fallback

Коя е най-бързо зареждащата се кола на ток в света?

Китайският Xpeng G9 добавя 200 км пробег само за 5 минути

Китайците производител Xpeng публикуваха първите снимки на интериора на G9 – електрически SUV, който ще бъде новият флагман на марката, а продажбите му ще започнат през септември. Приемът на поръчки стартира на 10 август, като само за 24 часа компанията получи заявки от 23 000 китайски клиенти. Всеки от тях плати капаро от 290 евро.

На по-късен етап електрическият SUV ще стъпи и на други пазари, след които е и Европа. От компанията-производител разкриват техническите характеристики на модела и не може да се отрече, че те са впечатляващи. От Xpeng твърдят, че само за 5 минути зареждане G9 добавя 200 км (по китайския цикъл CLTC) към пробега си, като по този показател превъзхожда Lucid Air. За същото време седанът добавя 100 мили (161 км) към пробега си.

При Xpeng G9 ултрабързото зареждане се дължи отчасти на 800-волтовата платформа от силициев карбид (SiC), която е първата масово произвеждана китайска архитектура от този тип. Максималният пробег на SUV-модела ще бъде 701 км (отново по цикъла CLTC). Версията с два мотора има пикова мощност от 550 к.с. и 717 Нм. Това позволява на 4,9-метровия електромобил да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3 секунди.

Шасито включва усъвършенствана система за многораменно окачване отпред и двукамерно въздушно окачване отзад, като то е настроено от инженери, базирани в Германия.

Отвътре Xpeng G9 предлага пет седалки и седалки с висококачествени покрития и първокласна кожа Nappa.Оборудването включва 14,96-инчов двоен екран, захранван от чип Qualcomm Snapdragon 8155, ергономични седалки с функции за отопление, вентилация (само отпред) и масаж. Ватирането на седалките е вдъхновено от силуета на Canton Tower (със своите 600 метра тя е една от най-високите кули в света, втората в Китай след тази в Шанхай), а дизайнерските мотиви върху панелите на вратите са базирани на принципите на Фибоначи (известният италиански математик).

Що се отнася до технологията, G9 включва първата масово произвеждана интерактивна 3D потребителска интерфейсна система, която проектира реалния свят върху екрана, както и чисто нов гласов асистент, който отговаря на диалог от всичките четири зони на автомобила. В оборудването на модела влиза и мултимедийната система на Xpeng - Xopera, за която се казва, че симулира звукоизолация на нивото на концертна зала.

Xopera е проектирана да създаде завладяващо 5D-изживяване заедно със звуковата система Dynaudio Confidence с 28 високоговорителя и аудио технологията Dolby Atmos, като потребителите също изпитват вибрации на седалките, промени в околното осветление, климатик и аромати на автомобила, докато гледат филм, слушат музика или просто релаксиращо.

Още снимки на електрическия кросоувър - вижте в галерията:

И накрая, Xpeng G9 разполага с „първата в индустрията усъвършенствана система за подпомагане на шофиране с пълен сценарий“ с 31 сензора Lidar, двойни чипове за интелигентно подпомагане при шофиране NVIDIA Drive Orin-X и Gigabit Ethernet комуникационна архитектура.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Нека имитайците първо да я произведат и после да им продавате уж европейските си ***.
  • #13
    Ха ха до #10 ( преди 2 години )
    Пък на правдивия Ханс Рено му дава двигатели, щот е яката работа
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Усещате ли как от ден на ден немските марки се отичат в канала и как китайците ще ги изкупят на килограм. Процесът е необратим и е въпрос на време да се случи. Както от 10 г. повтарям немската автоиндустрия отива там, където е немската електроника. Процеса самите немци си го ускориха сами със санкциите да се правят на интересни на руснаците, а не се виждат каква плюнка са. С цените *** горивата няма как да произвеждат вече на конкОрентни цени и отиват в канала, а можеха да са съюзник на Русия.
  • #11
    Баварец ( преди 2 години )
    До #9 и#10, а и други: А лисицата казала, гроздето киселоооо, а?Или гладна кокошка, просо сънува!!! Преди месец си купих Дачия Spring, което си е един китаец, произведено е там и очакванията ми бяха определено ниски. Колето ми беше необходимо за чисто градска, сервизна кола, която да обслужва клиентите ни в центъра на София. Определено съм очарован за това, което е и не пропускам момента да се повозя.Като го гледам този xpeng...., Дръжте се немци, китаец мачка!
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Една по една всичките опорки в канала. Да си знаете.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Китайски лъжи твърдвт непровервни неща
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    обаче пък как горят китайските електрички - като фойерверки и димки събрани на едно място.
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    Колко да са уловките? Ако тръгнеш с тесла модел 3 със заредена батерия дори с днешните налични зарядни от по 150 киловата, при възможност за зареждане на автомобила с 250 киловата, ще трябва да спреш за 10 минути на отиване и 10 минути на връщане. Колко да е по-зле китайския автомобил?
  • #6
    Шарана ( преди 2 години )
    Трябва да направим и ние - АСПАРУХ 01 - СУПЕР Е-СУВ !
  • #5
    До долния ( преди 2 години )
    Добро предположение, добре аргументирано, но за съжаление е грешно. Авторът отново е преписал само половината статия, като е пропуснала частта в която се казва че това е най-бързо зареждащия се автомобил, защото позволява зареждане с 480 киловата, което е доста впечатляващо. На практика технологиите на електромобилите все по-бързо догонват времето за зареждане на резервоар.Зареждането от София до Слънчев бряг ще отнеме 10 минути. И това го предлагат китайците още днес.
fallback
Последни