Измина почти десетилетие откакто хибридният LaFerrari бе представен пред публика, показвайки желанието на компанията от Маранело да прегърне електрифицираното бъдеще. Актуалната гама пък вече включва не един, а два модела PHEV - 296 GTB и SF90 Stradale. Purosangue SUV, който ще дебютира през септември, ще бъде изграден върху платформа, замислена от първия ден да поддържа хибридно задвижване, тъй като дори и "кончетата" не могат да бъдат имунизирани срещу все по-строгите разпоредби за емисиите.
Очаква се 2025 да остане в историята като годината, в която Ferrari ще представи първия си модел без двигател с вътрешно горене. Някои от феновете на марката изразиха опасенията си относно допълнителното тегло на спортния електромобил заради батериите и хардуера на задвижването, но главният изпълнителен директор на марката заяви, че място за тревоги няма и че инженерите ще намерят начин да компенсират добавената маса.
В интервю за CNBC Бенедето Виня увери ентусиастите, че електрическата машина ще си останче чистокръвно Ferrari: "По отношение на шофиране и на динамични характеристики, ще успеем да се справим с допълнителното тегло. Да, вярно е, че ще имаме стотина килограма повече отколкото при кола с традиционен двигател със същата мощност, но това, което наистина ме успокоява, е фактът, че имаме дълбоко разбиране за динамиката на автомобилите. Това е предизвикателство, но го виждаме като възможност да продължим да правим нещо уникално".
Висшият мениджър казва още, че въпреки че производителите на автомобили обикновено използват повече или по-малко едни и същи електронни чипове, инженерите на Ferrari са в състояние да доставят нещо, което е уникално и отличително. И че не трябва да забравяме продължаващата програма Le Mans Hypercar, която със сигурност ще донесе дивиденти в развитието на спортните хибридни и електрически автомобили през следващите години.
SF90 Stradale, 296 GTB, електрифицираният Purosangue и очакваният през 2025 година електромобил ще са само върха на айсберга, след като от Ferrari заявиха, че моделите с конвенционални двигатели ще съставляват до около 40% от гамата до 2026 година, намалявайки до 20% в края на десетилетието.
През 2030 година хибридите и електромобилите поотделно ще бъдат 40% от общия брой модели. А за да имат пълен контрол по време на фазата на разработване, италианците ще създадат собствени електромотори. В допълнение, акумулаторните пакети ще се правят в Маранело и ще се интегрират в автомобилите чрез процес, който ще отдава приоритет на олекотяването на конструкцията.