fallback

BMW направи ръчни скорости със защита от случайно превключване

Така шофьорът избягва преминаване на втора вместо на четвърта и предпазва двигателя

В базата данни на Германското патентно ведомство се появи ново изобретение на BMW, което предпазва механичните скоростни кутии от нежелани и опасни превключвания на предавките.

Накратко, същността на технологията е следната - специални електромеханични клапани блокират нежеланите превключвани, които могат да бъдат дори фатални за движението на автомобила. Принципът е подобен на блокировката на задната предавка, която може да се намери в почти всяка кола механични скорости.

Разработката на BMW обаче е по-динамична като действие. При нея електрониката следи скоростта на автомобила, оборотите на двигателя и други параметри в реално време, след което физически „отрязва“ онези стъпки, които са опасни за задвижващия агрегат. Или казано по друг начин – не може да включите втора предавка вместо четвърта и да увредите двигателя.

Новата система не бива да се бърка с функцията за регулиране на оборотите или автоматичното повторно подавана на газ. Тя се използва се при спортни автомобили с ръчно управление от години, но е предназначена за нещо друго - регулиране на оборотите на двигателя при превключване на по-ниска предавка, за да се избегне рязкото превключване.

Любопитното е, че новата разработка на баварците ще се използва за модели на M-подразделението, което означава, че BMW остава верен на механичните трансмисии. Явно те ще съществуват още дълго време и затова в компанията продължават да работят по тяхното усъвършенстване.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Ръчните скорости скоро че останат само в разни скъпи екзотики. Колкото и да се пънем, за това колко по-добре се контролирала колата с ръчни скорости, факт е, че съвременните автоматични скорости са по-ефективни и са достатъчно надеждни и лесни за обслужване - смяна на масло.
  • #3
    Пропов ( преди 1 година )
    Явно в БМВ все още има Бензинови глави. Поредното много добро решение от феновете за феновете. Всеки който е цедил ръчка, се е сблъсквал с въпросния проблем. Ама простолюдието с Тойотките и Хюндайчетата не знаят и няма как да го проумеят това, щото не е свързано с техните любими икономии. Затова ще има да се плюнчат по форумите. А те вече почнали!
  • #2
    Анонимен ( преди 1 година )
    Въобще шофирането стана занимание за изцяло мозъчно изгладени индивиди.и всички,,преоткриха автоматика ,, въпреки че се използва в автомобилите още 50/60 години на миналия век.и всички станаха ,,гъзари ,,че карали само автоматик.не им се сменяло, ръчната кутия била за бедните.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами явно шоферите на тези каляски са толкова зле, че бъркат предавките и умните швабета са решили да се погрижат за тях и да ги предпазят. Само се питам, тази феноменална екстра, колко ли хил. евро струва?
fallback
Последни