fallback

В Cadillac превъртяха: eлектромобилът им ще струва колкото Rolls-Royce

Новият Celestiq ще дели платформа и мотори с Chevrolet, но ще се сглобява ръчно

Cadillac, която в последните десетилетия неособено успешно се бори с Mercedes, BMW и Audi в премиум сегмента, сега се готви да направи огромен скок и да се намести в категорията на марки като Bentley и дори Rolls-Royce. Бъдещият електрически флагман на американците Celestiq, чиято премиера се очаква през лятото, ще струва над 300,000 долара за базовата версия, разкрива The Wall Street Journal. Това е почти колкото стартовата цена на Rolls-Royce Ghost (332,500 долара), и значително над Bentley Continental GT V8 Coupe (от $202,500).                           Celestiq ще е на практика четворно по-скъп от първия електромобил на Cadillac, ЕLR, който едва продаде около 3000 бройки за цялото си съществуване. И ще е значително по-малко продаван, просто защото компанията възнамерява нарочно да го произведе в ограничена серия от порядъка на 500 автомобила, твърди Wall Street Journal, като се позовава на добре информиран източник.                         Излязоха и някои снимки на елементи от интериора на автомобила. Техническите детайли още не са известни, но се знае, че Celestiq ще има покрив от "умно" стъкло, който ще позволява на всеки от пътниците и шофьора да коригира поотделно прозрачността над главата си.

Електрическият флагман ще се сглобява на ръка в изцяло обновения Глобален технологичен център на General Motors в Уорън, Мичиган. Центърът съществува от 1956, но никога до момента не е произвеждал автомобили.                              Амбицията за ръчна сглобка донякъде противоречи на факта, че Celestiq ще ползва новата платформа Ultium, която ще е в основата и на много други по-пролетарски модели, като електрифицирания Chevy Silverado например. Колата ще ползва и същите батерии, електромотори и силова електроника.

Екранът на информационната система ще обхваща на практика цялото табло, от врата до врата. Общо в автомобила ще бъдат използвани и над 100 елемента, произведени на 3D принтер. В Celestiq ще дебютира и новото поколение автопилоти на GM, наречено Ultra Cruise.           Още снимки на бъдещия Celestiq вижте в ГАЛЕРИЯТА:

        

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    На американските коли им харесвам това че са големи и тежки и стабилни. С мощни V8 двигатели 4-5000 кубика...абе мъжки коли направени са както трябва. Европейските коли са малки и тесни, слаба конструкция, слаби двигатели и дизайна им е женски.
  • #15
    До 14 ( преди 2 години )
    Най-вероятно се намирам в сферата на грамотността, възпитанието и обективната оценка на нещата.
  • #14
    До 12 ( преди 2 години )
    Да сравняваш Ауди с GM, говори за това че не знаеш къде се намираш.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    В САЩ и Канада, най-богатите карат немски и английски премиум. Кадилаците ги карат висши чиновници, рапъри, дилъри и мутретата от тъмните гета. При Линкълн ситуацията е малко по-различна, но като цяло се припокрива с Кадилак. При Линкълн има доста семейства от малко над средната класа, които го купуват. Общо взето който може да си позволи немска кола, кара такава и не се занимава с американските щайги. Прословутите им Мустанги и прочие се карат от *** в университетите, защото са много евтини.
  • #12
    До 5 ( преди 2 години )
    Само фактът, че е в ограничена серия е достатъчен да вдигне цената. Това, че е на обща платформа не означава, че качеството на изработка не може да бъде различно. Да не би Бентли да няма нищо общо с Ауди? Ама е два пъти по-скъпо.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Те американците не харесват американски коли, пък какво остава за останалия свят. Ако не броим пикапите.
  • #10
    До 8 и 9 ( преди 2 години )
    Е36 е ***, защото е на 30 години. За времето си, коя американска щайга е по-добра. Относно лаиците, те понеже цяла Европа са такива, за това японските Лексуси се продават по 5 на година, а Инфинити се изтеглиха от пазара. В Европа значи има един милион лаици. Това че не сте карали нормални коли си е ваш проблем. Ако някой от вас се качи в някоя Sкласа ще трябва да го вадят от там с полиция. Говорите като пияна жена с оная си работа. Много сте смешни почитателите на Рено и Дайхацу.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Не се карайте! Немските и краварските коли са за лаици, които нищо не разбират. Който разбира на японско се спира! Красота, лукс, качество и съвършенство на разумна цена са колито от страната на изгряващото слънце. Те не парадират, а просто правят коли за ценители. Нямат агресивни реклами, защото съвършенството няма нужда от реклама.
  • #8
    до канадеца ( преди 2 години )
    Ми като знам е36 какви биклюци са не можеш да ме убедиш с немските
  • #7
    До 4 ( преди 2 години )
    Живял съм 5 години в Канада, дали не съм се качвал в американски кендзефи. Да сравниш немска кола с американска говори за това, че не си се качвал в нищо друго освен в Рено и си гледал споменатите коли само по телевизията.
fallback
Последни