fallback

Citroen най-после се връща към евтините седани

Френската компания подготвя нов модел на бензин, оправи и спора с Polestar за емблемата

През последните години Citroen изглежда изостави развитието на евтини автомобили в Европа, фокусирайки се върху хибридните кросоувъри и електрическите автомобили. Скоро обаче на европейския пазар ще излезе бюджетен седан, който ще е своеобразен наследник на C-Elysee. Представител на бразилското подразделение на Citroen информира, че автомобилът ще дебютира през 2024 г.

 

 

Френската компания все още не е разкрила подробности за новия продукт, както и името. Появата на модела е свързана с новата стратегия на концерна Stellantis, който обяви амбициозни планове за разработване на гама от евтини автомобили. Първоначално Citroen разглежда варианти за стартиране на производството за пазарите в Южна Америка и Азия. По-специално е подготвен нов C3 за Бразилия и се разработва подобен модел за Индия. Но френският производител е насочил вниманието си и към европейския пазар, в който напоследък евтините модели почти изчезнаха.

Последният бюджетен седан на Citroen за европейския пазар е C-Elysee, но сега не се произвежда заради бързо нарастващото търсене на кросоувъри. По предварителна информация новият седан ще се сглобява в Бразилия, откъдето ще бъде внесен в Европа. Възможно е също така производство да бъде установено и в Индия.

 

 

Лоран Бария, глобален ръководител на маркетинга и комуникациите на Citroen, потвърди, че евтиният кросоувър за Бразилия - Citroen C3, ще бъде пуснат в продажба през следващата година, последван от нов бюджетен седан. Първите слухове за евтин седан на Citroen са от 2017 г., но потвърждение от официално лице се появява едва сега.

Въпреки липсата на информация за новия седан се предполага, че двигателите от C3 също могат да бъдат включени в гамата на новите коли. Освен това не е изключена появата на 1,0-литров бензинов двигател FireFly с мощност 75 к.с. и 1,6-литров EC5 с мощност 120 к.с. По-късно, за по-скъпи опции за автомобили, може да бъде въведен 1,3-литров турбо агрегат.

 

 

Същевременно Citroen и Polestar, дъщерна компания на Volvo, обявиха разрешаване на проблема с подобните емблеми. Спорът се разглеждаше от съда в продължение на три години, но подробности по споразумението не се уточняват, пише Le Monde.

През 2017 г. Polestar стана независим автомобилен производител на електрически превозни средства. Като емблема марката взе стилизирана четирилъчева звезда, повтаряща името на компанията. Проблемът се оказа, че звездата е образувана от два елемента и според Citroen са твърде подобни на френските. И въпреки че бяха разположени съвсем различно, французите стигнаха до съд, считайки логата за твърде сходни.

През 2020 г. съдът постанови, че Polestar трябва да плати на Citroen 150 000 евро за увреждане на имиджа. Освен това използването на логото беше забранено във Франция. Това всъщност означаваше забрана за продажба на автомобили. Френската страна в конфликта се опита да разшири забраната в цяла Европа, но тогава не успя.

 

 

fallback
  • #5
    Лорен ( преди 2 години )
    Тъпите европейци с техните еко норми, налагат на цяла Европа да кара малолитражни миксери, за сравнение братята американци не им пука от тия еко простотии и си карат яко мощни атмосферни коли, а корейците карат заводски мощни кии и хюндаи на газ са много по еко от европейските!
  • #4
    JP ( преди 2 години )
    Това си е чиста Джета предишната муцуна!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    По-добре Корола седан на старо честно казано...евтина и здрава!На мен много ми допада дизайнът на седана Корола E120, по-хубав е от на дебелия хечбек.
  • #2
    C5 ( преди 2 години )
    Само човек , който не е карал Ситроен може да каже , че С5 е евтин автомобил.Кола в пъти над разни немски и японски масови трошляци.
  • #1
    Вальо ( преди 2 години )
    До #1 С5 също не е евтин автомобил. Купуване нов от магазин, поддръжка, материали вътре в купето. Като цяло с5-6 са солидни автомобили. А в последните години и с3 са също много хубави градски колички. Вършат и добра работа за дълъг път. Нямам наблюдение върху новия с4 и новият с5.
fallback
Последни