Много е трудно човек да бъде в крак с гамата на Audi, тъй като германската луксозна марка има едно от най-объркващите портфолиа на пазара. Наскоро компанията пусна Q6 – SUV (на първата снимка), изграден на платформата MQB, който е по-дълъг и по-широк от Q7.
Продава се в Китай като по-модерна алтернатива на Volkswagen Atlas, но носи името, което ще се използва за базираните на архитектурата PPE електрически SUV-модели Q6 E-Tron/E-Tron Sportback, които на свой ред са свързани с Porsche Macan EV.
Въпреки че Q6 и Q7 предлагат три реда седалки, те не са толкова просторни за пътниците отзад колкото Mercedes GLS или BMW X7. Това е и причината, поради която Audi подготвя по-голям SUV. Той ще носи името Q9, като е насочен предимно към САЩ и Китай, но ще се предлага и на други пазари.
Според Automotive News, търговците в САЩ вече са били информирани за разработката на всъдехода, който се очаква да излезе на пазара през 2025 г. Той ще бъде сред последните нови модели на Audi, задвижвани с ДВГ (двигател с вътрешно горене), тъй като компанията от Инголщад вече обяви, че всички продукти от 2026 г. нататък ще бъдат изцяло електрически.
Все още не е потвърдено официално, че Q9 ще се продава в Европа, но това вероятно ще стане, тъй като Mercedes-Benz GLS и BMW X7 се предлагат на Стария континент. Там се продава и Range Rover с 3 реда седалки.
Пускането на подобен модел е част от стратегията на Audi за постепенно отказване от автомобилите от ниски сегменти. Вече е известно, че гамата на марката ще започва от A3, тъй като големите модели носят основните печалби на марката.