fallback

Защо турбо двигателите губят мощност в жегата?

Този проблем си има решение - вижте какво е то

Всеки шофьор знае, че за да работи правилно двигателят, той се нуждае от въздух и гориво, смесени в определена пропорция. Съдържанието на кислород във въздуха обаче не винаги е еднакво. Например при дъждовно и хладно време, когато въздухът е по-плътен, той е по-висок. В жегата, когато въздухът се нагрява и разширява, съдържанието на кислород в него е ниско.

И тази разлика, благодарение на температурни датчици и ламбда сонда, се усеща точно от турбо двигателя, отказвайки да дърпа. Блокът за управление на двигателя просто намалява количеството гориво, подавано към горивните камери поради намаляване на нивото на кислород във входящия въздух.

Освен това играе роля и фактът, че въздухът, който влиза в турбината, се нагрява. Турбината го загрява още повече. И прегрятият въздух отива в двигателя. А това между другото е температура от около 70 градуса, с която дори охладител или иначе казано интеркулер, е доста трудно да се справи. Резултатът не закъснява - колата губи в динамиката на ускорението. И този проблем може да бъде решен само чрез инсталиране на допълнителен охладител.

В заключение ще кажем, че топлината е сериозно изпитание за автомобилните компоненти и възли. Затова без причина не бива да ги "изцеждате" докрай. Те вече работят усилено заради жегата. Просто приемете факта, че всички двигатели губят мощност в жегата. А турбо двигателите са особено чувствителни към топлина.

fallback
  • #20
    Daniel ( преди 2 години )
    А турбинирания двигател дали знае, че му е зле в жегата или само на подалия статията.
  • #19
    Якожега ( преди 2 години )
    Абе нз ама и аз имам подобен проблем с Микра к2004г като мина повече километри и като си е по топло нещо умира в движение сменям скорости давам гас ама все едно съм на свободна и давам гас и трябва да я угася да почине 3мин и паля и тръгвам докато пак почне да прави ядове ама още немога да открия проблема.
  • #18
    Парен чук до #2 ( преди 2 години )
    Още по-добре е и с директно задиране на тия двигатели къде 40 к км))))
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Много дървени философи има.абе хора вие направо ме разсмивате.Всичко е написано абсолютно точно до последната сричка.Това ,че вие с вашия огромен опит в което не се и съмнявам,никога не сте усетили разлика е защото никога не сте карали колата както трябва,(даване на газ му е майката)зада усетите за какво става въпрос.като караш ганкиното с 20км.нема нищо да разбереш много ясно.като не си познавате колите е така.тук винаги оставят коментари некомпетентни хора които не знаят за какво иде реч.
  • #16
    F3 ( преди 2 години )
    Точно жегите ми намаля разхода на колите (дизел ТДИ, метан, газ, бензин).Статията е направена от "дървен философ" без техн.познания и стъпва на теория.
  • #15
    Вайса ( преди 2 години )
    Правилно!Точно така си е. Само че мислех, че на всеки що годе грамотен и не-*** шофьор му е ясно това.Не съм карал МПС с принудително впръскване - а само атмосферка, и мисля, че на пълните инжекциони най- им се отразява. Все пак тяхната работа зависи главно от ламбда сонда.Ама все пак - айде моля ви се, всеки го е усещал в жегата как двигателя все едно са му взели 1-2 цилиндъра и му е мъчително.Но пък есента/пролетта има едно време около сутринта по хладно когато колата напрао лети ...
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    МОТОРА Е ДОБЕ АМА НА НЕЗНАИНИ КИЛОМЕТРИ МОЖЕ И ДА Е ТАКА
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Съдържанието на кислород при 0 метра надморска височина е 21,5%. Температурата и сезонът не влияят. Надморската височина - въздухът е разреден.
  • #12
    Божидар Лазаров ( преди 2 години )
    А какво, според вас е ,,Интеркулер"???
  • #11
    S80D5 ( преди 2 години )
    Някой здраво се е объркал като е писал статията.....Турбо мотора не му влияе толкова осезаемо жегата.Има някакво влияние но минимално.Атмосферния мотор се влияе доста по-осезаемо от топло студено и високо надморско ниво.
fallback
Последни