fallback

Защо опитни шофьори поставят презерватив на съда за антифриза

Подобна диагностика върши работа на места, които са далеч от цивилизацията

Дългите години на липса на качествени сервизи и съответно на обслужване на автомобилите са накарали шофьорите да измислят какви ли не трикове и приспособления. Това, разбира се, се отнася най-вече за държавите от бившия социалистически лагер и най-вече за Русия. Там решаването на даден проблем с импровизирани средства е често разпространено дори в наши дни.

Да, в големите градове, където има квалифицирани механици и сервизи с модерно оборудване, нещата изглеждат добре, но какво правят тези, които живеят далеч, а двигателят на автомобила им повече да се държи странно. В случая шофьорът разполага с две отверки и комплект ключове, и няма как да закара колата си на майстор.

Точно тук си казва думата опитът, натрупан при експлоатация на износена кола в продължение на десетилетия. Той е научил шофьора да използва импровизирани методи и средства за определяне на най-сложните повреди. Добър пример е диагностиката на уплътнението на главата на цилиндъра с помощта на ... презерватив! Звучи изненадващо, но той може да помогне за определяне дори на леко отклонение на уплътнението от нормата.

Принципът на работа е прост – капачката на разширителния съд за охлаждаща течност се развива, поставя се презерватив на гърлото и двигателят се форсира до 3000-5000 об/мин. Важно е гуменият продукт да седи плътно, но обикновено неговият диаметър е напълно достатъчен. И след няколко минути работа може да се провери резултата.

Ако презервативът е пълен с изгорели газове, това означава, че гарнитурата на главата на цилиндъра е износена и трябва да се смени. След колко време обаче? Това зависи от скоростта на пълнене на презерватива. Ако става бавно, значи гарнитурата е „тръгнала“, но ще изкара още известно време. Ако се пълни бързо, значи е „отишла“, както казват майсторите в сервиза.

На места, на които няма достъп до сервиз, именно използването на презерватив е най-лесният начин за диагностика на гарнитурата на цилиндровата глава. Може и да не е идеален, но поне ще даде отговор на въпросите за състоянието на този много важен за работата на двигателя елемент.

fallback
  • #11
    Бако Дако ( преди 1 година )
    Признавам си че отворих статията само заради коментарите
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Петреееее,ако гарнитурата е заминала преди да надяваш капута ще видиш пълния съд с антифриз,И,да ти кажа в Русия явно не си бил за да даваш примери за отдалеченост от сервизи,а и тези,които живеят далеч от населени места,са доста добре с техниката и вместо да си го слагат капута където му е мястото,да го разхищават да го слагат на разширителния съд да пробват гарнитурата на главата дали е тръгнала или не.слагат го тно на другата глава.
  • #9
    Мъжкар ( преди 1 година )
    Ах, котьо! Дай боже всеки му такава мацка. И колата си я бива.
  • #8
    бай Гошо ( преди 1 година )
    Мене пък, ако такава рускиня ме питат дали имам презерватив, въобще няма да си помисля да го слагам на разширителния съд.
  • #7
    бай Гошо ( преди 1 година )
    Мене пък, ако такава рускиня ме питат дали имам презерватив, въобще няма да си помисля да го слагам на разширителния съд.
  • #6
    До ТТТ ( преди 1 година )
    Ти и нито един професор не познаваш но това не значи че няма.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Опитен шофьор на руска талига, който няма пари за сервиз.
  • #4
    Петре ( преди 1 година )
    драйфа ми се от твойте глупости.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната глупост, като свалиш капачката на загряла кола ще вифиш половината антифриз.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    страх ги е да не забременеят?
fallback
Последни