fallback

Лице назаем: тестваме новото Suzuki Swace

Този клонинг на Toyota Corolla Touring има само едно предимство пред първообраза си - но пък то е съществено

Изглежда като Toyota, задвижва се като Toyota и се кара като Toyota: що е то? Логичният отговор е "Toyota", особено след като хвърлите едно око и на снимките. Но правилният отговор е "Suzuki Swace".                                  На пръв поглед тази кола изглежда абсолютно идентична с Touring версията на актуалната Toyota Corolla (E210) - ако не смятаме емблемата, разбира се. В действителност има някои разлики, но за да ги забележите, ще ви трябват лупа, бележник и педантичността на данъчен инспектор. С просто око може да видите малко по-различно оформената предна решетка.                                   На нас ни се струва, че Swace изглежда с една идея по-фокусирано от Corolla, но спокойно може да става дума и за самовнушение. Иначе платформата е една и съща, хибридното задвижване е абсолютно еднакво, и освен това Swace се прави от същите хора, които сглобяват и Corolla в английското градче Бърнастън. Всъщност, четейки този тест, спокойно може да приемете всичко казано в него като валидно и за Corolla Touring - дотолкова близки са двата автомобила.                                     Защо обаче Suzuki ни прилага такива номера? Защо трябва да ни пробутва Toyota с подменена емблема и едва забележими стилистични подобрения? Тук вече правилният отговор гласи "Брюксел". Японците, които са специалисти в малките градски коли, никога не са били между големите замърсители на въздуха в автомобилния свят. Но новите европейски стандарти ги заклеймиха именно като такива: за тях 1.2-литровият и 1.5-литровият атмосферен мотор на Suzuki са по-опасни от шестцилиндровия турбодизел с мека хибридна система на други производители. Заради това някои азиатски марки просто отписаха европейския пазар. Suzuki не се отказва от Европа, но създаването на изцяло ново задвижване изисква време. Дотогава на помощ идва Swace.                                     Toyota, която отдавна има изцяло хибридизирана гама и ниски средни емисии, може да си позволи да продава Corolla и с бензинов мотор. За Suzuki единствената опция е хибридът: Swace има 1.8-литров бензинов двигател, работещ по цикъла на Милър, така наречената е-CVT безстепенна трансмисия, електромотор със 72 коня мощност и 1.3-киловатчасова литиево-йонна батерия.      

Suzuki Swace

1798 куб. см работен обем

122 к. с. максимална мощност

163 Нм максимален въртящ момент

180 км/ч максимална скорост

Резултатът от тази комбинация е официално обещаван разход от 4.5 литра на 100 км в комбиниран цикъл. Ние постигнахме около 5.5 на сто, но на дълъг път и с доста малко движение в града, където по принцип е силата на тази система.

За пътното поведение на Swace важи същото, което казахме и за Corolla хечбек - колата стои добре на пътя, воланът е сравнително прецизен и като цяло усещането е доста по-добро, отколкото при предишните поколения на "тойотата". Безстепенната трансмисия не се връзва с представите ни за динамика, но пък и тази кола е замислена за други цели, а не за спортно шофиране.                            Проблем се появява само, ако се опитаме да я сравним с други модели на Suzuki. По-малката японска компания е една от последните, които предлагат на пазара наистина леки автомобили. Swift, Jimny и вече спряното Baleno са под тон, и дори Vitara в най-семплата си версия едва надхвърля 1100 кг. Това им дава онази особена пъргавина и приятно чувство при каране, които не се компенсират с никакви коне и въртящ момент. При Swace обаче няма такова чувство: заради хибридната система колата тежи близо 1.4 тона.                               Компенсация за известната мудност е удобството на интериора. Седалките са комфортни, мултимедията най-после е навлязла в XXI век, пространството е в изобилие. Багажникът дори и при наличието на хибридна система побира 580 литра - което за пореден път ни кара да се чудим на хора, избрали малък SUV, понеже "ни трябва място". Освен това от Suzuki са продължили и тук щедрата си политика със серийното оборудване: още стартовото ниво при Swace има система за предотвратяване на сблъсък, автоматични дълги светлини, адаптивен круиз контрол, активен асистент за лентата (който върти сам волана, за да ви върне в нея), eлектрически стъкла, двузонов автоматичен климатик, 8-инчов сензорен екран на мултимедията с Android Auto и Apple CarPlay, камера за заден ход, отопление на предните седалки, релси на покрива и 16-цолови алуминиеви джанти. Фактически няма особен смисъл да доплащате за най-високото ниво на оборудване, което добавя само Bi-Led светлини, интелигентен паркинг асистент, кожен подлакътник и безжично зарядно за смартфон.                                 Разбира се, цената тук няма как да е същата като при Toyota. А и, за жалост, се оказа доста подвластна на развихрилата се инфлация. Когато тествахме Swace в края на миналата година, той струваше около 48,000 лева в стартовото ниво - с над 2,000 лева повече от аналогичната Corolla. През септември 2022 цената на Swace е вече 59,990 лева. Какво тогава би ви накарало да си го купите, вместо просто да отидете в Toyota?                             Възможните аргументи в полза на Swace са два. Единият е, че освен автомобил, избирате и компанията, която да го обслужва. Вторият е, че заради твърдия си договор сега Suzuki разполага с наличности на склад - нещо, с което самата Toyota не може да се похвали покрай кризата за чипове. Всъщност в момента българският представител на Toyota дори няма ценова листа за комбито на сайта си, а само за хечбека и седана.

