В средата на декември 2021 г. Lexus изненада всички с концепцията Electrified Sport, рекламирана като „следващо поколение EV спортен автомобил с батерии, който наследява вкуса на шофиране или тайния сос на представянето, култивирано чрез разработването на LFA". През юни тази година суперколата направи своя публичен дебют на Фестивала на скоростта в Гудууд (Англия), а сега става ясно, че тя ще получи сериен вариант.
Купето ще бъде представено официално в близките дни и в САЩ, но популярният YouTuber Supercar Blondie имаше възможност да се запознае отблизо с електромобила в склад в Лос Анджелис. Снабден с напълно затъмнени прозорци, за да скрие интериора, електрическият наследник на LFA изглежда наистина зашеметяващо и има няколко дизайнерски нюанса, връщащи се към знаменитата машина с атмосферен V10 двигател.
Производствената версия явно няма да пристигне скоро и затова засега от Lexus мълчат за техническите спецификации на машината. Все пак, от компанията-производител на премиум-автомобили посочват, че колата ще има пробег от над 700 км, като не е ясно дали този показател е базиран на японския стандарт JC08.
Знае се още, че високопроизводителната машина е проектирана да поддържа твърдотелни батерии, които първоначално ще бъдат инсталирани на хибридна Toyota до 2025 г. От Lexus обещават, че серийната версия на Electrified Sport да развива от 0 до 62 мили в час (100 км/ч) за малко повече от две секунди, но не се уточнява дали колата ще има конфигурация с един двигател, задвижване на задните колела или с два мотора (AWD).
Самото видео е наистина впечатляващо, като ни се иска промените, направени по пътя към производството, да бъдат сведени до минимум. Електромобилът се движи на колела с централно заключване с размери 20 цола отпред и 21 цола отзад, като има много по-скосен покрив в сравнение с оригиналния LFA. И докато предшественикът имаше шестстепенна автоматизирана ръчна скоростна кутия с един съединител и лостчета за смяна на превключвателите, електромобилът на Lexus ще позволява на водачите да редят собствените си скорости чрез симулирана ръчна трансмисия.