fallback

BMW 730d демонстрира защо дизелът все още не е мъртъв

Луксозният седан измина 1652 км с един резервоар (ВИДЕО)

Дните на дизеловия двигател изглеждат преброени и все повече производители спират предлагането на такива мотори. В Европа обаче все още има солидно търсене на дизели, тъй като те имат едно огромно предимство – нисък разход на гориво. Колко ефективен може да бъде такъв двигател, показва популярният YouTuber - Джо Ахил.

Англичанинът взе BMW 7-Series от предишното поколение на модела във версия 730d и тръгна път. Целта, която си беше поставил, бе да измине разстоянието от Лондон до Мадрид, преминавайки през евротунела под Ламанша, Северна Франция и Испания.

Луксозният седан (G11) в тази си версия е оборудван с редови 6-цилиндров турбомотор с обем 3,0 литра, който развива 265 к.с. и 620 Нм. Двигателят е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF, която изпраща тягата към задните колела. Гумите са Michelin E Primacy, като от предишни изпитания става ясно, че 730d може за измине около 1450 км с една зареждане на резервоара.

В случая пътуването отнема на Ахил и спътника му 22,5 часа, като за това време те изминаха 1652 км. И което е по-интересно – на финала в Мадрид бордовият компютър на седана показва, че в резервоара има гориво за още 154 км. А това означава, че BMW 730d може да измине около 1770 км с едно зареждане.

Сметките показват, че дизелово BMW е постигнало среден разход от 3,6 л/100 км, което е повече от впечатляващо постижение. Да, специалните гуми помагат за постигане на такъв резултат, но в колата са били двама души, като единият е оператор с камери и допълнителна техника.

Снимка и видео: YouTube

fallback
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма как дизела да бие газта и при коли и багери комбайни трактори камиони и тн.А за батериите е просто смешно да се говори
  • #33
    Тройка дизел ( преди 2 години )
    Моя дизел всяка сутрин го оставям да работи няколко минути на празен ход да напълни резервоара и после цял ден си карам. Не съм зареждал на бензиностанция от години.
  • #32
    Brudleyp ( преди 2 години )
    Сметките не излизат, да та ега у тупаня, Петре! Земи там са върни у отделенията да опресниш математиката. И тоя Ахил ли е, Хектор ли е, Прометей, Менелай, тебелай, и него да го ега у тупаня. *** той като е ***, ти що се вофиш по акъла на простите? Ми щото и ти си ***.
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    Към коментар 31 - и аз това казвам -германчетата не могат да правят коли.
  • #30
    Христо ( преди 2 години )
    Вие не можете ли да смятате.Резервоара е 78литра ,а е изминал 1670км.Колко е разхода?
  • #29
    До долния ( преди 2 години )
    Не си познал. Камионите бусовете автобусите и пикапите ще са първите които ще минат на ток. Голяма част от джиповете за офроуд също, защото няма по-добро 4 по 4 от четири електродвигателя - за всяко колело по един. А при камионите и пикапите тежките батерии не са проблем и им осигуряват 1000 километра пробег, много по-голяма икономичност от дизелов автомобил плюс ускорение на спортен бензинов автомобил. А при транспортните дейности себестойността на километър е всичко!
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Дизела е номер едно! Бензина е за спортните коли и за моторите да вдигат обороти. Но за работна кола и за пътуване на дълги разстояния по добро от дизела няма. И разбира се строителна и селскостопанска техника, Багери, Автобуси, Бусове, Камиони, Пикапи, Джипове за офроуд....всичко е на нафта! И никога няма да мине на батерии. Може да мине обаче на водород. Има голяма съвместимост между дизеловия двигател и водорода. Водорода може да се ползва както за намаляване на врените емисии.
  • #27
    За дизайна ( преди 2 години )
    Това грозно БМВ изглежда като табуретката на баба ми ако спре до ниския и аеродниамичен Lexus LS 500h. Направо две епохи в дизайна и германците са в праисторическата.
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Статията не ме интересува. Но аз ако карах такава грозна кола никога нямаше да се снимам до нея! Но на чичкото му е простено.
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблема е че дизела е мъртвороден токсикологичен барутник още от чертожната дъска.
fallback
Последни