fallback

Какъв разход на масло се смята за нормален?

Консумацията нараства при увеличаване на натоварването върху мотора

Автомобилите използват различни количества масло. Повишеният разход може да означава проблем с двигателя, така че шофьорите трябва да бъдат наясно какво точно влияе върху потреблението на масло. И какъв разход се счита за нормален.

Разходът на масло зависи от редица фактори и най-вече от вида на двигателя. Нормата за атмосферен бензинов двигател на лек автомобил е от 5 до 25 милилитра на всеки 100 литра гориво. Двигателите V6 и V8 изискват повече смазка - 30-40 милилитра. Новият двигател изразходва по-малко масло, докато износен двигател – повече, като при по-стари автомобили разходът може да достигне 100 милилитра на 100 км.

Двигателят с турбокомпресор изисква не повече от 80 милилитра на 100 литра или на 1000 км пробег. Консумацията на масло обаче се увеличава с увеличаване на натоварването на агрегата. Съответно, турбомотори имат повишен разход в сравнение с другите двигатели.

Дизеловият мотор, например, консумира между 30 и 50 милилитра на 100 литра. Потреблението се увеличава, ако автомобилът се експлоатира при тежки условия. Ако обаче разходът достигне 200 милилитра, колата тогава трябва да посети автосервиз и да преминете диагностика.

Разходът на масло също се влияе от още няколко фактора - състояние на двигателя, условия на работа и качество на маслото. Евтиното масло обикновено е по-рядко и се изразходва по-бързо. Мощността на автомобила също оказва влияние - колкото по-голяма е, толкова по-бързо изгаря маслото.

Консумацията зависи и от обема на зареденото масло - при повече от допустимото разходът се увеличава. Разходът на смазка не зависи от изминатото разстояние, но има значение дали колата се кара в градски условия или извън град. В първия случай се налага периодично спирате на светофари, което се отразява на разхода на масло.

Освен това маслото може просто да не е подходящо за двигателя в някои отношения. Ето защо трябва правилно да се избера смазка, като шофьорът е наясно какви характеристики трябва да се вземат предвид. Синтетиката, например, не е много подходяща за стари автомобили.

При съвременните автомобили разходът на масло е приблизително от 0,1% до 0,3% от общия разход на гориво за определен участък от пътя. Водачът трябва периодично да проверява нивото на маслото. Причината за потреблението може да бъде изтичане, когато целостта на уплътненията и уплътненията е нарушена.

Мнозина шофьори не са наясно къде отива маслото. То непрекъснато се изпарява, като отпадъчният материал излиза през изпускателната тръба. Всички двигатели консумират масло, тъй като е необходимо да се смазват компонентите и частите им. Лубрикантът изгаря заедно с горивото в горивната камера, част от маслото остава върху цилиндрите.

fallback
  • #16
    Смолец ( преди 2 години )
    Когато нивото на маслото падне толкова,че масломерната пръчка не може да го достигне се купува по-дълга.
  • #15
    Cobra ( преди 2 години )
    Всякакви глупости са писани в коментарите.Карах Хонда, до едно време харчеше нормално от маслото, рядко се налагаше доливане и не повече от литър между всяка смяна. Накрая двигателят се издуха и взе да харчи много отиде при Надин.Сега карам Опел, изобщо не харчи никакво масло. Ако щете вярвайте, това е факт.
  • #14
    Хм ( преди 2 години )
    Нормалният разход е от max до min за 10 хил. км при нормална експлоатация, грубо казано. Това за масовите коли е 1 литър. Ако редовно се кара на 4000об/мин,естествено ще е повече. Впрочем, при достигане на средата на щеката е добре да се долее до max за да се опреснят добавките. За мен най-важното е да се слага подходящото масло точно за определения двигател(не марка и модел на колата! ), защото има добри иначе масла, които въобще не стават за някои двигатели.
  • #13
    До 11 ( преди 2 години )
    Кой знае какви кошници си карал,има както и такива японски и френски, които си "зобат" масълце,дотук- немски,френски и италиански дизел без да пипват масло от смяна до смяна, японски бензин,1.6 Хонда на 10000 км около 0.5-0.6.л консумация на масло,но за мен това е нормално
  • #12
    Некой си ( преди 2 години )
    За 1.6 vti в сервизната книжка пише, че нормалното е до 1 литър на 1 000 км...
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Докато карах немски коли, винаги имах туба за доливане в багажника, откакто минах на френски и японски, изхвърлих тубата. Карам по един и същи начин, 30-35К км на година.
  • #10
    до#7 ( преди 2 години )
    А случайно да се замисли, че и от годините и километрите също зависи? А да знаеш случайно, че някои двигатели, както и да ги караш не горят масло, а други имат повишен разход, дори при спокойно каране? Ще ти кажа, че до този момент на японска кола не съм доливал масло с изключение на една дърта Мазда 323Ф 1,5 мотора, който не само беше издухан, но и си е маслояд. От немските всичките са ми харчели масло до една без изключение. От ВАГ групата според мен са най-големите маслояди и БМВ също.
  • #9
    Калая ( преди 2 години )
    Аз доливам всеки ден по 1 кофа на Москвича
  • #8
    Propov ( преди 2 години )
    За мен колата ако не пипва масло изобщо, начии шофера е заспал и освен че кара като *** слага и супер гъсто масло. Това не е нормално. Колкото повече натискаш мотора, толкова и масълце ще пипне. Съответно ако мотора ти е стегнат и го натискаш мъжки, трябва и тънко масло да сипваш да му е леко на мотора да се развърта с кеф. То ест от където и да го погледнеш за радостно шофиране е нормално да доливаш масло. Ако си пенсионер на пътя и скръндза в живота - най добре сипвай грес.
  • #7
    Някой ( преди 2 години )
    Освен от самия двигател, зависи и значително от стила на каране. Магистралното каране води до по-висок разход на масло. Тези, които се хвалят, че не доливат масло, обикновено карат предимно със сравнително ниски скорости и под 10000 км годишно.
fallback
Последни