Без масло автомобилният двигател няма да живее много дълго. Маслото, както знаете, действа като смазка и не само: то също така почиства повърхностите на вътрешните части и ги охлажда. И тъй като двигателното масло губи първоначалните си свойства по време на работа, то трябва да се актуализира през определени интервали от време или пробег. Със смяната се отърваваме от всички видове замърсявания и субпродукти от износването на мотора.
Процедурата за смяна на маслото на автомобила се счита за не много сложна, но всички разбираме, че е желателно да се източи максимално количество от старото масло, просто трябва да знаете как да го направите правилно.
Преди да се заемете с работата, ще трябва да поставите колата на равна площ и да загреете двигателя с работа от поне десетина минути, така че маслото да стане по-тънко, тоест да тече по-добре. Разбира се, можете да изчакате и по-дълго, но все пак напълно, както се казва, маслото няма да излезе.
Някой ще каже, че малкото количество старо масло няма да навреди на силовия агрегат, но ако остане повече, тогава качеството на прясното масло автоматично ще се влоши. Вероятно сте виждали в автосервиз, че майсторите сменят маслото с помощта на специална машина за изпомпване на масло - с нейна помощ течността се изпомпва през отвора за масломерната пръчка. Този метод обаче от мнозина специалисти се смята за спорен, макар да е далеч по екологичен.
Връщайки се на добре познатият ни метод за източване през пробката на картера, трябва да знаете, че веднага след като основната част от старото масло изтече сама, се повдига едно от предните колела. Кое - зависи от модела на автомобила и мястото на пробката за източване на маслото. С други думи вижте към кое от колелата е по-близо пробката и повдигнете от другата страна. Практиката показва, че по този начин изтича още значително количество мръсна масло от картера.
Още по-добре ще източите старото масло ако имате пистолет с въздух и компресор. Ако имате или можете да използвате такова устройство, развивате капачката на гърловината за масло, покривате я с ръка и внимателно вкарвате пистолета между дланта в отвора и подавате въздух. Под въздействието на високо налягане (6.2 бара), остатъчното масло ще започне да се изтласква от системата на двигателя и ще изтече през отворената пробка.
И, разбира се, не забравяйте за едновременната подмяна на масления филтър. Непосредствено преди монтажа налейте прясно масло в него и смажете о-пръстена със същото масло. След това е необходимо да завиете и филтъра и пробката за източване на място. Просто се опитайте да не пренатягате резбата им, като за целта е препоръчително да се използва динамометричен ключ.