fallback

Hyundai Ioniq 6 идва с рекордно ефективни батерии

Новият електрически модел на корейците ще се предлага с един или два мотора

През 2020 г. Hyundai показа Prophecy Concept – електрически седан, чието капковидно тяло беше проектирано да създава възможно най-ефективна аеродинамика. Две години по-късно корейците са готови със серийната версия на модела. Тя ще се казва Hyundai Ioniq 6 и ще излезе на пазара в Европа в началото на 2023 г.

Именно ефективността е това, което е ръководило не само инженерите, но и всеки, който е работил по проекта Ioniq 6. Крайният резултат е купе с 4 врати, което може да измине 610 км с едно зареждане на батериите, предлагайки рекордно нисък разход на енергия в тази категория.

За захранване на двигателя или двигателите (в зависимост от избраната конфигурация) на най-мощния Hyundai Ioniq 6 отговаря батерия с капацитет 77,4 кВт/ч – същата, която е поставена и на Ioniq 5. В основата на модела е платформата E-GMP, използвана от електромобилите на корейската група, включващи още модели на Kia и Genesis.

Самите акумулатори са подобрени в способността си да отдават и приемат ток, така че да намалят консумацията до по-малко от 14 кВт/ч на 100 км. Този показател е за по-слабата версия на Ioniq 6, която получава батерия с капацитет 53 кВт/ч. Съответно, тя е с един електромотор и задвижване на задната ос.

Топ-вариантът е с два електрически двигателя – по един на всяка ос и с батерия със 77,4 кВт/ч. Мощността е 325 к.с. и 605 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди. И това няма да бъде най-мощната модификация, тъй като в Hyundai готвят Ioniq 6 N, разработван от спортното подразделение на концерна. Очаква се неговите мотори да развиват над 585 к.с.

Новото купе с 4 врати разполага още с технология са зареждане с 800 V, която позволява свързването към мрежи с мощност до 350 kW. При тях от 10 до 80% от капацитета на акумулатора се пълни за 18 минути. А с използване на функцията Vehicle to Load, можете да се заредят външни устройства като смартфони, електрически скутери или други.

Интериорът на Hyundai Ioniq 6 до известна степен повтаря този на Ioniq 5, но е добавен нов централен тунел, проектиран специално за поддържане на лаптоп. Има и специално осветление, което сменя силата и цветовете в зависимост от различните налични режими на шофиране.

Те включват и обновения EV Performance Tune-up, благодарение на който може свободно да се регулират различни параметри като управление и реакция на двигателя, чувствителност на педала на газта, сцеплението (при версията с два двигателя) и др.

Електромобилът разполага и с многобройни системи за подпомагане на водача като Highway Driving Assist 2, където адаптивният круиз-контрол и системата за поддържане на лентата на движение работят заедно, за да поддържат автоматично скоростта, разстоянието от превозните средства отпред и траекторията. Серийният Hyundai Ioniq 6 е оборудван и със система за помощ при шофирането от Ниво 2, което включва функция за автоматично завиване.

Още снимки на Hyundai Ioniq 6 - вижте в галерията:

Снимки: Hyundai

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Така и така ви образовам, ето непълен списък най-големите европейски фирми, които се занимават основно с електроника, не очаквам да се ги чували: ASML HOLDING; ABB; PHILIPS; NXP SEMICONDUCTORS; TE CONNECTIVITY; INFINEON TECHNOLOGIES AG; STMICROELECTRONICS; DSМ; NOKIA CORPORATION; MEDTRONIC.
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    И още нещо ако холандската фирма за ултравиолетова литография реши да наложи санкции на азиатците, те какво ще правят без поддръжка и части?
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Шемет, именно комунистите няма как да се пишат белогвардейци или християни, защото е нагла лъжа. Ама, наистина успявате ли сами да си връзвате връзките на обувките?
  • #25
    До 15 ( преди 2 години )
    Четете, не боли. Явно е по-лесно да си слабоумен. Такъв като теб и силен вятър, нищо не може да ги спре. Само прецакват другите около тях.
  • #24
    до 22 ( преди 2 години )
    Мога да изброя немски фирми за електроника като Шнайдер, но защо да се хабя?
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Бяла гвардия или само Бели, се използва като събирателно за руските военни формирования на територията на бившата Руска империя, които се създават след Октомврийската революция от 1917 г. и се противопоставят на Болшевишкото управление. Самите участници се наричат белогвардейци.Между 1917 и 1922 г. Белите се впускат в битка на живот и смърт срещу новата съветска власт.
  • #22
    До 15 ( преди 2 години )
    Бяла гвардия (на руски: Б
  • #21
    5см под ЕВ6 ( преди 2 години )
    Ако е на цената Ионик 5 или поне не много отгоре би трябвало да има дори по-голям успех. На височина е 1.50м тоест само 5см по-ниско от Киa ЕВ6 и 10см от Ионик 5 а предлага прилични 15-20% по-голям пробег от същата батерия
  • #20
    До 15 ( преди 2 години )
    Личи си колко си неграмотен. Белогвардейците са се борили срещу комунизма, а не го подкрепят. Тук е пълно с неграмотни ***.
  • #19
    FenIX до 12 ( преди 2 години )
    А твоето разбиране за електроника какво е? Да знаем че 1 холандска фирма е монополист в машините за чипове обаче самите чипове не ги правят те. И още по лошо в топ 10 на компаниите производители на чипове няма нито 1 от Европа. Начело са корейци, американци, тайванци и тн. В битовата електроника пак азиатци отдавна са изместили европейците. В компютри, лаптопи и тн. пак. Останали са им само някакви ниши като на споменатите холандци. Та в коя по точно електроника Европа е водеща?
fallback
Последни