fallback

Русия в шок: китайските части се оказаха с 32% по-скъпи от европейските

Себестойността на автомобилите УАЗ скочила с една трета заради вноса от "приятелски" страни

Плановете на руската автомобилна промишленост да замени попадналите под ембарго компоненти от Запад с китайски са на път да претърпят неочакван обрат, съобщава "За Рульом": оказва се, че частите от Китай са много по-скъпи. Изданието цитира директора на завода на УАЗ Адил Ширинов, според когото себестойността на автомобилите на завода се е повишила с 32% спрямо февруари тази година, преди нахлуването в Украйна.            Себестойността на автомобилите УАЗ се е повишила с една трета заради по-скъпите китайски компоненти и по-високите транспортни разходи            Заради санкциите УАЗ загуби основни доставчици от Европа като Bosch, Joyson и Continental. Става дума за компоненти като електронни блокове за управление на двигателя, вакуумни усилватели, хидроагрегати и системи за безопасност. За повечето от тях компанията успя да намери заместващи оставки от т. нар. "приятелски" държави като Китай и Турция. Но приятелството си е приятелство, а изгодната бизнес възможност явно не е за изпускане, защото за китайските части УАЗ плаща с 32.3% повече, отколкото за европейските. Освен това вносът от Китай увеличава логистичните разходи с 60 на сто, признава Ширинов.

Производителят на всъдеходи от Уляновск е в доста затруднено положение и заради свиването на руския пазар на нови автомобили. За първото полугодие на 2022 продажбите на УАЗ са спаднали сп 26%, до едва 9720 автомобила.           Дългогодишният собственик на УАЗ Вадим Швецов неочаквано продаде дела си на няколко от собствените си служители през юни. Оттеглянето на магната бе изтълкувано от анализатори като негативен знак за перспективите пред компанията               Компанията отскоро има и нови собственици. През юни тази година дългогодишният главен акционер Вадим Швецов продаде своя пакет на мениджърския екип начело с Адил Ширинов. Сега Ширинов и още трима от колегите му контролират не само УАЗ, но и завода за двигатели ЗМЗ, както и бившите съвмести предприятия за сглобка на Ford и Mazda - съответно Sollers-Ford в Елабуг и Mazda-Sollers във Владивосток.

 

fallback
  • #8
    Hoho ( преди 1 година )
    Кофти а? Единствен доставчик на части и единствен клиент на газ..ще пада извиване на ръце. Попаднаха на китайската хурка...хахаха яжте сега, да ви е сладко..
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайците по принцип обичат да извиват ръце, когато става въпрос за бизнес и сега Русия им е в ръчичките отвсякъде. И няма с какво да ги контрира.
  • #6
    Лошия ( преди 1 година )
    Братята китайци не са прости. Като разбраха, че руснаците са на тясно и са вдигнали цените. Точно по любимата руска рецепта. Най добре се прецаква братушка.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Братски социалистически Китай, всъщност е много капиталистическа страна. Много ясно че няма да си рискуват отношенията с Европа и САЩ за без пари. Също е вероятно много от тези части да са били произвеждани в руски заводи на западните компании, а пък сега са внос може би с мита.
  • #4
    Пинко ( преди 1 година )
    Така е, ще е без вазелин! Като имаш един доставчик, това е положението. Тихо и погледа долу. Да се научат рашистите как се напада независима държава, за да и се открадне земята и имуществото!
  • #3
    Striker ( преди 1 година )
    Тавариши, нИ сЪ притеснявайте! Мъй немножка абасралис, но Кримнаш! Хаххахаа! Няма такава ''държава'' просто. 20 години го държаха тоя дърт тра-ве=стит на власт - ей ви сега просперитет - още по-бедни, че и във война с целия свят.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    явно шефчетата на заводите добре са крали в последните години. като бизнесмени от грб
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Явно УАЗ има пазарна капитализация на пакет тоалетна хартия, щом работници могат да бръкнат в джоба и да я купят заедно с още 2 завода.
fallback
Последни