Електрически автомобил се запали наскоро във Варна докато се зарежда на улицата и покрай него изгоряха още две коли. Все още няма информация за причините за този инцидент, но за пореден такъв бе съобщено от медии зад Океана.
В Байтън бийч, Флорида изгоря Jaguar I-Pace SUV, съобщава carscoops. Собственикът на машината Гонсало Салазар разказва за случая. След като се прибрал от пътуване паркирал Jaguar I-Pace и го включил за зареждане. На сутринта чува пукания, идващи от гаража му. Когато проверява, вижда гъст дим, но реагира адекватно, като веднага изкарва колата навън. Малко след това автомобилът избухва в пламъци и в крайна сметка от него остава това, което виждате на снимката. Само предницата е разпознаваема.
Според информацията това е четвъртият известен случай на изгаряне на I-Pace по този начин – т.нар. спонтанно запалване, което се смята за един от основните проблеми на електрическите автомобили. I-Pace използва батерии LG Chem, каквито са монтирани и в Chevrolet Bolt EV, а след най-малко 17 запалвания на Bolt EV, миналата година се стигна и спиране на производството за месеци на батериите за намиране на причината за спонтанното запалване.
Салазар претендира Jaguar да поеме отговорност за унищожаването на колата. Той казва, че неговата застрахователна компания е изпратила специалист да направи разследване и е обявил колата за тотална щета. От Jaguar са заявили, че трябва да направят собствено разследване и засега не поемат отговорност за случилото се.
Въпреки този пореден случай обаче статистиката сочи, че колите с традиционни двигатели с вътрешно горене (ICE) се запалват много по-често от електрическите. В началото на тази година властите в САЩ публикуваха официална статистика за пожарите на автомобили, като първите 4 места в тази негативна класация са за модели с двигатели с вътрешно горене. Данните са на американската застрахователна агенция AutoInsuranceEZ, която е използвала и статистиката за изтеглени превозни средства в сервизите заради опасност от пожар.
Когато става въпрос за броя на пожарите в колите, статистиката на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB) и на Бюрото за статистика на транспорта (BTS) показва, че хибридите са най-застрашени – 3500 случая на 100 000 автомобила, като при тях общият брой на тези инциденти през миналата година е бил 16 051. На второ място са автомобилите с двигател с вътрешно горене – 1500 на 100 000 превозни средства (199 533 пожара за 2021 г.), докато електромобилите на практика почти не горят – 25 случая на 100 000 автомобила (52 пожара за 2021 г.).