fallback

Новата Лада: вместо еърбег - мек волан!

"Кризисната" Гранта вече е на пазара в Русия - без ESP, ABS и навигация

Новата, "кризисна" Лада Гранта има уникална новост в областта на безопасността: мек волан. Последната версия на автомобила, произведена без повечето доставяни от Renault системи, вече е факт в Русия и някои журналисти успяха да я тестват.                           Както бе известно предварително, обновената Гранта няма нито система за електронна стабилизация (ЕSP), нито ABS, нито сателитна навигация. За сметка на това конструкторите на автомобила са въвели необичайна "новост" по отношение на безопасността. За да компенсират липсващите въздушни възглавници, те са се отказали от модерния волан с три спици и са монтирали 4-спицов от 90-те години. Пръстенът му не е алуминиев, както досега, а от мека пластмаса. Малко съмнителната логика е, че при сблъсък по-мекият волан ще причини по-малко травми върху тялото на водача.                           Променен е и двигателят: вместо по-модерния бензинов агрегат с 16 клапана, разработен под ръководството на Renault, сега се монтира вариант на по-стария агрегат на ВАЗ с 8 клапана. Що се отнася до вредните емисии, той покрива само Евро 2 - стандарта, който беше в сила от 1996 до 2000 година.                         В опит все пак да похвалят новата кола, руските колеги отбелязват, че огледалата вече са боядисани в цвета на купето, а не черни, както беше досега при базовата версия. Огледалата са електрически и подгряване, електрически са и предните стъкла.   Изтъква се и възможността като допълнителна опция да си поръчаш 15-цолови лети джанти с гуми Pirelli.

 

fallback
  • #50
    Алекс ( преди 11 месеца )
    Чета ви коментариите и стигам до следният извод- Много ви разбират тиквите от автомобили.Кога станахте *** ,кога ви почерняха задниците?
  • #49
    анонимен ( преди 2 години )
    Да не лъжат, че са го измислили така! Вложили са по-евтин гъбест полимер във волана. Кашкаваленият ефект не е търсен!
  • #48
    Kriviq ( преди 2 години )
    Имах Меган от 1999-та преди едно 7 години. Купен за 2000 лв. Беше по-модерен от чисто новата ребрандирана и орязана Дачия от статията. Толкова за великата руска инженерна мисъл. А в България няма толкова *** хора, че да си купят въпросната Дачия.
  • #47
    ctamatt ( преди 2 години )
    Някак всичко говори, че руснаците са...неконглокентни. Нищо, ама нищичко, не може да ме привлече ни от материалната им, ни от духовната им култура.
  • #46
    Balgarian ( преди 2 години )
    Ama mnogo anglo podlogi i gringo podlogi sa napalzeli tuk, ot vsichki dupki v poda. Hodete da zhiveete v london ili vashington, da vi tretirat kato tretorazredni... Kakvito ste
  • #45
    анонимен ( преди 2 години )
    Валдес, явно не познаваш българина добре. Тази лада се очаква за около 20х лв гола като Жигула (а то си е Жигула) До скоро топ Сандеро ти беше 25к - в пъти повече кола и нашенеца пак му беше под нивото.
  • #44
    Valdes ( преди 2 години )
    Колко българи днес могат да си позволят нова кола? Пуснат ли ги на българския пазар ще изтрепят рибата!!! Какво като са руски?
  • #43
    Fury ( преди 2 години )
    До # 41! Запази си и телефона с шайбата, и пишещата машина - тя софтуер не иска. Снимай със Смяна 8 и се кефи на живота в 1970 г! Между другото Ладата си е чист западен автомобил - ФИАТ 124, конструиран в 1956 г.! Поплювко!
  • #42
    анонимен ( преди 2 години )
    О да СОЦ колите са здрави та дрънкат. Баща ми кара близо 18 години Вартбург и още 10-тина Шкода 120. Купувани почти нови и двете. Общо не направиха 200к км, но като малък си спомням че нямаше месец без ремонт - я чукче/наковалня ще се настройва, я обезвъздушаване на спирачки, я карбуратор. Горублянските на по 300-400к км изкарват по месец без ремонт, а колко са по-сложни. Няколко познати се гордеят че могат да правят основен ремонт на Транбант и колко било лесно.
  • #41
    Фред ( преди 2 години )
    Да караш руска кола е като да караш автомобил от Семейство Флинстоун
fallback
Последни