fallback

Toyota прави нов опит да спаси дизела в Европа

От 2023 година Land Cruiser и Hilux ще работят с биогориво HVO100

Японският производител Toyota обяви, че от първото тримесечие на 2023 г. дизеловите Land Cruiser и Hilux, предлагани на пазарите в Западна Европа, ще бъдат съвместими с HVO100 – гориво, произведено от 100% възобновяеми източници.

По този начин всъдеходът Land Cruiser и пикапът Hilux, включително и най-мощната му версия GR Sport (на снимката), ще се присъединят към моделите Proace на концерна Stellantis, които са съвместими горивото HVO100.

За тези, които не са запознати, името HVO100 означава „хидратирано растително масло“. Това означава, че горивото може да се произвежда или от растителни масла (палмово, рапично), или от отпадъчно олио за готвене. То отговаря на европейския стандарт за качество EN 15940 за парафиново дизелово гориво, като същевременно има по-високо цетаново число и по-ниско съдържание на сяра/аромати в сравнение с обикновения дизел.

За да може дизеловият двигател да бъде съвместим с HVO100, което е с по-малка плътност от стандартния дизела, в Toyota са направи корекции на системата за впръскване на гориво, като са увеличили подаваното количество. От компанията посочва, че използването на HVO100 „не изисква никакви специални действия от клиента“ и „не засяга способността на автомобила да работи със стандартен дизел“.

Използването на новото гориво носи носи скромно увеличение на максималната мощност на двигателя, но от Toyota не уточняват цифрите. В Европа вече има около 1000 колонки на бензиностанции, които предлагат HVO100, като те се намират в Белгия, Дания, Финландия, Естония, Латвия, Литва, Холандия, Норвегия и Швеция.

Японският производител вярва, че тъй като все повече превозни средства ще бъдат съвместими с HVO100, производството на това гориво се увеличи от сегашните 4 милиона тона годишно до 15,5 милиона тона годишно до 2030 г. Освен н стратегията си за електрификация Toyota и още няколко компании от Япония са много активни в тестването на алтернативни горива в стремежа си да поддържат двигателя с вътрешно горене жив за по-дълго време.

fallback
  • #8
    Дизела няма да спре ( преди 2 години )
    Дизела няма да спре, това е платена статия за мен, как ще спасяват дизела като 80% от колите в Европа не са електрически...
  • #7
    ПУТИН ( преди 2 години )
    Абе ще *** всичко на газ :)
  • #6
    iiiiii ( преди 2 години )
    D go spirat ot proizvodstvo toz kamion nqma smisal.Ne trqbva da ima kola s po golqm dvigatel ot 1.6.Audi v12 tdi . vw v10 tdi napylno bezmilena rabota.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Хванаха се за ДВГ като удавник за сламка, след като изостанаха с батериите
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Закъсняха с 30 години да карат с преработено олио и да мирише на картофи. Кога ли японците ще ни стигнат?
  • #3
    Последния Софиянец ( преди 2 години )
    Както и да се пънат вече ДВГ умира , за ужасТ на държавите от третия свят , които разчитат на износ на суровини !
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    хидратирано растително масло - Пешко, Пешкооо...Маслото да не ти е кожа, че да го хидратираш? Терминът е "хидротретирано" и е измислен като обобщаващ за две алтернативни технологии: хидрогениране и хидрокракинг.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Демек харчи повече което обезсмисля дизела
fallback
Последни