По време на криза винаги има печеливши и губещи. Автомобилната индустрия е изправена пред редица предизвикателства и заплахи, като някои от големите световни икономики са заплашени от изпадане в рецесия през следващите месеци. В този контекст е интересно да се види как някои производители успяват да постигнат отлични резултати дори в такива тежки условия, пише в анализа си Фелипе Муньос, експерт в JATO Dynamics – компания, специализирана в анализ на автомобилната индустрия.
Пример за това е Genesis – премиум-марката на Hyundai, която през 205 г. официално бе обявена за самостоятелен производител. Две години по-късно компанията пусна първия си модел - Genesis G90 (на снимката). Той беше обявен за „прогресивна интерпретация на модерното задвижване на задните колела на спортен седан".
Решението на Hyundai се оказа успешно, като според глобалните данни за миналата година новата марка е продала 200 000 нови коли. Това е с 58% повече спрямо 2020 г., когато също беше отчетен ръст – 55% повече от 2019 г., при това в условия на криза, причинена от последствията от коронавируса.
През 2018 г. Genesis е продал 77 000 нови коли, като оттогава марката непрекъснато увеличава резултатите си благодарение на последователността си при пускането на продукти на пазара. В началото автомобилите на бранда представляваха подобрени модели на Hyundai, но постепенно Genesis премина към собствени технологии и индивидуален дизайн. Сега гамата на марката включва три седана, комби за европейските пазари и три SUV, като всички са позиционирани на нивото на BMW и Mercedes-Benz.
Подобно решение се оказа правилно, но не е единственият фактор за успеха на Genesis. Още при отделянето си от Hyundai марката си избра ключови пазари, които да бъдат идеалната отправна точка за нейните продукти. Основният, разбира се, беше САЩ, тъй като без него нито една първокласна марка не може да оцелее. Другият важен пазар беше домашният – този в Южна Корея, където все още се търсят големи седани.
Едва след като си осигури сериозно присъствие на тези два пазара, Genesia погледна към чужбина. Марката влезе в Европа през 2021 г., а отскоро се предлага и в Китай, където премиум-моделите се радват на най-голямо търсене в света. За целта Genesis готви и специални продукти за Китай, които ще се отличават и които със сигурност ще увеличат продажбите.
Ясно е, че не е никак лесно да се състезаваш с BMW, Audi или Mercedes, но не е и невъзможно. Марки като Tesla, Volvo и Lexus го направиха по-рано, сега Genesis подхожда по различен начин, който също носи успеха. И може да бъде отличен пример за брандове като Jaguar, Infiniti и Alfa Romeo, които също имат амбиции, но засега не могат да ги реализират.
Снимки: Motor1