Още снимки от теста на Suzuki Swace вижте в ГАЛЕРИЯТА:

     

fallback
  • #11
    до 4 ( преди 11 месеца )
    Нещо доста сте се отчаяли търговчетата на Койота, а? :D Swace е по-скъп от Корозиола, защото е с повече стандартно оборудване - открай време политика на Suzuki. При еднакво оборудване цените почти не се различават. Кола за човечета, които мразят шофирането и искат просто да стигнат от точка А до точка Б. Главният проблем и при двете е много слабата шумоизолация. Мултимедията също е доста назад. Останалото бива.
  • #10
    Мони ( преди 1 година )
    #4 недоразумение си ти!Не четеш ли,че всичко е единтично между двата модела,освен решетките и емблемите???
  • #9
    Хари ( преди 1 година )
    Това с Брюксел не го разбрах.И двата модела се правят в Англия. Както писахте разликите са в предната решетка и емблемата. Същото е и м/у РАВ и Акорд. Колите са си Тойоти а каква е далаверата м/у двете марки не се знае,защото Сузуки ползва всичко на Тойота без емблемата и 2% ,че са по скъпи.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    По-добре оригинала Тойота от това с емблема на Сузуки и на всичкото отгоре е по-скъпо от Королата. Поради каква причина ми е много странно, като са едно и също с различна емблема. Иначе модела е топ. Много добре и смислено направен хибрид, безпроблемен и действително икономичен. Ако спазвам ограниченията и галя газта разхода ми пада на 3,5 а 3,2 ми е рекорда. При нормално каране разхода е около 4/100 с настъпване и магистрала 4,5 макс до 5 през зимата и магистрала със 140 км/ч. Прекрасна кола.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Този кофтор (тойота) струва 59к, аре малко по-сериозно. 2017-2018 бяха по 30к, сега х2, щото имало търсене и нямало предлагане. Да си ги карат, ще изчакам, както ми каза продавача от Киа около 2г. и нещата ще се стабилизират... има шанс и всичко да отиди на кино като 1996-1997 при нас.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Возил съм се на сузукита гадна возия имаха
  • #5
    Разход ( преди 1 година )
    Не знам как са карали авторите на статията. С Corolla (седан) със същото задвижване миналата седмица направих преход София-Добрич с разход 3.9/100. Два дни по-късно Варна-Бургас с 4.0/100, а вчера Бургас-София - отново 4.0/100. Средният ми разход за последните 4000 км е 4.2/100 - смесен режим.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    ЗА БОГА НЕ КУПУВАЙТЕ ТАЗИ КОЛА!!!Тойота вече предлагат фейслифта на този модел и поне вдигнатата цена е компенсирана от някои добавени екстри...доколкото могат да се коментират 10к разлика. Отидете и си купете тойотата, а не това недоразумение, което сузуки продават, за да влязат в нормите на емисиите заради другите си модели.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Търсенето едва ли е ролкова високо потребителските нагласи не са добри
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Търсенето е много високо, а предлагане няма, това е станало. Да и суровините са поскъпнали, но те са малък процент от общата цена. Като не можеш да смогнеш да обслужиш всички клиенти вдигаш цената докат не спадне броя на клиентите до толкова колкото можеш да обслужиш.
fallback
Последни