fallback

Британци измислиха как да спрат замърсяването от гумите

За целта се монтира специално устройство за улавяне на праховите частици (ВИДЕО)

Масовото преминаване към електрически автомобили няма да реши екологичните проблеми в глобален мащаб, защото и в тяхното производство има процеси, които замърсяват. Има обаче и такива, които го правят и при използването на автомобилите.

 

 

Британската стъртъп компания The Tire Collective се заела с търсене на решение на един от проблемите, свързани с електрическите коли, съобщава autoevolution. За рециклирането на използваните батерии се знае, но има и друг неотложен въпрос, на който трябва да се обърне внимание - гумите. Скритият замърсител, за който трябва да се замислим, защото става по много опасни начини, които на пръв поглед са невидими.

Според The Tire Collective само чрез използването на гуми на планетата се генерират около 50% от общите емисии на вредни частици във въздуха - смес от много химикали, които са вредни за хората, животните и околната среда. В същото време нормалното им износване генерира толкова много микропластмаса, че гумите сега се считат за вторият най-голям замърсител на океаните, веднага след пластмасата за еднократна употреба.

 

 

От компанията твърдят, че дишаме тези частици и това уврежда белите ни дробове в дългосрочен план. По същия начин много от тях попадат във водите и храната. Специалистите дори предупреждават, че се очаква електромобилите да влошат тази неприятна ситуация. Според компанията износването на гумите ще се увеличи при електрическите превозни средства, защото тежат повече и произвеждат повече въртящ момент.

Гумите са единственото нещо, което свързва автомобила с пътя и те трябва да поемат целия товар, а и да се „борят“ срещу постоянното въртене. Поради това повечето производители на гуми вече имат в гамата си продукти, насочени единствено към клиентите на EV, като се опитват да намалят съпротивлението при въртене. Целта е също така да се увеличи пробега на колите, като същевременно се актуализира сместа така, че да има подобен живот на гумите, използвани на традиционните автомобили.

 

 

Електромобилите с предно задвижване са по-податливи на приплъзване на колелата и следователно може да се получи повече износване и повече замърсяване. Силата, приложена към гумата, надвишава триенето на протектора към повърхността. Тогава контактът се губи и сцеплението се превръща в проблем.

От The Tire Collective предлагат решение за отделяните частици от гумите при движение и на пръв поглед то е много елементарно и дори смешно – просто да се улавят. За целта трябва да се монтира устройство близо до гумите (вижте видеото). Вдъхновени от експеримента със статичното електричество, от компанията предлагат частиците от гумата вместо да летят произволно, да бъдат „заловени“. Според The Tire Collective първата итерация (повторение на даден процес б.р.) може да улови около 60% от вредните частици. А технологията може и да се подобрява.

Устройството за улавяне на частици е резултат от съвместната работа на четирима души, които са изучавали иновационен дизайн в Imperial College London и Royal College of Art.

 

fallback
  • #4
    Технологията я има ( преди 2 години )
    Извод: за да няма микропластмаси и гумени частици на прах - направете колите така, че да левитират и този проблем ще бъде отстранен.Според Тесла (гениалния изобретател, не кравара-наркоман) всичко може да се случва на база магнитното поле на Земята.Когато глада за пари на големите кръвопийци секне - тогава ще изкарат и ховър технологията за коли. До тогава ще харчим бензин, дизел, батерии и всякакви заместители, от които може да се изчопли някоя стотинка.Ничии интерес не включва безплатния начин
  • #3
    Фантом ( преди 2 години )
    Добре призносването има да а при изхвръляне на старата гума има ли за нея как да се преработи?????? СМЯХ ДО ПРЪСВАНЕ
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    явно имат много свободно време
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    И като е малко за кво ни е
fallback
Последни