IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на Mazda падат, а компанията залага на новия CX-60

Ще успее ли SUV-моделът да оправдае оптимизма на японския производител?

„Малката“ автомобилна компания Mazda, за разлика от други производители от Япония, които успяха да смекчат удара от добре известни глобални проблеми, завърши първото тримесечие на 2022 г. не особено успешно. Трудностите в производствените дейности на компанията са същите като при всички автомобилни производители - ограничения върху доставките на суровини, електронни компоненти и полупроводници, плюс блокиране на автомобилното производство в Шанхай, свързано с ново избухване на пандемията от коронавирус, която продължи за два месеца.


Mazda CX-60


В резултат на това в периода от 1 април до 30 юни тази година производителят от Хирошима успя да произведе и продаде 233 000 автомобила, което е с 34% по-малко от същия показател миналата година. Най-лошо беше представянето на Mazda в Китай, чийто пазар се счита за най-желания от световните автомобилни гиганти. Там марката реализира само 24 000 автомобила за същия период, което е еквивалентно на спад от 50%.

Продажбите на Mazda в европейските страни са паднали с 45% - през април-юни 2022 г. в Стария свят са продадени 30 000 коли. Пазарът в Северна Америка е поел повече от останалите - 79 000 автомобила, като е отчетен спад на продажбите от 42%. На вътрешния пазар Mazda също е продала по-малко коли – 25 000, което е намаление с 10%.


Mazda CX-60


Финансовата страна на дейността на Mazda Motor през първото финансово тримесечие също не се оказа много оптимистична. Компанията отчете нетни продажби от 617,2 милиарда йени (4,4 милиарда долара) и оперативна загуба от 19,5 милиарда йени (141,3 милиона долара). В същото време нетният резултат все още възлиза на 15 милиарда йени (108,6 милиона) - главно поради благоприятния ефект на обменните курсове между йената, долара и еврото.

Въпреки обективната липса на поводи за голяма радост (нестабилност на пазара и пандемична ситуация), ръководството на Mazda Motor все още е изпълнено с оптимизъм за общите годишни резултати. Компанията оценява перспективите си като „слънчеви като френската прогноза за времето“. Това означава, че за цялата финансова година (тя завършва на 31 март 2023 година) ще бъдат продадени най-малко 1,3 милиона превозни средства. Това означава ръст на продажбите с 8% и увеличение на оборота с 22%.


Mazda CX-60


Причината за добрите е убеждението, че връщането към нормална производствена дейност е неизбежно през втората финансова половина на 2022 г. (т.е. третото тримесечие на годината). Оптимизъм добавя фактът, че на всички водещи световни пазари поръчките са на 100%, като това важи и за чисто новия и наскоро представен кросоувър Mazda CX-60, чиято европейска премиера е планирана за септември 2022 г. В свое изявление Mazda Motor посочи, че европейските потребители са направили 6400 предварителни поръчки за CX-60 до момента, с още 11 600 предплатени поръчки от японски клиенти на марката.

Вече вероятно знаете, че Mazda CX-60 е SUV със средни размери – дължина 4740 мм, широчина – 1890мм, височина - 1670 мм и междуосие от 2870 мм. Автомобилът използва платформата Skyactiv Multi Solution Scalable Architecture (SMSSA) с класическо оформление. Това е, когато задвижващите колела са задни, а силовият агрегат е разположен надлъжно в двигателното отделение. Така тя се отличава от всички продавани към момента кросоувъри на марката, които са с предно предаване, сравнително евтино шаси и напречно разположение на мотора.


Mazda CX-60


Моделът се предлага с четири варианта на задвижване. Базовият двигател е 4-цилиндров бензинов Skyactiv-G с работен обем 2.5 литра. Над него се разполага редовият 6-цилиндров турбодизел Skyactiv-D с обем 3.3 литра. Има и дизелов двигател Skyactiv-D 3.3, работещ като мек хибрид и plug-in хибридно задвижване - e-Skyactiv PHEV.


0 от 500
  • #1
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Той дори да е най-добрия в класа си, дори да е пазарен хит, едва ли ще ги спаси защото в Европа, Китай и Япония това не е много популярен и голям сегмент. Само Америка едва ли ще е достатъчна