fallback

Ръждясали спирачни дискове: как да се справите с този проблем

Дългият престой на колата не винаги е добър за работата на спирачките

Какво да направите, ако ръждата на спирачните дискове се вижда с просто око и как да се отървете от нея ви разказваме в този материал. Има ситуации, когато колата трябва да остане без движение за дълго време, но много често спирачните ѝ дискове ръждясват.

Те се мокрят от дъжд и локви, а през нощта върху металните дискове се кондензира влага и след няколко седмици върху тях се образува лек слой ръжда . Какво означава това за спирачките?

А добре известен факт е, че спирачните дискове са слабо защитени от корозия. Върху тях е невъзможно да се нанесе защитен слой боя или масло. Те са отворени за проникване на вода, сняг, химикали и други вещества, особено ако на автомобила се използват алуминиеви джанти с малък брой спици. Единственият начин да се преборите с ръждата е да пътувате често и периодично да сушите накладките и дисковете. Ако не се предприемат такива действия и  колата остане неподвижна някъде на място с висока влажност, тогава след три до четири седмици рискувате дисковете да се покрият с ръжда, която впоследствие прониква дълбоко в металната повърхност. И тази ръжда може да се окаже проблем.

Все още можете да опитате да премахнете леката ръжда с активно спиране, но като правило не винаги се получава. Факт е, че твърдостта на корозиращия метален слой е много по-висока от тази на фрикционния материал на накладките. Дори при силно взаимодействие, лека грапавост на ръждата започва да действа върху накладките като шкурка.

Получава се прекомерно триене, което води до повишаване на температурата и прегряване на механизма. В този случай слоят ръжда се отстранява много по-бавно от мекия слой на спирачните накладки. Износването на спирачните накладки се увеличава драстично. По принцип ръждивите дискове започват да "убиват" накладките.

Някои смятат, че с шлайфане на дисковете ще помогнат да се премахне кафявата плака. Ако ръждата е все още плитка, тогава с този метод може да се почисти метала. Въпреки това, шофьорите често забавят обработката, поради което ръждата прониква дълбоко в диска и вече не може да бъде премахната. Т.нар. престъргване помага дори по-малко от шлайфането, тъй като в процеса на обработка от неквалифицирани майстори съществува риск от увреждане на геометрията на детайла. Дори малко отклонение от 0,1 градуса е достатъчно, за да изкриви диска.

Скоростта на колелото е твърде висока, поради което всяка неточност в обработката се превръща в поява на вибрации. Шофирането с такива спирачки е не само неудобно, но и опасно. Вибрациите на диска водят до неравномерно натоварване на накладките, което от своя страна е нричина за  намалена производителност и живот на спирачната система.

Какво да направите, за да предотвратите образуването на ръжда? На първо място, преди да оставите колата за дълго без да се кара, е необходимо да изсушите спирачките, за да предотвратите стагнацията на влага. За да изсушите накладките, ще трябва да намерите свободно място на пътя, където има малко движение, и  да извършите три или четири цикъла на аварийно спиране.

Ще трябва да натиснете със сила спирачката и рязко да намалите от 90 до 50 км/ч, например. След това - ускорение и повторение на спирането. Накладките и дисковете ще се нагреят и влагата ще се изпари. За дълги периоди на престой е по-добре да изберете добре проветриви, сухи места, където няма влага.

fallback
  • #11
    777 ( преди 1 година )
    Хахаха, тези правят ли разлика от ръжда и леко окисляване на дисковете. Колкото и да станат кафяви от стоенето, след като се подкара автомобила след 2-3 натискания на спирачките вече няма и помен от кафявото.
  • #10
    Иван Тенчев ( преди 2 години )
    Сега разбрах, защо ви викат Aутокомедия :)
  • #9
    Шперплат до Боби Хил ( преди 2 години )
    С какво масло да ги маже е? С краве, става, ли?
  • #8
    Боби Хилтито ( преди 2 години )
    Намажете дисковете с масло и се засилете към стена.Хаха
  • #7
    Мале-мале ( преди 2 години )
    Ми то си зависи от мат'риала на диска: някои по-бързо, други по-бавно. Но няма желязо да не ръждясва. Само че я да си признаят колегите "шифери" колко често си гледат състоянието на спирачките. Приказки от типа "той майстора знае кога, как" не се приемат щото не той ви кара колата(и не той ще пострада). А и през месец ли ходите при него за "профилактичен преглед"?
  • #6
    Ха-ха ( преди 2 години )
    Тука сте царе на простотиите... Откъде ги вземате тези статии?
  • #5
    Шиш ( преди 2 години )
    Изхвърляте гащите и сутиените на жена си и на тяхно място настанявате дисковете. Така няма да ръждясат и ще сте щастливи. Докато се прибере...
  • #4
    Cobra ( преди 2 години )
    Е и какво като ръждясват?Каране му е майката. Една брадва не се ли използва ръждясва.
  • #3
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Ако сте ходили в казарма, ще знаете, че 30 минути след като сте били под дъжда, цевта на АКто ръждясва отвътре. И с дисковете е подобна ситуацията. Какви 4 седмици!? И, да, спирането е най-добрия начин да ги почистите. Другото са фантасмагории. И вземете да четете какво превеждате, че пак има пълно противоречие само в две последователни изречения!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Като станат ръждиви излизаш, спираш няколко пъти и всичко е ок. Заседили се колата 1 седмица без движение винаги хващат ръжда. При каране се оправя.
fallback
Последни