fallback

Китайци показаха хибриден SUV с 47 екрана и 24 сензора

Li Auto L9 е голям колкото BMW X7, но в родината си струва наполовина

Една от най-интересните нови автомобилни компании, появили се в Китай през последните години е Li Auto. Тя е основана през 2015 г., като се разраства със сериозни темпове и съответно увеличава продажбите си. През 2021 г. те са скочили със 177,4% спрямо предишната година и достигат 90 491 екземпляра, въпреки че марката има само един електромобил в гамата си.

Ръководството на Li Auto си е поставило за цел да събере 2 млрд долара инвестиции, за да може да увеличи електрифицираните си предложения и така да се конкурира със съперници като NIO и XPENG. За да демонстрира потенциала си, компанията представи нов SUV – L9, за който твърди, че е един от най-технологичните в света в този сегмент.

Дължината на автомобила е 5,22 метра, широчината – 2 метра, височината – 1,8 метра и междуосие от 3,1 метра, като тези размери са подобни на BMW X7. Дизайнът е силно футуристичен с комбинация от мускулести и гладки повърхности, хромирани вложки и тънка предна LED-лента. По-впечатляващ обаче е интериорът, чиято цел е да предостави възможно най-висок комфорт на 6 човека.

Влизайки на борда, веднага се забелязва интегрирания панел с инструменти в сърцевината на волана и дисплей, който свежда до минимум разсейването на драйвера. В центъра обаче откриваме два 15,7 -инчови OLED дисплея с и 3K графики, докато задните пътници могат да се забавляват с друг екран с подобни размер и аудио-система Dolby Atmos с интегрирани високоговорители на седалките на втория ред.

Създателите на този SUV обръщат особено внимание на безопасността. За нея се грижат лидар, шест 8-мегапикселови камери, пет 2-мегапикселови камери, радар, 12 ултразвукови сензора и две камери, които заменят външните огледала. Целта е по най-бързия начин да се открива всичко, което се случва около колата и да се предостави точна информация на електронния „мозък“ на автомобила. Освен това, LI 9 е оборудван със система за автономно движение по магистрала.

Задвижването на всъдехода е поверено на хибридна (плъг-ин) задвижваща система с батерия с капацитет 44,5 кВт/ч, която позволява движение само на електричество в продължение на 215 км. Съвкупната мощност на агрегата е 450 к.с. и 620 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,3 секунди. С пълен резервоар LI9 може да измине 1315 км (по китайския цикъл на измерване CLTC).

Що се отнася до цената, в Китай тя е еквивалент на 65 000 евро, което е доста по-малко от необходимите приблизително 140 000 евро за закупуване на BMW X7 или Mercedes-Benz GLS. Засега обаче няма индикации, че този автомобил някой ден ще се появи на пазари в Европа.

Още снимки на високотехнологичния китайски SUV - вижте в галерията:

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    И две камери които заместват външните огледала. Но гледам че са оставили външните огледала, явно си знаят какво им е качеството на камерите.
  • #2
    Анонимен ( преди 2 години )
    Няма човек който да знае колко ще изкара, дори и лекар. Има хора които са много болни, но доживяват дълбока старост и здрави които си отиват млади. Това е Божа работа.
  • #1
    Смех ( преди 2 години )
    смешни статитии една след друга. спрете се. това не е журналистика, а махленски клюки.
fallback
Последни