fallback

Mercedes-AMG GT получава супермощна хибридна версия

Със своите 831 коня 63 S E-Performance ще засенчи Ferrari 296 GTB и Lamborghini Sián

Второто поколение на Mercedes-AMG GT ще бъде официално представено през 2023 година, като купето с две врати ще претърпи сериозни промени, за да може да се противопостави на Porsche 911, съобщава британското издание Autocar. То публикува и свое виждане за външния вид на спортни автомобил, като разкри подробности за него.

Автомобилът е получил вътрешното кодово име C192, като е близнак на наскоро представеното седмо поколение на Mercedes-AMG SL. Той обаче ще се предлага само като купе, оставяйки версията със свалящ се покрив именно на SL. И при него ще се залага изключително на производителността и аеродинамиката, като за целта новият GT ще получи същия заден спойлер като SL. Той се мести надолу при скорост от 100 км/ч за да създаде ефект на Вентури под колата, като в крайна сметка намалява повдигането на предния мост. В същото време отзад крилото се накланя на пет различни етапа, за да увеличи притискащата сила при скорости над 80 км/ч.

Както показаният наскоро SL, така и новият GT е разработен и проектиран в програма, ръководена от AMG, но с ключов принос от други подразделения на Mercedes-Benz. Те включват отдела High Performance Powertrain със седалище в Бриксуърт, което също така отговаря за инженеринга на задвижването на хиперколата Mercedes-AMG One, взаимствано от болидите във Формула 1.

От централата на AMG в Афалтербах (Германия) разкриват, че 4,0-литровият V8 бензинов двигател на компанията с кодово име M178 ще се предлага още от началото на продажбите на второ поколение GT през 2023 г. със смазване със сух картер. Агрегатът с двойно турбо се сглобява на ръка, като ще предложи същата мощност като при SL – 469 к.с. за версията GT 53 и 577 к.с. за GT 63. На по-късен етап ще се появи и по-мощни версии - GT R, GT GT3 и GT Black Series.

Най-интригуващото е, че AMG работи върху нов хибриден модел GT 63 S E-Performance, който разчита на същото бензиново-електрическо plug-in хибридно задвижване като при наскоро представеното GT 63 S E-Performance 4-Door Coupé. То съчетава V8 двигателя на GT 63 с електромотор, монтиран на задната ос, за да развие комбинирана мощност от 831 к.с. Това ще превърне GT в едно от най-мощните хибридни купета на пазара, като ще засенчи дори дори Ferrari 296 GTB с 819 к.с. и пуснатото в ограничената серия Lamborghini Sián с 808 к.с.

На този етап не е известно дали plug-in хибридът с две врати GT ще получи същата батерия с капацитет 6,1 кВт/ч и съответния електрически пробег от 12 км само на ток като при „братчето“ си с 4 врати. Твърди се обаче, че увеличеното междуосие може да подобри тези показатели. Снимки: Autocar

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти явно нямаш акъл и не можеш да четеш. Пиша, че не може да се сравнят такъв род автомобили с драгстери. Ако имаш малко умствен багаж ще знаеш, че няма нормална кола, която да прави 4 секунди, освен драгстерите, на които двигателя става за до няколко дръпки и гори един резервоар, който е пет пъти повече от този на Поршето за едно състезание, а освен това не са на обикновени горива. Това не ти е трактора на село.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Къде е 9.95 къде 4 секунди малко математика 3-ти клас няма да ти е излишна до долния
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти си супер интелигентен, да сравниш драгстер с шосейна спортна кола. Сети се сам, кой е примитивния. 911 Турбо S дава най-добро време 9.95, ако този Мерцедес има надеждите да е по-бърз, значи със сигурност ще слезе още надолу. Спрете твърдия алкохол в жегите, че ви влияе много зле.
  • #1
    смех ( преди 2 години )
    Примитивни технологии пак под 10 секунди на 400м немое слезе в тва време един драгстер прави 400м за 4 секунди
fallback
Последни