fallback

Hyundai Ioniq 6 идва с рекордно ефективни батерии

Новият електрически модел на корейците ще се предлага с един или два мотора

През 2020 г. Hyundai показа Prophecy Concept – електрически седан, чието капковидно тяло беше проектирано да създава възможно най-ефективна аеродинамика. Две години по-късно корейците са готови със серийната версия на модела. Тя ще се казва Hyundai Ioniq 6 и ще излезе на пазара в Европа в началото на 2023 г.

Именно ефективността е това, което е ръководило не само инженерите, но и всеки, който е работил по проекта Ioniq 6. Крайният резултат е купе с 4 врати, което може да измине 610 км с едно зареждане на батериите, предлагайки рекордно нисък разход на енергия в тази категория.

За захранване на двигателя или двигателите (в зависимост от избраната конфигурация) на най-мощния Hyundai Ioniq 6 отговаря батерия с капацитет 77,4 кВт/ч – същата, която е поставена и на Ioniq 5. В основата на модела е платформата E-GMP, използвана от електромобилите на корейската група, включващи още модели на Kia и Genesis.

Самите акумулатори са подобрени в способността си да отдават и приемат ток, така че да намалят консумацията до по-малко от 14 кВт/ч на 100 км. Този показател е за по-слабата версия на Ioniq 6, която получава батерия с капацитет 53 кВт/ч. Съответно, тя е с един електромотор и задвижване на задната ос.

Топ-вариантът е с два електрически двигателя – по един на всяка ос и с батерия със 77,4 кВт/ч. Мощността е 325 к.с. и 605 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди. И това няма да бъде най-мощната модификация, тъй като в Hyundai готвят Ioniq 6 N, разработван от спортното подразделение на концерна. Очаква се неговите мотори да развиват над 585 к.с.

Новото купе с 4 врати разполага още с технология са зареждане с 800 V, която позволява свързването към мрежи с мощност до 350 kW. При тях от 10 до 80% от капацитета на акумулатора се пълни за 18 минути. А с използване на функцията Vehicle to Load, можете да се заредят външни устройства като смартфони, електрически скутери или други.

Интериорът на Hyundai Ioniq 6 до известна степен повтаря този на Ioniq 5, но е добавен нов централен тунел, проектиран специално за поддържане на лаптоп. Има и специално осветление, което сменя силата и цветовете в зависимост от различните налични режими на шофиране.

Те включват и обновения EV Performance Tune-up, благодарение на който може свободно да се регулират различни параметри като управление и реакция на двигателя, чувствителност на педала на газта, сцеплението (при версията с два двигателя) и др.

Електромобилът разполага и с многобройни системи за подпомагане на водача като Highway Driving Assist 2, където адаптивният круиз-контрол и системата за поддържане на лентата на движение работят заедно, за да поддържат автоматично скоростта, разстоянието от превозните средства отпред и траекторията. Серийният Hyundai Ioniq 6 е оборудван и със система за помощ при шофирането от Ниво 2, което включва функция за автоматично завиване.

Още снимки на Hyundai Ioniq 6 - вижте в галерията:

Снимки: Hyundai

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Пробега като не пише по какви изчисления е все едно нищо не пише предполагам е според WLTP теста но и Модел 3 с голямата батерия 80квтч има 625км пробег по този тест тоест Ионик 6 е сравним а не рекордно ефективен
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Дори да приемем, че караш зимно време на магистрала, което е най-лошият сценарий, вместо 600 км ще минеш около 400 км като дори тогава, са ти 150 000 км годишно от зареденото в гаража, а след това спиране на всеки 400 км по 18 минути. А едно зареждане в гаража по днешни цени ти струва 12-13 лв с които минаваш 400 до 600 км.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Хората вече започнаха да правят системи с 800 или 900 волта, което значи по-ефективен контрол на батериите и по-бързо зареждане. Следва да се оправи и слаботокова верига от 12 волта поне на 48 волта или повече, след това и окабеляването.
  • #15
    До долния ( преди 2 години )
    Ти само за 18 минути ли се прибираш вечерно време в къщи, за да искаш такова зарядно в гаража? На мен 18 минути не ми стигат само да таковам жената, така че като се прибера в къщи и добавя и вечеря и съм, поне десетина часа ми се събират в къщи. А тези 10 часа стигат да се напълни батерията в гаража догоре за 600 км всяка нощ без да пипам електроинсталацията. Само това са над 200 хиляди километра годишно заредени в гаража, ако не ти стигат, ползваш 350кв зарядни за 18 минути по пътя.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    ала бализми за наивници сложи си в гаража зарядно 350 kW и тогава пиши за бъдещата електриикция а тия 600 км ще ги изкара качен на репатрака
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-забавната част е, че китайските комунисти ви точат ножа и ще вземат някаква част от сибир. Ако нямате късмет частта ще е чак до урал. После сигурно ще кажете, че путин е агент на ЦРУ, а китайците са империалисти, нали? Да видим дали дотогава никагуа и венецуела ще се откажат от вас. И комунистите в еритрия.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Сигурно сте белогвардейци, нали? ахаха Напънете се малко и ще се сетите защо никой сега не може да защитава комунистическа русия, дори социалдемократите във Финландия ви показаха един пръст. Ако още малко се напънете, ще се сетите защо изритаха лавров от Г-20. А дано, ама едва ли.
  • #11
    до 7 ( преди 2 години )
    Блеенето си има тежки последствия. След като светът толкова много се уплаши и всички се "самоозолираха", след като се напечатаха трилиони долари и евро, някакси е нормално да има прецакани вериги за производство и доставки. А като сложим и това, че масово плюете по електрическите коли, е абсурдно неразбираемо защо искате електрически коли веднага?
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    До 8 Означава да си ползваш мозъка не само за равновесие, а и да мислиш малко с него! Пробвай! Не боли.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Европа била проспала електрониката? Холандия държи 90% от ултравиолетовата литография. Трогателно е какви разбирания за света имате. Иначе, да, немците лъжеха и мажеха за дизеловите двигатели и следва да си платят. Но явно всички забравяте, че ЕС е най-богатият и най-развитият съюз на планетата. Просто трябва да от конфедерация да стане федерация с поне обща армия и полиция.
fallback
Последни