Счупена запалителна свещ в бензинов двигател не е масово явление, но такива проблеми се случват. Това може да се дължи както на брак на самата свещ, така и на факта, че резервната част е „запекла“ и опитът да се развие доведе до въпросните тъжни последици. Разказваме ви какво можете да направите, ако възникне такава неприятност.
Обикновено при свеща се чупи гофрирането на изолатора или резбовата част остава в главата на цилиндъра. В първия случай парче изолатор остава в ръцете на водача, а във втория - самата свещ без часта с електрода. И двата случая са неприятни, защото двигателят няма да работи нормално с такива свещи. Така че трябва да потърсите начин да премахнете остатъците от тази част и да инсталирате нова.
Проблемът може да бъде решен както с остарели методи, така и чрез закупуване на подходящ инструмент. Ако следвате лесния път, който се оказва най-скъп, тогава трябва да закупите така наречените екстрактори в магазина. Външно изглеждат като свредла, но имат обратно спираловидно действие. Благодарение на това решение те се захващат към повредените елементи и позволяват лесното им развиване.
Има и по-прост старомоден начин. Ако резбовата част на свещта остане вътре в главата на блока. Първо трябва да вземете обикновена плоска отвертка, която лесно ще проникне добре в свещта. Единствената трудност е да изберете правилно дебелината на върха. Това се прави само с опит. Върхът трябва да пасва плътно във вътрешния диаметър на резбовата част на свещта.
След това натискате добре отвертката в свещта и много внимателно и леко, като работите с чук, забивате върха на отвертката в останалата част от свещта. След това бавно започвате да завъртате отвертката, така че останалата част от свещта да започне да се отвива. Понякога можете да използвате тресчотка, но основното тук е да не „прекалявате“ с усилието. Ако всичко стане както ви го описваме, тогава фрагментът от резервната част ще се развие и може да бъде издърпан. Този метод е чудесен, ако неизправността се е случила на пътя.
Но това не е всичко. След процедурата трябва да почистите добре свещта и горивната камера от остатъци. Точно там влиза мръсотия. За да направите това, двигателят се пуска на празен ход за кратко, без да е монтирана нова свещ на мястото на счупената. Тогава целият боклук излиза сам.