fallback

В Cadillac превъртяха: eлектромобилът им ще струва колкото Rolls-Royce

Новият Celestiq ще дели платформа и мотори с Chevrolet, но ще се сглобява ръчно

Cadillac, която в последните десетилетия неособено успешно се бори с Mercedes, BMW и Audi в премиум сегмента, сега се готви да направи огромен скок и да се намести в категорията на марки като Bentley и дори Rolls-Royce. Бъдещият електрически флагман на американците Celestiq, чиято премиера се очаква през лятото, ще струва над 300,000 долара за базовата версия, разкрива The Wall Street Journal. Това е почти колкото стартовата цена на Rolls-Royce Ghost (332,500 долара), и значително над Bentley Continental GT V8 Coupe (от $202,500).                           Celestiq ще е на практика четворно по-скъп от първия електромобил на Cadillac, ЕLR, който едва продаде около 3000 бройки за цялото си съществуване. И ще е значително по-малко продаван, просто защото компанията възнамерява нарочно да го произведе в ограничена серия от порядъка на 500 автомобила, твърди Wall Street Journal, като се позовава на добре информиран източник.                         Излязоха и някои снимки на елементи от интериора на автомобила. Техническите детайли още не са известни, но се знае, че Celestiq ще има покрив от "умно" стъкло, който ще позволява на всеки от пътниците и шофьора да коригира поотделно прозрачността над главата си.

Електрическият флагман ще се сглобява на ръка в изцяло обновения Глобален технологичен център на General Motors в Уорън, Мичиган. Центърът съществува от 1956, но никога до момента не е произвеждал автомобили.                              Амбицията за ръчна сглобка донякъде противоречи на факта, че Celestiq ще ползва новата платформа Ultium, която ще е в основата и на много други по-пролетарски модели, като електрифицирания Chevy Silverado например. Колата ще ползва и същите батерии, електромотори и силова електроника.

Екранът на информационната система ще обхваща на практика цялото табло, от врата до врата. Общо в автомобила ще бъдат използвани и над 100 елемента, произведени на 3D принтер. В Celestiq ще дебютира и новото поколение автопилоти на GM, наречено Ultra Cruise.           Още снимки на бъдещия Celestiq вижте в ГАЛЕРИЯТА:

        

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Тук е пълно с келешчета, които сънуват руснаци и си слагат тиксо на задните отверстия, за да не ги обесчестят отново. Хората говорят за немци и американци, те пак сънуват ***.
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз ще изчакам новия мАсквич , електричка. Те тогава ша са видя у кола! Е вярно че ония КлошаpE още не са научили как се прави котлон без копчета , ама нищо. Аз не бързам и тичам да направя вноската . Следващите 12 години ще ми е спокойно , че съм поръчал кола. :)
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Тук е пълно с комплексари, които не могат да си купят нормална кола и гледат само американски мускули по телевизията и на клипове, за това си мислят че това са коли. Вярно е че като караш Рено и няма да забележиш че таблото на Мустанг Шелби е от претопени бъркалки за кафе. Американците не държат на качество, а са прагматици и ги интересува колата да е огромна, да товари много и да е здрава от към окачване и двигател. Дали спира и може да завива, не ги интересува много, за това карат шлепове.
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Американските коли може да са тежки, но не и стабилни и със здрава конструкция. Управляват се, като багер, клатят се като лодки и на краш тестовете са гола вода. Това че една кола е голяма, не значи че няма да се сгъне като вестник при удар. До 20, ти явно си патил нещо се.к.су.ално от руснаците и за това ги сънуваш, защото от долу никъде не виждам някой да пише за тях.Немските коли са със слаби двигатели, когато даваш слаби пари за тях. За материали няма да говорим, всичко в САЩ е яко пластмаса
  • #22
    До 20 ( преди 2 години )
    Ако отвориш гардероба съм сигурен, че вътре се е скрил Путин. Може и под леглото да е скрит. И да знаеш, че ще ни нападнат скоро руснаците. Скрий се да не те намерят, че те търсят. Хайде завивай се през глава, ча санитаря скоро ще мине на визитация!
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Има малка разлика между колите, населението и политиката на една държава. НО да сравняваш ябълки с моркови и после с цитруси е забавно.
  • #20
    Sameman ( преди 2 години )
    Много се забавлявам, когато някой плюе по "краварите", а неговите любимци в Рассия произвеждат технология от 60те години на миналият век. И то взета от FIAT и други. Със здраве!
  • #19
    Бай Иван ( преди 2 години )
    Със сигурност е по-красива от оня сандък на Ролса. За качество ще трябва да почакаме да видим...
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Ауди са тотални биллюци както и всичко немско.Слаби двигатели лоша електроника скапани материали а бе клозети но си ги харесват и всички немски де можеш ли да направиш кола 600 коня и да не можеш да и свали ускорението за под 3 секунди
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    В Америка могат да се карат големи и истински автомобили защото има условия за това ки бензина е по-евтин. Тук един съсед кара някакъв пикап, направо харакири си е направил с тези теснотии.
fallback
Последни