чисто нова 3-та серия малката М-ка с 480к.с. започва с цена от 165 000лв. Електрическото М4 с 560к.с. и 550км. пробег започва с цена от 130 000лв. А по-слабото I4 с 340к.с. с 585км. пробег стартира от 115000лв. за тия пари Киа Соренто с 200к.с. дизел, без матрични фарове, защото не се предлагат за модела.
  • #6
    Класика ( преди 2 години )
    Като дойде Тръмп ще ги прати при бай Ставри! А тези които лансират електрически коли са екологични престъпници от дълбоката държава! За тях ще има винкели и f- и 29 при бай Ставри!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Както е тръгнало ще си продам Киа-та за повече пари от колкото съм я взел, ама няма да я продам защото едва ли ще мога да си купя друга нова.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    3-ти, колегата 1 е много прав, за ценит в момента. Концентриат се да продават само скъпите конфигурации. Отделно има инфлация, която вдига матеряли, труд.. Ти като сравняваш .. твоята конфигурация на колата или на общо основание?
fallback
Последни