fallback

Как да източим отработеното двигателно масло до последната капка?

Вижте няколко съвета от опитни шофьори, които могат да ви бъдат полезни

Без масло автомобилният двигател няма да живее много дълго. Маслото, както знаете, действа като смазка и не само: то също така почиства повърхностите на вътрешните части и ги охлажда. И тъй като двигателното масло губи първоначалните си свойства по време на работа, то трябва да се актуализира през определени интервали от време или пробег. Със смяната  се отърваваме от всички видове замърсявания и субпродукти от износването на мотора.

Процедурата за смяна на маслото на автомобила се счита за не много сложна, но всички разбираме, че е желателно да се източи максимално количество от старото масло, просто трябва да знаете как да го направите правилно.

Преди да се заемете с работата, ще трябва да поставите колата на равна площ и да загреете двигателя с работа от поне десетина минути, така че маслото да стане по-тънко, тоест да тече по-добре. Разбира се, можете да изчакате и по-дълго, но все пак напълно, както се казва, маслото няма да излезе.

Някой ще каже, че малкото количество старо масло няма да навреди на силовия агрегат, но ако остане повече, тогава качеството на прясното масло автоматично ще се влоши. Вероятно сте виждали в автосервиз, че майсторите сменят маслото с помощта на специална машина за изпомпване на масло - с нейна помощ течността се изпомпва през отвора за масломерната пръчка. Този метод обаче от мнозина специалисти се смята за спорен, макар да е далеч по екологичен.

Връщайки се на добре познатият ни метод за източване през пробката на картера, трябва да знаете, че веднага след като основната част от старото масло изтече сама, се повдига едно от предните колела. Кое - зависи от модела на автомобила и мястото на пробката за източване на маслото. С други думи вижте към кое от колелата е по-близо пробката и повдигнете от другата страна. Практиката показва, че по този начин изтича още значително количество мръсна масло от картера.

Още по-добре ще източите старото масло ако имате пистолет с въздух и компресор. Ако имате или можете да използвате такова устройство, развивате капачката на гърловината за масло, покривате я с ръка и внимателно вкарвате пистолета между дланта в отвора и подавате въздух. Под въздействието на високо налягане (6.2 бара), остатъчното масло ще започне да се изтласква от системата на двигателя и ще изтече през отворената пробка.

И, разбира се, не забравяйте за едновременната подмяна на масления филтър. Непосредствено преди монтажа налейте прясно масло в него и смажете о-пръстена със същото масло. След това е необходимо да завиете и филтъра и пробката за източване на място. Просто се опитайте да не пренатягате резбата им, като за целта е препоръчително да се използва динамометричен ключ.

fallback
  • #5
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Авторчето...Кое му е по-екологичното при източване с вакуумпомпа през тръбата на щеката!? Единствената далавера е, че няма нужда да си под колата. Без значение, дали ще лягаш, ще слизаш в канал или ще си под подемник. И други глупости има в статията...
  • #4
    Хейтър ( преди 2 години )
    Не виждам смисъл особено с 6 бара налягане.После не ще сменяш и всички семеринги. При редовна смяна не е необходимо ако искаш да го източиш цялото остави го за цяла нощ даже ще е сухо на сутринта(
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    зависи от местоположението ако имате повече пари процедурата по смяна на масло е следната развивате пробката развивате филтъра изчаквате да се източи сменяте филтъра наливате ново масло правите процедура по декарбонизация която е около час след това наливате добавка за промивка след около 10 минути работа гасите двигателя развивате пробката развивате филтъра изчаквате да се източи наливате около литър ново масло което да обере утайките от маслените канали сменяте филтъра и наливате ново масло
  • #2
    Българина ( преди 2 години )
    Това с накланянето на колата към страната на пробката не е добра идея. Масло ще остане към наклонената страна. Пробката е направена да бъде най-ниската възможна точка при хоризонтално ложение на колата.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Най добрата промивка си я направих без да искам при една смяна, като не донагласих уплътнителната гума на капачката на филтъра и съответно при вдигане на налягането изхвърли маслото:) Естествено, веднага купих друга туба и го смених / долях, почти всичко. За разлика от други смени, маслото остана чисто дълго време след смяната, а иначе потъмнява веднага от остатъчното старо!
fallback
Последни