fallback

Колата със соларен панел cъбра 20 000 поръчки

Цените на очаквания в началото 2023 г. Sion започват от 29 990 евро

Германската компания Sono Motors, базирана в Мюнхен, обяви, че 20 000 клиенти вече са платили депозит (минималната сума за него е 500 евро), необходим за придобиването на нейния миниван Sion. Цените на електрическият модел със слънчева батерия в Германия започват от 29 990 евро.

Производството на модела ще започне през втората половина на 2023 г., като доставките до клиенти са предвидени за края на годината. Електромобилът ще се произвежда във Финландия - в завода Valmet Automotive. Това е компания, специализирана в производството на автомобили за други производители.

От техническа гледна точка Sion е покрит с 456 фотоволтаични клетки, способни да презареждат батериите с достатъчно количество енергия, за да гарантират пътувания между 112 и 245 км на седмица. Автомобилът е оборудван и с батерия с 54 кВт/ч, която, ако е заредена на 100%, обещава пробег от 305 км.

Батерията, освен че получава енергия от слънчевите панели, които покриват цялото тяло (последните са разположени на покрива и предния капак, но също и на крилата, вратите и задната врата), може да се зарежда с променлив ток с мощност 11 кВт или с постоянен ток до 75 kW мощност.

От Sono Motors посочват, че според оценките и като се има предвид огромния интерес, Sion разполага с всичко необходимо, за да стане първият електрически автомобил със слънчева енергия, който ще достигне масово производство. По-конкретно, компанията планира да произведе 257 000 единици за седем години.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    В момента ползвам колата си 2-3 пъти на седмица. С такава кола бих могъл да карам почти винаги безплатно.
  • #10
    Пропов ( преди 2 години )
    Не разбирате май идеята. Енергията е скъпа и ще става още по скъпа. Всяко решение , което води до спестяване или безплатно получаване е добро. За нормален човек, който работи по цял ден е супер. Оставяш я за едни 8 часа и НЕ на сянка. Щото колегите винаги търсят сянка и ти нямаш конглокенция. И за 20 км да е дръпнала ток - берекет. И така всеки ден. Днес 20 км са ти 7 до 10 лв , ама ще стават все по скъпи в бъдеще. А и технологията ще се развие.
  • #9
    Соларис ( преди 2 години )
    Грешка! 42-45 часа зареждане за час умерено каране.
  • #8
    Соларис до №7 ( преди 2 години )
    Голям си ми умник. Принципа е този, но математиката ти издиша много удобно. При много умерено каране имаш 30 кв/ч. Ел.Дв. имат убийствен стартов ток при потегляне. При 2 м2 панел имаш зареждане 700 W на припек, 300 W облачно и 0 W сянка и нощем. Имаш 21 часа да зареждаш на припека, за да отидеш в петък на пазаря за 1 час. И престанете да си мислите, че ФВ електричество е тока от мрежата.
  • #7
    До 7 ( преди 2 години )
    Какво ще ги правиш 70 квт с такава мощност почти цялото време няма да работят щото батерията ще е на 100% тези панели да не са за бързо зареждане или за влак. Няма логика да се сравнява панел с двигател. Електромобил с 200 коня и такъв с 1200 харчат почти еднакво количество ток и са достатъчни няколко стотин вата панели за да покрият значителна част от пробега
  • #6
    Соларис ( преди 2 години )
    Оптимистите тука знаят ли каква площ модули са нужни да изкарат 70 кВ (колкото е мощността на един среден двигател). 120 х 6 м. приблизително. И то при идеални условия. И не ми казвайте, че не разбирам, 'щото това работя.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Бай *** продължава да хейти докато не е постигнал нищо в живота си. А в същото време ще има хора които ще си карат автомобила безплатно. Ако ходиш на работа с велосипед и ползваш колата си 2-3 пъти на седмица например за да ходиш до магазина, де факто ще хараш безплатно и същевременно ще има гъвкавостта и удобството на личен автомобил, а не ограниченията на кар шеринг.
  • #4
    Лудория до №3 ( преди 2 години )
    Би ли ми посочил някъде из дебрите на интернет информация за това, което имаш предвид за соларните клетки. Интересно ми е да прочета и аз. Благодаря предварително. Не е заяждане, а питане.
  • #3
    До 1 ( преди 2 години )
    Познанията ти за соларните панели са то преди 20 години!!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Много добре като за начало има 160 коня ако получава ток за по 20км градско през повечето дни като се има в предвид че Дачия Спринг с 200км и 45 коня е към 20 хил евро а Фиат 500 с 300 км е към 30 хил
fallback
Последни