fallback

Toyota превръща дрифта на автопилот в система за безопасност

Новата технология на японците може са бъде полезна в екстремни ситуации (ВИДЕО)

Изследователският институт на Toyota (TRI) работи върху технология за автономно дрифтиране, която може да бъде полезна в екстремни ситуации. Разработката бе обявена през февруари, но вече има и първо видео, разпространено от японската компания.

 

 

За тестването е използвана модифицирана версия на Toyota Supra, в която е и един от водещите дрифтъри в Япония - Кен Гуси. Автомобилът се управлява от водача, но в случай на авария преминава в режим на автопилот и започва да се движи така, че да избегне препятствие или да влезе в завой.

Supra е оборудвана с технология за нелинейно предсказуемо управление и система за разпределение на спирачното усилие, която позволява блокиране на всяко от колелата. Компютърът ръководи също кормилното управление и секвенциалната скоростна кутия. Това позволява на електрониката да контролира напълно машината. Автомобилът може да изчисли траекторията на движение за част от секундата и самостоятелно да премине трудни участъци от маршрута, променяйки ъгъла на приплъзване.

 

 

Системата за стабилизиране и антиблокиращите спирачни системи са деактивирани при дрифт. Това допринася за пъргавината на автомобила и му позволява да се плъзга настрани, ако е необходимо. Тази технология се представя много добре и при  заледени условия - когато колата внезапно поднесе, системата бързо я връща към желаната траектория чрез контролирано приплъзване.

Според експертите на Toyota целта на тази разработка не е прищявка за заснемането на зрелищно видео, а за подобряването на пътната безопасност в близко бъдеще. Автомобилите ще могат умишлено да дрифтират, например да влизат в завой със скорост или да заобикалят препятствие, избягвайки инцидент. Така автономната дрифт технология може да се превърне в нова система за активна безопасност в колите.

 

fallback
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    И това ще стане. Леко пропусна за аналогията с бебешките стъпки. И това ще стане, но няма да е скоро. Но пък точно тези състезания, които си дал, са перфектни за електромобили защото нямат много завои, а електромобилите много по-бързо набират максимална скорост. Което може да компенсира времето за зареждане.
  • #6
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Ха-ха, бързи били - само че ако състезанието е не повече от 3 мин и ако няма завои. Когато спечелят 24 часа на ЛеМан или Париж-Дакар, тогава ела ги хвали.
  • #5
    До долния ( преди 2 години )
    Така е, използват допотопни батерии от лаптопи и двигателчета от пералня и виж какви резултати постигат - по-бързи са от най-бързите спортни бензинови автомобили. Хайде сега си представи когато проектират леки батерия за електромобил и електродвигател, който да е част от главината, за какво ще става въпрос. Не забравяй, че това са бебешките стъпки на електромобилите, чието развитие беше спряно преди 130 години по една или друга причина и и се възроди само преди десетина години.
  • #4
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Хех, хибридите и водородните автомобили използват много по-високи технологии от електрокарите, при които най-високата технология засега е цилиндрични батерии от лаптопи, при това от японска фирма.
  • #3
    До долния ( преди 2 години )
    Да не съм луд? Японците изостанаха технологично и ако мисля в дългосрочен план, въобще не би трябвало да си помислям за тях. На тях им дай хибриди и водородни автомобили, а автомобилната промишленост се е запътила към съвсем други технологии, за които говоря в първото мнение. А toyota през 2022 говори за бъдещето на скоростните кутии, които щели да бъдат управлявани от компютъра. Още преди 4 г. tesla модел 3 получи update drift modе, при който се регулира всичко това + % стабилизация
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Брат пиши им на японците им обясни нещата как седят! Може и на работа да те вземат!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Прекалено сложна система която няма бъдеще. Всичко това става много по-лесно с управление на 4 двигателя по един за всяко колело и по всяко време включително с включени abs и стабилизиращи системи.Тази концепция позволява всяко колело да се върти с различна скорост и да му се предава различен въртящ момент, включително и някои от колелата да се въртят в обратна посока при нужда.
fallback
Последни