fallback

Audi показа новия си всъдеход за рали „Дакар“

RS Q E-tron E2 отново е с електрическо задвижване и бензинов двигател за генератор

Германският производител Audi разкри новия си всъдеход, с който ще участва в рали „Дакар“ догодина. Това всъщност е еволюция на RS Q E-Tron модела от предишното състезания, която е по-олекотена, по-аеродинамична и по-лесна за каране. А целта, която са си поставили в компанията, е машината да постигне повече етапни победи в пустинната надпревара.

„С Audi RS Q e-tron направихме добър дебют в „Дакар“ и постигнахме първи победи в една нова за нас дисциплина. Целият екип работи отлично заедно и вървим в една посока, но все още сме на ранен етап от подготовката“, заяви Ролф Михл, управляващ директор на Audi Sport GmbH.

Въпреки че правилата за неговия състезателен клас всъщност повишиха минималното тегло от 2000 кг на 2100 кг, в Audi поемат по обратен път и правят RS Q e-tron Е2 по-лек. Това означава премахване на детайли от каросерията, най-вече от нейната задна част. Оптимизирано е използването на композитните материали в купето, като така се постига не само по-лека структура, но се понижава центъра на тежестта на автомобила.

Новият модел е с размери 4670 мм дължина, 2300 мм височина и 1950 мм широчина, а модификациите са подобрили с 15% аеродинамиката.Според Аксел Льофлер, главен дизайнер на автомобила, E2 не споделя нито един панел на каросерията с първото поколение RS Q e-tron. Това обаче няма да му помогне развие по-висока максимална скорост, тъй като винаги е бил в състояние да достигне ограничената от регламента максимална скорост от 170 км/ч.

Допълнително подобрена е ефективността на климатичния модул. Той е важен фактор в пустинните състезания, като от Audi установили, че компресорът на климатика при първото поколение е толкова силен, че охлаждащата течност замръзва, когато работи дълго време. Затова и системата трябва да се препрограмира периодично, като така се спестява енергия, но се повишава ефективността.

Вариантът E2 запазва оригиналния задвижващ механизъм за удължаване на пробега на RS Q e-tron, в който влиза 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, който зарежда батерия с капацитет от 50 кВт/ч. На свой ред тя захранва два електрически мотора - по един на всяка ос, произвеждайки комбинирана мощност от около 400 к.с.. Толкова е и ограничението за автомобилите в „Дакар“, въпреки че системата на Audi RS Q e-tron може да осигури около 670 к.с.

От компанията посочват, че първото сериозно изпитание за новия всъдеход ще бъде рали „Мароко“ през октомври. Там ще бъдат извършени и най-важните настройки за най-вожното състезание - рали „Дакар“.

Още снимки на всъдехода на Audi - вижте в галерията:

fallback
  • #3
    пропов ( преди 2 години )
    Аз не виждам смисъл в тази състезателна машина. Батериите и двата ел.мотора дават някаква мощност ама тежат много. Със сигурност само тоя двулитровия турбо мотор може да им даде тия 400 кс по регламент. А теглото е враг номер едно в автомобилния спорт. Освен това излишно се усложнява всичко с още охлаждане. Абе става направо перверзно. Натрапват ни ги тия ел. истории абсолютно безогледно.
  • #2
    голем праз ( преди 2 години )
    Тия една победа нямат ама тръгнали и те
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Да го пуснат в серийно производство. Върху тази платформа да се постави едно купе с 4 места и голям багажник. Хората ще се избият да го купуват.
fallback
Последни