fallback

САЩ блокираха новия "Москвич"

КамАЗ попадна под американски санкции, което значи и край на компонентите от Китай

Гръмко обявеното от руските власти възраждане на марката "Москвич" по всяка вероятност няма да се случи заради нови санкции от страна на Съединените щати, съобщава руският в. "Комерсант". Производителят на камиони КамАЗ, който трябваше да е основен производствен партньор на московския завод, на 28 юни попадна сред компаниите в т. нар. SDN списък (Specially Designated Nationals And Blocked Persons List). В списъка са и всички дъщерни компании на КамАЗ. Според експерти това на практика ще ореже достъпа на групата до всякакви вносни компоненти, включително и китайски.            Китайският JAC J7 бе сочен за най-вероятния модел, с който да започне новото производство в Москва. Елиминирането на КамАЗ обаче означава, че заводът ще трябва да търси нов технологичен партньор. Другият голям руски производител, ГАЗ, също е в обхвата на санкциите        За възраждане на "Москвич" се заговори, след като руската държава на практика национализира московския завод на групата Renault. Той бе отдаден в разпореждане на местните власти в руската столица, а те на свой ред обявиха привличането на КамАЗ като основен технологичен партньор. Плановете бяха в Москва да се произвежда бъдещият електромобил "Кама", както и леки автомобили на китайския производител JAC, който има партньорство с КамАЗ.              Заради влизането в списъка SDN КамАЗ ще трябва да спре износа на лекия камион "Компас". Самото производство е застрашено, защото доставчиците на компоненти от Китай едва ли ще рискуват      КамАЗ попада в SDN заради участието на негова продукция във военното нахлуване в Украйна. За разлика от европейските санкции, американските действат и екстериториално, и се отнасят както до регистрирани в САЩ компании, така и до чуждестранни, които използват долара като платежно средство. Китайските банки много внимават да не работят с компании от списъка, за да не бъдат подложени на санкции на свой ред, коментира "Комерсант". Съответно и китайските индустриални компании, обслужвани от тези банки, се стремят да се пазят от операции със санкционирани лица.

Според експерти, цитирани от "Комерсант", влизането в SDN най-вероятно ще означава не само анулиране на плановете за производство на "Москвич", но и спиране на поточната линия за лекотоварния модел "Компас".

fallback
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Куба след 60 години ембарго имат здравеопазване за каквото САЩ могат да мечтаят, и з затова масово търсят начини да се лекуват там
  • #23
    Иван Рейгън ( преди 1 година )
    Русия ще се разпадне след 5/6години !И кой от където е !Без войни в света.
  • #22
    Някой ( преди 1 година )
    До 16/Каква история не знаем бе сбъркан?
  • #21
    Коко ( преди 1 година )
    На тези простотии могат да си вЕрват само онези, които ежеседмично се избиват. Тези внимавали, онези внимавали, а Русия си продава на Китай и Индия. А нашите цени от вчера полетяха. На парното и топлата вода. Баламурниците нека плащат.
  • #20
    Juli ( преди 1 година )
    Пълни глупости, на никой вече не му дреме за долара....
  • #19
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами като изчезнат САЩ от земята. Всеки ще живее и ще произвежда каквото иска.Дай боже !
  • #18
    Бай пън ( преди 1 година )
    Хахаха китайските фирми ги било страх. Най малкото ще продават през посредници частите, както ние продаваме оръжие на Полша, а то отива за Украйна. Смешна статия. Москвич ще има и ще се продава за ужас на русифобите
  • #17
    Ха ха ха ха ( преди 1 година )
    Никой не иска москвич или каквото и да е руско.
  • #16
    Злобен фашизиран Пут ( преди 1 година )
    Диваците от Северна Монголия не са били никога в състояние да направят нещо читаво свое. Само лъжи, убийства, изнасилвания за дължителна разруха и мизерия. Народът ни го е изпитвал многократно, но е късопамемтен, не си знае истинската история и масово простоват и лесно кълва не хибридната Кремълска пропаганда. Та затова е и на опашката на Европа оставил се да бъде дран от руските проксита ГЕРП/ДПС. Обича и да блее по изгубената си младост и да вярва, че руснака щял да бъде някога да прави коли.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    То кой нормален човек в наши дни би искал да си купи нещо руско? Каквото произвеждат или си е за вътрешно ползване или за страни от третия свят.
fallback
Последни