fallback

BMW изтегля iX и i4 заради проблем с батерията

Вината за сервизната акция е на компанията Samsung

Произведените от Samsung SDI батерии за електрическите BMW iX и i4 имат проблем и това ще наложи сервизна акция за двата модела. Дефектът е открит от корейската компания, като заради него катодни части могат да попаднат в клетките на батерията.

Първият случай е регистриран още през април с BMW i4 eDrive40, а вторият – в началото на юни, като този път той е с iX xDrive50. Само дни по-късно има подобен инцидент и с iX M60, като два от трите случая са в САЩ, което става причина за започване на разследване от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата. В нейния доклад се съобщава, че във всички случаи са открити нередности по време на производствения процес на клетките.

След внимателен преглед на производствените процеси, базираният в Мюнхен автомобилен производител обяви, че е необходимо колите да бъдат изтеглени за ремонт. Сервизната акция ще засегне общо 83 автомобила - 56 от модела iX и 27 от i4. Те са от модификациите xDrive50, M60, eDrive40 и M50, като са произведени през периода 22 ноември 2021 – 30 юни 2022 г.

Дилърите на BMW вече са уведомени за проблема, който ще бъде разрешен с подмяна на засегнатите клетки. Засегнатите собственици предстои да бъдат информирани, като вече са инструктирани да не шофират и да не зареждат превозните си средства.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Не се притеснявайте, имало проблм с батерията. Какво ще им стане, най-много да се запалят като много други, нищо изненадващо няма да стане.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    бмв утече а че самсунг са ок е факт немците да не дават акъл на азиатците за батерии че ги няма никъде префалрната техническа псевдонация от бираджии един инженер нямат за цялото си съществуване крадлив народ
  • #5
    Кольо ( преди 2 години )
    Теее Саламсунг,една свястна батерия за телефон нямат....от БМВ на колите ги сложили.. ..
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Е, ако трябва да съм точен те казаха над 1,9 милиона коли годишно, колко точно ще произведат тази и догодина е друга тема. Не са само батериите, роботите и заводите.Истинският им проблем в Европа са политиката, синдикатите. За сравнение миналата година Мерцедес произведоха около 2 милиона коли, а БМВ- около 2,5 милиона. С прости думи - Тесла ще взима от другите производители, колкото повече произвеждат те, толкова повече го закъсват Форд, ГМ, БМВ, Мерцедес, Волскваген и най-вече Тойота.
  • #3
    До долния ( преди 2 години )
    Когато говориш за капацитет в статия за батерии, не е лошо да споменеш, че всъщност говориш за годишен производствен капацитет на автомобили, защото рискуваш да останеш неразбран.А иначе си прав че производствения капацитет на Тесла вече е около 2 милиона годишно, при все още доста скромен капацитет на фабриките в Берлин и Тексас.Тоест този капацитет тепърва ще се вдига още повече и при липса на проблеми с доставките и локдауни, може да се превърне от теоретичен в реален капацитет
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Какъв шок, а вече Тесла имат капацитет сходен с този на БМВ и Мерцедес.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    "Дефектът е открит от корейската компания, като заради него катодни части могат да попаднат в клетките на батерията."Поправете ме ако греша, ама катодът по принцип не се ли намира така или иначе в клетката? Катодът е част от клетката.
fallback
Последни