Изследователският институт на Toyota (TRI) работи върху технология за автономно дрифтиране, която може да бъде полезна в екстремни ситуации. Разработката бе обявена през февруари, но вече има и първо видео, разпространено от японската компания.
За тестването е използвана модифицирана версия на Toyota Supra, в която е и един от водещите дрифтъри в Япония - Кен Гуси. Автомобилът се управлява от водача, но в случай на авария преминава в режим на автопилот и започва да се движи така, че да избегне препятствие или да влезе в завой.
Supra е оборудвана с технология за нелинейно предсказуемо управление и система за разпределение на спирачното усилие, която позволява блокиране на всяко от колелата. Компютърът ръководи също кормилното управление и секвенциалната скоростна кутия. Това позволява на електрониката да контролира напълно машината. Автомобилът може да изчисли траекторията на движение за част от секундата и самостоятелно да премине трудни участъци от маршрута, променяйки ъгъла на приплъзване.
Системата за стабилизиране и антиблокиращите спирачни системи са деактивирани при дрифт. Това допринася за пъргавината на автомобила и му позволява да се плъзга настрани, ако е необходимо. Тази технология се представя много добре и при заледени условия - когато колата внезапно поднесе, системата бързо я връща към желаната траектория чрез контролирано приплъзване.
Според експертите на Toyota целта на тази разработка не е прищявка за заснемането на зрелищно видео, а за подобряването на пътната безопасност в близко бъдеще. Автомобилите ще могат умишлено да дрифтират, например да влизат в завой със скорост или да заобикалят препятствие, избягвайки инцидент. Така автономната дрифт технология може да се превърне в нова система за активна безопасност в колите.