fallback

Duesenberg J Figoni спечели голямата награда в Pebble Beach

Освен ретро-класики на изложението бяха показани и уникални електрически коли

Ретро-автомобилите не губят своята снойност и винаги ще останат на особено почит, най-вече сред колекционерите. Pebble Beach е селище в окръг Монтерей, щата Калифорния в САЩ, което е известно със своите игрища за голф. Но също така и с уважаваното автомобилно изложение Pebble Beach Concours d'Elegance.

 

 

Годишният конкурс за елегантност в калифорнийския град Pebble Beach отдавна е престанал да бъде изключително само за показване на ретро коли. Защото тук идва публика от богати хора и производителите на автомобили осъзнаха, че точно това е мястото, където сред антики могат да покажат най-новите си творения, които задължително са много скъпи и в малки серии. И тази година година стана така.

Същевременно бе отбелязана 100-годишнината на Lincoln и Le Mans и бяха събрани 2,7 милиона долара за благотворителност, които отиват за 90 организации в региона. През последните 72 години, през които се организират конкурсите, са събрани общо 32 милиона долара.

 

 

На тревните площи на Pebble Beach това лято за първи път бяха показани суперавтомобили като Hennessey Venom F5 Roadster, Aston Martin DBR22, Porsche 911 GT3 RS, Lamborghini Urus Performante и други. А също така отбраната публика видя първата демонстрация на електрическите DeLorean Alpha5 и Lucid Air Sapphire, концептуалните модели Lincoln Model L100 и Acura Precision EV.

Но все пак, класиката е водеща. Съдиите на Pebble Beach Concours d'Elegance за 2022 г. присъдиха престижната награда Best of Show на единственото по рода си спортно торпедо Duesenberg J Figoni от 1932 г., собственост на Лий Р. Андерсън старши от Неапол, Флорида. Това е първият път, когато американски автомобил печели наградата от 2013 г. и е седмата на марката Duesenberg.

 

 

Историята на този Duesenberg J Figoni е дълга и завладяваща. След производството на шаси 2509 колата е изпратена без каросерия до Motors Deluxe в Париж, каквато е обичайната практика по онова време.

Френският конструктор на каросерии Джоузеф Фигони оборудва Duesenberg с уникална каросерия Sports Torpedo и го предоставя на собственика на Motors Deluxe - E.Z Sadovich, който управлява колата в изданието на рали Париж-Ница през 1932 г., а след това я достави на първия й собственик - перуанец с име Антонио Чопитеа.

 

 

Самият Чопитеа печели с Duesenberg конкурс в Кан, но след това какво става с автомобила, информацията е оскъдна. Това, което е сигурно е, че Duesenberg пътува до САЩ през 1933 г. и губи проектираната от Фигони каросерия през 60-те години.

Шасито в крайна сметка носи различно тяло в продължение на десетилетия, докато оригиналното е монтирано на друг модел Duesenberg J. Но и двете коли попадат в една колекция, а нейният собственик Лий Р. Андерсън старши започва процес на реконструкция на шаси 2509. За да се стигне до сегашното изложение, на което Duesenberg J Figoni става номер едно.

 

 

Тази година в полето на Pebble Beach бяха показани повече от 200 автомобила, разделени в 28 класа. В отдаването на почит на Lincoln и Le Mans се видяха екземпляри като кабриолета Lincoln L Holbrook от 1928 г., задвижван от V-8, принадлежащ на Бил и Дий Кютел от Капитола, Калифорния, както и машина с V-12 двигател от 1932 г. Lincoln KB Murphy Dual Cowl Phaeton, собственост от Бет и Рос Майерс от Бойъртаун, Пенсилвания.

За класа на Le Mans, включващ по-ранни модели, първото място отиде при Дейвид Макнийл от Форт Лодърдейл, Флорида, за неговото Ferrari 250 GTO Scaglietti Berlinetta от 1962 г., а първа позиция за по-късните модели зае Porsche 935 K3 Coupe от 1979 г., принадлежащо на Брус Майер от Бевърли Хилс, Калифорния.

 

 

 

fallback
fallback
Последни