Новата, "кризисна" Лада Гранта има уникална новост в областта на безопасността: мек волан. Последната версия на автомобила, произведена без повечето доставяни от Renault системи, вече е факт в Русия и някои журналисти успяха да я тестват.
Както бе известно предварително, обновената Гранта няма нито система за електронна стабилизация (ЕSP), нито ABS, нито сателитна навигация. За сметка на това конструкторите на автомобила са въвели необичайна "новост" по отношение на безопасността. За да компенсират липсващите въздушни възглавници, те са се отказали от модерния волан с три спици и са монтирали 4-спицов от 90-те години. Пръстенът му не е алуминиев, както досега, а от мека пластмаса. Малко съмнителната логика е, че при сблъсък по-мекият волан ще причини по-малко травми върху тялото на водача.
Променен е и двигателят: вместо по-модерния бензинов агрегат с 16 клапана, разработен под ръководството на Renault, сега се монтира вариант на по-стария агрегат на ВАЗ с 8 клапана. Що се отнася до вредните емисии, той покрива само Евро 2 - стандарта, който беше в сила от 1996 до 2000 година.
В опит все пак да похвалят новата кола, руските колеги отбелязват, че огледалата вече са боядисани в цвета на купето, а не черни, както беше досега при базовата версия. Огледалата са електрически и подгряване, електрически са и предните стъкла.
Изтъква се и възможността като допълнителна опция да си поръчаш 15-цолови лети джанти с гуми Pirelli.
Още по темата:
-
Вместо Lada Vesta, занапред част от служителите на АвтоВАЗ ще произвеждат оръжие
-
Заради ембаргото АвтоВАЗ ще направи моделите си значително по-примитивни
-
ВАЗ-2103 бе непостижима мечта за повечето хора. В България струваше повече от апартамент