fallback

Шефът на Ferrari: Електромобилът ни ще бъде уникален!

Отличната динамика ще компенсира допълнителното тегло от батериите

Измина почти десетилетие откакто хибридният LaFerrari бе представен пред публика, показвайки желанието на компанията от Маранело да прегърне електрифицираното бъдеще. Актуалната гама пък вече включва не един, а два модела PHEV - 296 GTB и SF90 Stradale. Purosangue SUV, който ще дебютира през септември, ще бъде изграден върху платформа, замислена от първия ден  да поддържа хибридно задвижване, тъй като дори и "кончетата" не могат да бъдат имунизирани срещу все по-строгите разпоредби за емисиите.

Очаква се 2025 да остане в историята като годината, в която Ferrari ще представи първия си модел без двигател с вътрешно горене. Някои от феновете на марката изразиха опасенията си относно допълнителното тегло на спортния електромобил заради батериите и хардуера на задвижването, но главният изпълнителен директор на марката заяви, че място за тревоги няма и че инженерите ще намерят начин да компенсират добавената маса.

В интервю за CNBC Бенедето Виня увери ентусиастите, че електрическата машина ще си останче чистокръвно Ferrari: "По отношение на шофиране и на динамични характеристики, ще успеем да се справим с допълнителното тегло. Да, вярно е, че ще имаме стотина килограма повече отколкото при кола с традиционен двигател със същата мощност, но това, което наистина ме успокоява, е фактът, че имаме дълбоко разбиране за динамиката на автомобилите. Това е предизвикателство, но го виждаме като възможност да продължим да правим нещо уникално".

Висшият мениджър казва още, че въпреки че производителите на автомобили обикновено използват повече или по-малко едни и същи електронни чипове, инженерите на Ferrari са в състояние да доставят нещо, което е уникално и отличително. И че не трябва да забравяме продължаващата програма Le Mans Hypercar, която със сигурност ще донесе дивиденти в развитието на спортните хибридни и електрически автомобили през следващите години.

SF90 Stradale, 296 GTB, електрифицираният Purosangue и очакваният през 2025 година електромобил ще са само върха на айсберга, след като от Ferrari заявиха, че моделите с конвенционални двигатели ще съставляват до около 40% от гамата до 2026 година, намалявайки до 20% в края на десетилетието.

През 2030 година хибридите и електромобилите поотделно ще бъдат 40% от общия брой модели. А за да имат пълен контрол по време на фазата на разработване, италианците ще създадат собствени електромотори. В допълнение, акумулаторните пакети ще се правят в Маранело и ще се интегрират в автомобилите чрез процес, който ще отдава приоритет на олекотяването на конструкцията.

fallback
  • #1
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Това което прави едно Ферари истинско Ферари, е звукът който излиза от ауспуха...
fallback
Последни